پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:22:46 - دوشنبه 6 مرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
انتصابات مورد دار و ورود افراد رد صلاحیت شده به دانشگاها قابل قبول نبود، روند انتخاباتی روسای دانشگاه خلاف قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی است
رئیس کمیسیون اموزش و تحقیقات مجلس : جلسه ای ۴ نفره با وزیر علوم ، اطلاعات و ریاست مجلس داشتیم و وزیر علوم به وعده هایی که دادند عمل نکردند

جلسه ی ۴ نفره ای با وزیر علوم ؛ اطلاعات و ریاست مجلس داشتیم/ وزیر علوم به وعده هایش عمل نکرد/ کلید فتنه ۸۸ در دانشگاه است/ شائبه های پرونده ۳۰۰۰ بورسیه برطرف شده است  

زاهدی 1

رئیس کمیسیون اموزش و تحقیقات مجلس : جلسه ای ۴ نفره با وزیر علوم ، اطلاعات و ریاست مجلس داشتیم و وزیر علوم به وعده هایی که دادند عمل نکردند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی صبح امروز در بازدید از مجتمع رسانه ای کویر و دفتر دانشجوآزاد ، در جمع خبرنگاران این مجتمع به بیان جزئیات و روند استیضاح وزیر علوم تحقیقات و فن آوری پرداخت.

دکتر زاهدی گفت : تا کنون این موضوع در سکوت خبری بوده و امروز برای اولین بار می خواهم جزئیات این ماجرا را شرح دهم.

وزیر انتظارات نمایندگان را بر طرف نکرد

وی ادامه داد :  قبل از جلسه ی رای اعتماد آقای فرجی دانا به عنوان وزیر علوم  ، انتظاراتی از وی وجود داشت که در جلسات متععدی در کمیسیون مطرح شد که ایشان مسیری را که می خواهند انتخاب کنند سیاسی نباشد که باعث برهم خوردن فضای دانشگاهها و وزارت خانه باشد و هم موضوع توسعه ی علمی و فن آوری در راس امور قرار گیرد.

زاهدی گفت :  البته ایشان قول هایی دادند و حتی در جلسه ای که با اعضای بسیج اساتید داشتیم کلیه ی مسائل مطرح و موضوعات مشخص شد.

انتصابات مورد دار و ورود افراد رد صلاحیت شده به دانشگاها قابل قبول نبود

رئیس کمیسیون آموزش مجلس خاطر نشان کرد : در همان روزهای اول انتصاباتی رخ داد و افراد رد صلاحیت شده ای منصوب شدند و  کسانی که نمی بایست به عنوان دانشجو در دانشگاه ها حضور داشته باشند ؛ وارد دانشگاه ها شدند.

زاهدی با اشاره به اینکه تغییرات حق وزیر و دولت هاست ؛ ادامه داد : بعد از اینکه تغییرات فراوانی در دانشگاها صورت گرفت ، مشاهده شد که این تغییرات به جای تبدیل به احسن شدن ها و بهتر شدن برعکس رخ می دهد ؛ و انتظاراتی که در ضمینه ی تغییرات مدیریتی در دانشگاه ها بود ، بر طرف نشد.

روند انتخاباتی روسای دانشگاه خلاف قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی است

وی خاطر نشان کرد : متاسفانه روند انتخاب روسای دانشگاه ها و حتی برخی دانشکده ها انتخاباتی شد که این روند غلطی است و مخالق قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است. اگر قرار باشد قانون را نقض کنیم که سنگ رو سنگ بند نخواهد شد.

نماینده مردم کرمان در مجلس ادامه داد : البته این رفتار ها حتی با وجود تذکرات جندباره ی ریاست محترم جمهور ادامه پیدا کرد.

نشریات دانشجویی با پول بیت المال بر علیه دین چاپ می شود

رئیس کمیسیون آموزش مجلس افزود :  نشریات دانشجویی ای به مجلس آورده شد که با حمایت مالی دانشگاها چاپ شده بود ولی مطالب بسیار زننده ای بر علیه  دین چاپ شه بود ؛ این قابل قبول نیست که با پول بیت المال نشریه دانشجویی ای منشر کنیم که بر علیه دین تبلیغ کند و حتی در مواردی بر علیه نظام مطالبی انتشار یافته بود ، در مورد دیگری پرینت ایمیل اهیی در بین نمایندگان پخش شده بود که مطالب توهین آمیزی و بسیار گستاخانه و هتاکانه در رابطه با نظام جمهوری اسلامی که حتی نمی توان آنان را بیان کرد توسط برخی مسئولان منتشر شده بود.

استیضاح وزیر از بهمن ماه سال گذشته کلید خورد

زاهدی ادامه داد : مجموعه ی این برنامه ها باعث شد که نمایندگان احساس کنند که فضای دانشگاه به سمتی می رود که احساس شد فضای دانشگاه به سمتی می رود که آرامش از دانشگاه بروند. البته این نشان می داد که نگرانی بسیار جدی و عمیق است بنابراین مجموعه ای از نمایندگان مجلس را مجاب شدند که طرح استیضاح کلید بخورد و این موضوع در بهمن ماه سال گذشته شروع شد ؛ البته آقای وزیر در همین زمان نیز کارت زرد گرفتند اما هیچ تغییری در انتصاباتشاتن رخ نداد و اصرار بر تغییرات مداوم خود داشتند.

وی خاطر نشان کرد : البته نمایندگان استیضاح کننده با بنده مشورت کردند و من به عنوان رئیس کمیسیون آموزش مجلس از آنان خواستم که این موضوع در جلساتی با حضور وزیر علوم مطرح و مشکلات حل شود.

جلسه ی ۴ نفره ای با وزیر علوم ؛ اطلاعات و ریاست مجلس داشتیم/ وزیر علوم به وعده هایش عمل نکرد

وزیر اسبق علوم گفت : در جلسه ی دیگری که با بنده به عنوان رئیس کمیسیون آموزش ، وزیر علوم ، وزیر اطلاعات و  شخص آقای لاریجانی رئیس مجلس برگزار می شد ، قرار بر این شد که ظرف ۲ هفته موضوعات جلسه که فعلا نمی توانم صحبتی از آنها داشته باشم ؛  عملیاتی شود.

وی ادامه داد :  متاسفانه نه تنها ظرف مدت دو هفته انجام نشد بلکه تا ۳ الی ۴ ماه بعد هم اتفاقی نیافتاد و خود این موضوع هم نگرانی بیشتری را در بین نمایندگان ایجاد کرد ؛ البته عرف مجلس این است که ممکن است وزیر به دلیل مشغله ی بالای کاری  متوجه عملکرد خود نباشد ویا عواقب کار خود را متوجه نباشد و از طرفی قانون اجازه میدهد که اگر ۱۰ نفر از نمایندگان طرح استیضاح را مطرح می کنند مجلس به تصویب برساند اجرایی می شود.

جلسات زیادی با ویز علوم برگزار کردیم

زاهدی بیان داشت :  بر برخی وارد نباید به جامعه شک وارد کرد و مدیریت کلان کشور را متزلزل کرد ؛ در همین راستا خواستیم مهلتی به وزیر بدهیم خواستیم مهلتی به وزیر بدهیم ؛ که اقدامات عملی انجام دهد با توجه به این موضوع اواخر فروردین سال جاری (قبل از عید خواستم که که دوستان طرح استیضاح را ارائه ندهند).

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد :  بنده درخواست کردم جلسات به حضور مشاور رییس جمهور برگزار شود تا ایشان در جریان باشند ، در این جلسه آقایان حداد عادل و باهنر ، بنده و دکتر زارعی ( نماینده استیضاح کنندگان ) حضور داشتند  وخیلی صریح مسائل را مطرح کردند و پیرامون هر کدام از آنها بحثهایی شد.

وی ادامه داد : در این فاصله زمانی بهمن تا اواخر فروردین ماه بحث ۳۰۰۰ بورسیه که مربوط به ۴ سال آخر وزارت علوم دولت قبل بود نیز مطرح شد و بنا شد محورهای استیضاح تک تک بحث شود و درباره آنها تصمیم گیری شود.

زاهدی بیان داشت : در نهایت تصمیم بر آن شد که وزیر علوم بخشنامه ای صادر کند و مواردی را اصلاح نماید ؛ در آن جلسه به صراحت گفته شد که اگر کسی بورسیه شده و حقش نبوده باید از آن فرد گرفته شود زیرا مجلس هیچ گاه از موارد غیر قانونی حمایت نمیکند  که حتی در این مورد هم متاسفانه انتظارات استیضاح کنندگان برطرف نشد و حتی در همین مسئله بورسیه تنها یک نامه محرمانه نوشته شد منتها توقع بسیار بیشتر از این بود .

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت : چرا باید مواردی که در جهت تخریب است آشکارا بیان شود و حتی در سایتها قرار بگیرد ولی این موضوع بصورت مخفیانه بیان شد ؛ که همین موضوعات باعث شد که استیضاح کنندگان بر انجام استیضاح اصرار ورزند که با مخالفت از سوی هیئت رییسه مواجه شد و در پی مذاکراتی از وزیر خواسته شد تا بر رفع اشکالت موجود بپردازد که باز هم کوتاهی صورت گرفت .

آقای لاریجانی یک ماه برای استیضاح وقت گرفتند و از این یک ماه یک هفته باقی مانده است

وی ادامه داد : مجددا ۳ هفته قبل استیضاح کنندگان بر انجام استیضاح  اصرار کردند ( که بنا بر قانون اساسی در این موارد ، هیات رییسه موظف است به اعلام وصول ) که دکتر لاریجانی پیغام دادند که بهتر است فرجه ای به وزیر علوم داده شود و حتی جلسه ای  یا محوریت حجت الاسلام ابوترابی صورت گرفت که آخرین اتمام حجت با وزیر صورت گیرد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس خاطر نشان کرد : در این جلسه آقایان انصاری و نادران و زاکانی در دفتر حجت الاسلام ابوترابی حضور داشتند ، جناب وزیر قول دادند که ظرف یک هفته تغیراتی را انجام دهند که باز هم انجام نپذیرفت و اینبار استیضاح کنندگان اصرار کردند که اعلام وصول از جانب هیات رییسه انجام گیرد که اینبار جناب لاریجانی پیغام دادند که دست نگه دارند  و ۲ روز به تاخیر بیاندازید.

وی افزود : آقای لاریجانی جلسه ای با حضور وزیر علوم  تشکیل دادند که محوریت را خود بر عهده بگیرند . در این جلسه صحبتهایی عنوان شد مبنی بر کارهایی که وزیر علوم موظف به انجام بوده اند ولی صورت نگرفته است ؛ در پایان آقای لاریجانی خواستار یک ماه وقت شدند برای وزیر علوم و عنوان کردند که در صورتی که اتفاقی نیافتد مطمئنا اعلام وصول خواهد شد .

زاهدی افزود : بالاخره قرار شد که یکماه به وزیر فرصت داده شود که از این فرصت یک ماهه یک هفته بیشتر باقی نمانده است.

فتنه ی ۸۸ تاثیر زیادی بر دانشگاه ها گذاشت / کلید فتنه ۸۸ در دانشگاه است

محمد مهدی زاهدی وزیر علوم دولت اول احمدی نژاد در رابطه با جریان فقته ی ۸۸ در دانشگاه ها گفت : این موضوع که عنوان شود که کلید فتنه در دانشگاه بوده است ظلم آشکار به دانشگاه بوده است ولی متاسفانه جریان فتنه در سالهای ۷۷ و ۸۸ بر دانشگاه ها تاثیر گذاشت و به آنها ضربه شدیدی وارد کرد .

وی همچنین عنوان کرد جریانات ضد انقلاب در خارج از کشور و عوامل نفوذی آنها در داخل کشور از صفا و صمیمیت و سادگی دانشجویان استفاده میکنند و گاهی از آنها در راه پیشبرد اهداف خود استفاده میکنند در حالیکه تجربه نشان داده است که دانشگاه کارهای بسیار بزرگ از جمله توسعه علم و فناوری انجام داده است.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد : پیشرفتهای بسیار در زمینه هسته ای و  تکنولوژی انجام پذیرفته در زمینه های هوا فضا و حتی حوزه دفاعی بسیار پیشرفت کرده ایم ودر زمان جنگ نیز از این پیشرفتها که مرهون دانشجویان میباشد بسیار استفاده شد .

زاهدی خاطر نشان کرد : متاسفانه جریانات ضد انقلاب از صمیمیت و آرمانخواهی دانشجویان سوء استفاده کردند و با شعار تقلب از آنها به نفع خواسته های خود استفاده کردند هر چند ممکن است افراد در داخل کشور قصد براندازی نظام را نداشتند اما بانیان و طراحان این فتنه قصد دیگری که همانا براندازی بود را دنبال میکردند و افرادی که هم اکنون در کشور خواستار محاکمه سران فتنه هستند ،عمق فاجعه را یافته اند و به همین علن مصر بر محاکمه این افراد هستند .

شائبه های پرونده ۳۰۰۰ بورسیه برطرف شده است / صحبت از آقا زاده ها در این پرونده ناجوانمردانه بود

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی همچنین در رابطه با موضوع ۳۰۰۰ بورسیه ای که توسط دولت یازدهم تخلفی بزگ از سوی دولت قبل مطرح شده و دستماییه بسیاری از تحمت ها و حرف ها قرار گرفته است گفت : بحثهایی عنوان شد مبنی بر اینکه در دولت قبل ۳۰۰۰ نفراز بورسیه غیر قانونی استفاده کرده اند و در رسانه ها پیچید و تحلیلهای بسیاری اکه بسیاری از آنها ناجوانمردانه بود انجام گرفت

وی ادامه داد : متاسفانه بحث ۳۰۰۰ بورسیه همراه شده  با بحث ۳۰۰۰ میلیارد و توسط گروههای ضد انقلاب که قصد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی را داشتند بسار بزرگنمایی شد و بعضی از رسانه های داخلی نیز فریب بیگانگان را خوردند و به این مسئله دامن زدند .

این استاد دانشگاه ادامه داد :  در تحلیلها و صحبتهایی که از این موضوع میشد گاهی اوقات بسیار ناجوانمردانه و بی معرفتانه صحبت از فاجعه میشد و صحبت از آقازاده ها و … حتی عنوان شد که باید بورسیه این ۳۰۰۰ نفر کان لم یکن شود که به نوعی بازی با زندگی این دانشجویان و خانواده های آنها بود .

رئیس کمیسیون آموزش مجلس خاطر نشان کرد : ولی با صحبتهایی که بنده  با آقای صدیقی (رییس سازمان دانشجویی ) وسایر افرادی که در این موضوع دخالت داشته اند کردیم قرار شد که سوابق این ۳۰۰۲ نفر بطور دقیق مورد بررسی قرار بگیرد و در جلسه ای با حضور ملاباشی و مسئولان سابق وزارت علوم برگزار کردیم ؛ به تک تک شائبه هایی که در پرونده ها تحویل داده شده به ما وجود داشت پاسخ داده شد.

وی افزود : در این جلسات عنوان شد که همگی بورسیه ها که اعطا شده در چارچوب قانون و تبصره های آن  و یکسری تحلیلهای آماری دقیق بوده است و هیچ گونی تخلفی از ظن این افراد صورت نگرفته بوده است . حتی اینجانب گروه ۵ نفره ای را جهت بررسی دقیقتر این موضوع انتخاب کرده ام که بصورت کاملا دقیق این موضوع را مورد بررسی قرار بدهند .

انتهای پیام /ابراهیمی ، شجاعی

 

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi