پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

18:04:23 - شنبه 24 شهریور 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بازگشایی مدارس مهمترین اولویت استان در شرایط فعلی است
استاندار کرمان و رئیس شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه بازگشایی مدارس مهمترین اولویت استان در شرایط فعلی است تاکید کرد: هر مشکلی برای بازگشایی مدارس استان کرمان باید برطرف شود.

 محمدمهدی فداکار در شورای آموزش و پرورش استان که در سالن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد، با تبریک ایام آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج)، اظهار داشت: هر مشکلی برای بازگشایی مدارس استان کرمان باید برطرف شود و همه مدارس در روز اول مهر از دانش‌آموزان استقبال کنند.

وی با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس همراه است، گفت: نیاز است که هم یاد و خاطره شهیدان گرامی داشته شود و هم فرزندان شهدا تکریم شوند تا فضای معنوی مدارس حفظ شود.

استاندار کرمان، با بیان اینکه برگزاری نماز جماعت در مدارس برای ارتقای معنویت دانش آموزان اهمیت دارد، افزود: همه مدیران برای حضور دانش آموزان و نواختن زنگ نماز مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع در استان کرمان باید انجام شده و یک مورد هم نباید از اتباع غیرمجاز در مدارس ثبت‌نام شوند، گفت: ساماندهی اتباع خارجی در استان در حال انجام است و حتما باید بر این اساس اقدام شود.

فداکار با بیان اینکه مدارس غیردولتی بار بزرگی از سیستم آموزشی کشور بر داشته‌اند، عنوان کرد: در استان کرمان حدود ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند که باید مشکلات این مدارس برطرف شود و حتماً حل این مشکلات را پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه پنج میلیارد تومان برای تهیه فرش مدارس در نمازخانه اختصاص داده می‌شود و حتماً بر اساس اولویت این اعتبارات تخصیص داده شود، گفت: مولدسازی در استان اهمیت زیادی دارد و آموزش و پرورش حتماً از این ظرفیت استفاده کند.

استاندار کرمان، با بیان اینکه مشکلات تامین برق مدارس در حال احداث برطرف شود و شرکت توزیع نیروی برق در این زمینه همکاری کند، افزود: استانداری هم کمک می‌کند که هر چه سریع‌تر این مشکلات برطرف شود و آموزش و پرورش به‌عنوان متقاضی پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه خدمات زیربنایی مدارس باید انجام شود و هر جا مشکل تامین است حتما گزارش داده شود و پیگیری خواهیم کرد، گفت: وضعیت آموزش و پرورش استان کرمان نسبت به سال گذشته هم در بحث کیفیت آموزش و هم زیرساخت‌ها ارتقا داشته است.

فداکار با بیان اینکه شرکت مس به تعهدات خود در ساخت مدارس رفسنجان عمل کند، ادامه داد: وضعیت فضای آموزشی در رفسنجان مناسب نیست و کمبودهای زیادی داریم که از جمله آن فرسودگی مدارس است.

وی با اشاره به اینکه قرار بوده شرکت مس در قالب مسئولیت‌های اجتماعی خود چند مدرسه در رفسنجان بسازد که هنوز به اتمام نرسیده است، گفت: شورای آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان با حضور مدیران شرکت ملی صنایع مس برگزار شود و خودم هم شخصاً شرکت خواهم کرد؛ خیرین رفسنجانی هم در این جلسه دعوت شوند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi