پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:43:23 - شنبه 13 آذر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گوشی های هوشمند نوکیا در سال ۲۰۱۷ به بازار می آیند
یک شرکت جدید به نام HMD Global که توسط مدیران سابق نوکیا تاسیس شده است حق بهره برداری از نام تجاری نوکیا را از مایکروسافت دریافت کرده است. این شرکت که با یکی از تولیدکنندگان سخت افزار موسوم به Foxconn قرارداد همکاری منعقد کرده است، قصد دارد در ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی یک گوشی هوشمند اندرویدی با نام تجاری نوکیا به بازار عرضه کند.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از ایرنا،‌ شرکت HMD Global در تلاش است تا با استفاده از نوستالژی کاربران گوشی های قدیمی، بازیگران کوچک و بزرگ بازار پر رقابت گوشی های هوشمند را که اکنون پذیرای غول هایی همچون سامسونگ، اپل و هواوی است، به چالش بکشد.

آرتو نوملا رئیس شرکت HMD Global در این رابطه گفت: «ما می خواهیم یکی از بازیگران رقابتی کسب و کار گوشی های هوشمند باشیم.»
شرکت HMD Global پس از مذاکراتی که از ماه می سال جاری میلادی آغاز شد، در روز پنجشنبه کسب و کار گوشی های هوشمند نوکیا را از مایکروسافت خریداری کرد. این شرکت حق انحصاری بهره برداری از نام تجاری توکیا را در حوزه گوشی های تلفن همراه و تبلت برای ۱۰ سال آینده دریافت کرده است و در ازای استفاده از نام تجاری و اختراعات ثبت شده نوکیا، مبلغی را به آن شرکت پرداخت می کند. با وجود این، نوکیا هیچ نوع سرمایه گذاری مستقیمی را در HMD Global انجام نداده است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi