پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:20:06 - دوشنبه 3 آبان 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نامه به رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان؛
دانشگاه ما فقط نام روزانه و دولتی را یدک می کشد!
ما از ورود این جمعیت اضافه تر ناراحت نیستیم اما نگران آینده و اوضاع نابسامان دانشگاه هستیم. دانشگاه ما نام روزانه و دولتی را یدک می کشد اما این روزها چیز دیگری را شاهد هستیم.

به گزارش “دانشجوآزاد” در پی مشکلات بوجود آمده در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نامه ای دانشجویی به ریاست دانشگاه ارسال شد، متن نامه به شرح ذیل می باشد:

ریاست محترم دانشگاه سلام!

مخاطب این‌بار مستقیما شما هستید! چرا که هیچکس توقع چنین اتفاقی را نداشت و مسئولیت آن را قبول نمی کند. سوالمان را می‌پرسیم و در اسرع وقت منتظر جوابتان هستیم.

نمیدانم در دانشگاهی که به لحاظ امکانات رفاهی و آموزشی وضعیتش بر همه معلوم است توانایی تربیت چه تعداد از دانشجو را دارد. معضلی که سال قبل نیز مطرح شد و قول داده بودید که این مشکل امسال تکرار نخواهد شد. تا همین روز قبل از ثبت نام هم بر آن تاکید داشتید اما روز ثبت نام و در این روزهای آغاز سال چیز دیگری را شاهد هستیم.

اگرسری به خوابگاه جدیداالورودها بزنید مطمئنا خودتان نیز حرف های ما را تایید می کنید یا اگر حاضر باشید یک روز با ما در سرویس رفت و برگشت دانشکده ها همراه شوید تا تجربه ی از شلوغی و فشردگی را داشته باشید.

برایمان جای تعجب است که ظرفیت رشته های دانشگاه ما در دفترچه سنجش یک چیز است اما وقتی سال تحصیلی شروع می شود این تعداد به صورت غیرقابل تصوری بیشتر است در حد دانشگاه های بزرگ. ما نیز دلمان می خواهد جمعیت بیشتری از این فضا استفاده کنند اما به چه قیمتی؟! ما از ورود این جمعیت اضافه تر ناراحت نیستیم اما نگران آینده و اوضاع نابسامان دانشگاه هستیم. دانشگاه ما نام روزانه و دولتی را یدک می کشد اما این روزها چیز دیگری را شاهد هستیم. بگذریم…

فقط یک سوال!

چگونه می خواهید این جمعیت را مفید و موثر آموزش دهید در حالی که در همین جمعیت کمتر ورودی های قبل ما شاهد کمبود و ضعف هایی هستیم که قبلا نیز به عرضتان رسانده بودیم. البته به جز یک مورد و آن هم دانشجویان تکمیلی دانشکده پزشکی بود که به برکت جیب مبارکشان شاهد نونوار شدن دانشکده بودیم، هرچند حرف های آن ها هم شنیدن دارد و البته بقیه رشته ها. شاید بار مسئولیتی این بحران را بر دوش سازمان سنجش بگذارید اما آیا سازمان سنجش بدون چراغ سبز دانشگاهها می تواند آنها را مجبور به پذیرش دانشجو کند؟

آخر وقتی سر کلاس صندلی برای نشستن نیست و اگر هم صندلی پیدا کنی جایی برای نشستن نیست آیا این گونه برنامه ریزی سوال برانگیز نخواهدبود؟ این دغدغه شاید برای جدیدالورودها که هنوزخوشحال از قبولی در دانشگاه ما هستند پررنگ نباشد اما فکر تمام دانشجویان قبلی را درگیر کرده است و جواب قابل قبولی نیز تا کنون داده نشده است.این بار ازطریق این نامه منتظر شفاف سازیتان هستیم.

پاسختان را به عینه از طریق کانال های اطلاع رسانیمان برای دانشجویانمان منتشر خواهیم کرد. ما همگی منتظریم!

 

امیر محمد شفیعی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi