پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:03:30 - شنبه 6 آذر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان؛
هیات نظارت بر تشکلها در مقابل گروهها و تشکلهای سیاست زده و حامیان فتنه جایگاه خود را حفظ کند
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درپی اتفاقات اخیر مبنی بر عدم صدور مجوز سخنرانی علی مطهری در دانشگاه بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش “دانشجوآزاد”  بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درپی اتفاقات اخیر مبنی بر عدم صدور مجوز سخنرانی علی مطهری در دانشگاه بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

دانشگاه مرکز سعادت و در مقابل  شقاوت یک ملت است.از دانشگاه باید سرنوشت یک ملت تعیین شود.دانشگاه خوب یک ملت را سعادتمند و دانشگاه غیراسلامی ، دانشگاه بد، یک ملت را به عقب می زند.(صحیفه امام،جلد۸،ص۶۱)

 

تاریخ صدساله اخیر کشورمان نشان دهنده نقش مهم و موثر دانشگاه در سرنوشت و مسیر حرکت جامعه است که اینجا اهمیت سخن امام (ره) مبنی بر «دانشگاه مبدأ تحولات است» روشن می گردد.۱۶ آذر ، ۱۳ آبان ، تسخیر لانه جاسوسی شیطان بزرگ و… همه ریشه در دانشگاه ها داشتند.

 

امروز قریب به گذشت ۳۸سال از انقلاب پر برکت اسلامی شاهد پیشرفت و شتاب ۱۳ برابری علم و دانش نسبت به میانگین جهانی هستیم که حاصل تلاش قشرهای دانشگاهی همچون احمدی روشن ها و رضایی نژادی هاست.

 

و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند :« محیط علمی کشور را از حاشیه سازی برکنار دارید.» بنابراین لازمه این پیشرفت ها ایجاد فضایی آرام و به دور از نزاع و درگیری است.

 

به دنبال عدم صدور مجوز یک سخنرانی به یکی از تشکل های دانشگاه توسط هیئت نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاه ، گروه های سیاسی فرصت طلب داخل و خارج از دانشگاه به دنبال ایجاد تشنج و نزاع و درگیری در این فضای علمی هستند.

 

این اقدام هیئت نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاه مطابق قانون مصوب شورای فرهنگی دانشگاه با توجه به اولویت جامعه اسلامی برای برگزاری جشن روز دانشجو بوده و قابل تقدیر و تشکر است.

 

اما خارج از بحث این مصوبه شورای فرهنگی دانشگاه،عقل و منطق حکم میکند که از ورود اشخاص پر حاشیه که بارها و بارها برای کشور و نظام حاشیه درست کرده اند به دانشگاه جلوگیری شود.

 

بنابراین ضمن اعلام حمایت خود از اقدام هیئت نظارت، از ایشان تقاضامندیم در مقابل گروه ها و تشکلهای سیاست زده و حامیان فتنه ۸۸ جایگاه این هیئت را حفظ کرده و برای حفظ آرامش محیط علمی دانشگاه از هیچ اقدامی خودداری نفرمایند.

والسلام علی من اتبع الهدی

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi