پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:33:45 - سه شنبه 4 آبان 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رسانه هایی که با تدبیر معادلات ریاضی را بهم می زنند/ ۳ بزرگتر از ۸ شد
چند روزی است که ذهنم به چالش کشیده شده است آیا ۸۰۰۰ بیشتر است یا ۳۰۰۰؟ تا جاییکه در مدرسه آموخته ام ۸>۳ است اما اتفاقات این روزها به من یاد داده است که ۳>۸ است!

دانشجوآزاد“؛ سوادم نم کشیده! دانسته های ریاضی ام با خود درگیر شده اند! دیگر دو، دوتا، چهارتا نمی شود! شاید دنیا عوض شده و علم هم به تبع آن تغییر کرده یا شاید مناسبات و اتفاقات روزمره بر علم تاثیر می گذارد.

چند روزی است که ذهنم به چالش کشیده شده است آیا ۸۰۰۰ بیشتر است یا ۳۰۰۰؟ تا جاییکه در مدرسه آموخته ام ۸>3 است اما اتفاقات این روزها به من یاد داده است که ۳>8 است!

جریان فساد ۳۰۰۰ میلیاردی در دولت قبل را که به یاد دارید؟ پرونده ای که بزرگترین فساد اقتصادی نام گرفت و به سوژه چندین ماهه رسانه ها تبدیل شد و البته هنوز هم کماکان در صدر اخبار برخی از این دست رسانه هاست.

عجبا که این رسانه ها در قبال فساد ۸هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان در دولت یازدهم سکوت کرده اند و انگار نه انگار که اتفاقی افتاده است! نمی دانم دلیل این سکوت و بی تفاوتی و یا فرافکنی تعدادی از رسانه ها چیست؟ مگر رسالت رسانه بیان حقایق و آگاه سازی جامعه نیست؟ رسانه هایی که همچنان در تلاش هستند تا فسادهای مالی رخ داده در کشور  گینه بیسائو را هم به دولت نهم و دهم در ایران ربط دهند و به اصطلاح در خط مقدم مبارزه بافساد بودند حال چرا در قبال بالاترین فساد مالی کشور مهرسکوت بر لب نهاده اند؟!

بر احدی پوشیده نیست که فساد اقتصادی در نظام اسلامی وصله ای ناجور است و همگان از مسئولین و مردم و رسانه ها بایستی جهت ریشه کن شدن فسا در جامعه تلاش کنند و تمایلات حزبی و گروهی نباید ذره ای بر عزم و اراده ها جهت مبارزه با فساد اقتصادی اثر گذارد.

البته این رفتار دوگانه تنها از جانب این رسانه های حزبی دیده نمی شود و سیاستمداران و کارشناسان و نماینده های جریان اصلاحات که ابتدا به شیوه نخ نما شده ای سعی داشتند فساد ۸ هزار میلیاردی دولت یازدهم را نیز بر گردن دولت قبل بیاندازند با بازداشت مدیرعامل اصلاح طلب صندوق ذخیره فرهنگیان چاره جزسکوت ندارند!

متاسفانه این روزها که خبر فساد ۸۰۰۰میلیاردی دولت یازدهم در این اوضاع نابسامان اقتصادی جامعه؛ شوکی بزرگ به ملت وارد کرده است؛ مدعیان مبارزه با فساد در دولت را به سکوت واداشته است!

افشای فسادی چنین گسترده در سال پایانی دولت راستگویان قطعا ضربه مهلکی بر پیکره آن وارد خواهد کرد و با نزدیک شدن به موعد انتخابات افراد و رسانه های حامی دولت به فرافکنی روی می آورند! رسانه هایی که در بحبوحه این فساد عظیم هنوز با تیترهایی چون املاک نجومی شهرداری سعی در انحراف افکار عمومی از بالاترین فساد مالی کشور را دارند.

 

هاله اسدی

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi