پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:25:37 - یکشنبه 2 آبان 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
وقتی مشکلات دانشجویان دیده نمی شود؛
قطعی آب خوابگاه دانشگاه صنعتی سیرجان در راهروی فراموشی مسئولین
مشکل قطعی آب در خوابگاه قائم دانشگاه صنعتی سیرجان چند هفته ایست که برای دانشجویان مشکل ایجاد کرده است و علیرغم پیگیری ها و اعتراضات دانشجویان مسئولین فکری برای رفع این مشکل نکرده اند.

به گزارش “دانشجوآزاد” باز هم مشکل آب در خوابگاه قائم دانشگاه صنعتی سیرجان بی داد میکند!! به گفته دانشجویان چند هفته ای است حمام نرفته اند مگر با آب سرد، آب برای شستن ظرف ها هم وجود ندارد، آب سرویس های بهداشتی به ندرت وصل است. سرویس ها و آشپز خانه ها اصلا نظافتنمی شود!! و یا به ندرت!!

یکی از دانشجویان گفت: مسئول محترمی که خوابگاه  دانشجویی را به عنوان بیزینس انتخاب کردند گاهی نگاهی به احوال دانشجویان بندازند بد نیست!!!

علیرغم در خواست های مکرر دانشجویان نسبت به بررسی وضعیت آب ، هنوز هیچ تغییری  صورت نگرفته است.

در ادامه این مشکلات و حل نشدن آن گفتگویی با پیمانکار خوابگاه داشتیم، فتحی در گفتگو با دانشجوآزاد گفت: مشکل از تاسیسات دانشگاه است لوله آبی که از قبل کشیده شده ظرفیت پاسخگویی به این تعداد دانشجو را ندارد.

وی افزود: دو خوابگاه قائم۱و۲ جمعه ۵۷۰ نفر ظرفیت دارد و در هر سوییت ۲۴ نفر که معادل ۴ خانوار است زندگی می کنند ولی یک لوله۲ جوابگوی یک خانواده حداکثر ۱۰ نفره است و وقتی آب از شهر هم کم فشار می آید مسلما با قطعی آب در خوابگاه مواجهیم ضمن اینکه ما دو پمپ آب قوی هم استفاده کرده ایم اما بازهم پاسخگو نیست.

پیمانکار خوابگاه قائم توضیح داد: با این وضعیت کم آبی در دانشگاه یک ساختمان در حال ساخت است که برای بنایی از این لوله آب استفاده می کند و مشکلات را دوچندان کرده است.

فتحی با اشاره به راه حلهای موجود برای رفع حل مشکل قطعی آب اظهار داشت: اولین کاری که بنده انجام دادم قطع آب برای ساخت و ساز بود در حال حاضر هم دو پیشنهاد برای معاونت دانشجویی دانشگاه دارم اول اینکه یک امتیاز دیگر برای آب بگیرند و دومی استفاده از منبع است که در طول روز دانشجویان با مشکل قطعی آب مواجه نشوند.

وی ادامه داد: مشکل قطعی آب با صرف هزینه ۴ الی ۵ میلیون تومانی حل خواهد شد با خرید یک منبع و استفاده از فشار آب در شب مشکل حل می شود و به نظر بنده صرف این هزینه برای  دانشگاه کمرشکن نیست.

پیمانکار خوابگاه قائم در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص وضعیت فاضلاب دانشگاه هم وضع به هیمن صورت است بنده با یک پیمانکار صحبت کردم با صرف هزینه ۲۷ میلیون تومان مشکل سپتیک حل خواهد شد اما مسئولین دانشگاه بهانه گران بودن حاضر به رفع مشکل نیستند.

با توجه به توضیحات پیمانکار خوابگاههای دانشگاه صنعتی سیرجان به نظر می رسد برای مسئولین دانشگاه ذخیره منابع مالی مهمتر از حل مشکلات دانشجویان است؛ با این حال امیدواریم مسئولین چاره ای اندیشیده و این عنصر حیات بخش را به دانشجویان دانشگاه برگردانند.

  1. ...   آبان ۲, ۱۳۹۵  

    اهمین مونده بود آب رو دریغ کنن از دانشجویان بدبخت دانشگاه صنعتی! که اونم با بی تدبیری و بی مسیولیتی و بهانه اوردن مسیولان اتفاق افتاد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi