پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:11:05 - شنبه 1 آبان 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اقتصاد و محیط زیست جامانده های ترمیم کابینه یازدهم
درحالی که دولت یازدهم سال پایانی خود را می گذراند و تغییر در کابینه روحانی بعید به نظر می رسید اما هفته گذشته شاهد تغییر سه وزیر ارشاد ، وزیرآموزش و پرورش و وزیر ورزش و جوانان بودیم.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی کرمان۱۴۰۰ ؛ درحالی که دولت یازدهم سال پایانی خود را می گذراند و تغییر در کابینه روحانی بعید به نظر می رسید اما هفته گذشته شاهد تغییر سه وزیر ارشاد ، وزیرآموزش و پرورش و وزیر ورزش و جوانان بودیم ، تغییراتی که گفته می شود دولت برای ترمیم در سال های آخر عمر خود انجام داده است ، حال در این مقطع سوال های زیادی در ذهن ها ایجاد می کند که چرا با وجود مشکلات اقتصادی فراوان در کشور ،دولت به سراغ ترمیم کابینه و وزرای فرهنگی و اجتماعی خود رفته است .

مشکلات اقتصادی کشور بیشترین انتقادات را به دولت روحانی وارد کرده اند زیرا دولت در وعده‌های انتخاباتی خود گفته بود که در عرض تنها صد روز مشکلات اقتصادی را حل کنند ولی این مشکلات همچنان به قوت خود باقی است و ما این روزها شاهد تغییر وزرای فرهنگی و اجتماعی کشور بودیم .

تیم تبلیغاتی دولت در یک بازی جدید برای به حاشیه بردن مطالبات معیشتی و اقتصادی مردم به فکر استفاده از فضای بوجود آمده از جنجال های برگزاری کنسرت ها در برخی شهر ها افتاد تا نشان دهد که مهم‌ترین مشکل کشور در شرایط حاضر برگزاری کنسرت‌ها است و به خاطر فشار عده‌ای رئیس‌جمهور مجبور به پذیرش استعفای یکی از اعضای کابینه خود می باشد و دو وزیر دیگر را هم همراه کرده است تا این خروج اجباری شکل ترمیم به خود بگیرد.

حال سوال دیگری که وجود دارد این است که چرا باید فانی وزیری که طرح استیضاحش با ۴۵ امضا در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده است تا به محورهای صندوق ذخیره فرهنگیان، نظام آموزشی و انتصاب مدیران جوابگو باشد ، بدون پاسخ به فسادهای موجود در حوزه کاری خود استعفا دهد آیا رئیس جمهور بعد از این باید پاسخگوی کارهای وزیر خود باشد ؟

و آیا در کشور ما علاوه بر مشکل نام برده دیگری مشکلاتی در حوزه محیط زیست وجود ندارد و آیا نباید در این زمینه هم ترمیمی صورت بگیرد ، مدت زمان زیادی است که مردم استان های مختلف ما با پدیده گردو غبار دست و پنجه نرم می کنند و دیگر نای نفس کشیدن ندارند اما هیچ مسئولی جوابگو نیست و ابتکار هم ابتکاری را انجام نمی دهد ؟

حال با وجود مشکلات اقتصادی ، بیکاری و محیط زیستی آیا تنها برکناری وزرای فرهنگی و اجتماعی کابینه دولت چاره ساز مشکلات است؟

امینی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi