پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:28:08 - شنبه 17 مهر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رویش های بصیر انقلاب می توانند جایگزین مدیران نا لایق شوند/ذخایر راستین انقلاب با حداقل دریافتی زندگی میگذرانند
بعد از توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر سخنرانی دانشجویان عادل مریمی یکی از فعالین دانشجویی بسیج دانشجویی شهرستان جیرفت از تریبون نماز جمعه سخنرانی کرد.

به گزارش “دانشجوآزاد”بعد از توصیه رهبر انقلاب مبنی بر سخنرانی دانشجویان در اجتماعات علیالخصوص در نماز جمعه نماینده عادل مریمی یکی از فعالین بسیج دانشجویی شهرستان جیرفت در پیش از خطب های نماز جمعه جیرفت سخنرانی کرد که متن سخنرانی به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم
عرض سلام و ادب نمازگزاران محترم و عرض تشکر ویژه از ستاد محترم نماز جمعه شهرستان جیرفت بالاخص امام جمعه انقلابی شهرمان که در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب در دیدار امسال دانشجویی مبنی بر حضور دانشجویان انقلابی در تریبون های نمازجمعه برای روشنگری و آگاهی بخشی به مردم به جنبش دانشجویی اعتماد نموده و این تریبون مقدس را در اختیار مجموعه بسیج دانشجویی شهرستان قرار داده اند.

نجومی بگیران ذخایر انقلاب نیستند در حالی که ذخایر راستین انقلاب با حداقل های دریافتی زندگی میگذرانند.

جوانان بصیری که رویش های این انقلابند میتوانند جایگزین این مدیران نا لایق شوند.

هفته ای که گذشت یادآور دهه پر برکت اول انقلاب است دهه ای که مسوولین مسابقه ساده زیستی و خدمت داشتند. دنبال گمنامی بودند. از هر چه بود گذشتند. از تجملات دوری میکردند و از اشرافیگری گریزان بودند.اما دیری نپایید که تفکری شوم به نام “توسعه” و “تجمل گرایی” و “اشرافیگری” وارد گفتمان مسوولین شد و مثل خوره به جان گفتمان انقلاب افتاد و با رنگ و لعابی زیبا و دلفریب کم کم ارزشهای انقلاب را به حاشیه راند تا جایی که امروز شاهد آنیم که رفاه طلبی و اشرافیگری مسوولین به مسابقه ای تبدیل شده که فاصله طبقاتی در جامعه را شدیدا دامن میزند. جایگزینی سرمایه سالاری و اشرافیگری به جای ساده زیستی دهه ۶۰ که ما حصل آن فسادهای کوچک و بزرگ اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی بود به شدت برخی از مسوولین را از قاطبه مردم دور کرده است. کار به جایی رسیده که در مملکت اسلامی نجومی بگیران را ذخایر انقلاب میدانند در حالی که ذخایر راستین انقلاب ؛ پابرهنگان و ولی نعمتان، با حداقل های دریافتی زندگی میگذرانند. ماجرای فیش های نجومی و دریافتهای نا عادلانه و برداشتهای نا مشروع از بیت المال، هر چند ضربه سختی به حیثیت نظام وارد کرد و اعتماد عمومی را خدشه دار نمود اما مردم را از انقلاب نا امید نکرده است. مردم به اصل نظام اعتقاد دارند. حساب این ویژه خواران را از نظام جدا میدانند و همانند اول انقلاب که افراد فاسد را دور ریختند و از صف انقلاب کنار زدند تا دامن انقلاب به این لکه های ننگ آلوده نشود، امروز هم این افراد فاسد را دور می اندازند.چنین افرادی لیاقت تکیه بر مسندهای مسولیتی انقلاب اسلامی را ندارند. آنها باید کنار گذاشته شوند و خادمین ملت بر سر کار بیایند. همین جوانان بصیری که رویش های این انقلابند و از دل همین انقلاب بیرون آمده اند. آنان میتوانند جایگزین این مدیران نا لایق شوند.

انقلاب اسلامی به بهای خون بهترین جوانان این ملت به بار نشست جوانانی از میان قشر محروم و مستضعف جامعه. و از همان ابتدا علم برقراری عدالت و رفع تبعیض و نابرابری را بالا گرفت و در پی رفع محرومیت از مرم برآمد. امکانات در جمهوری اسلامی برای همه در نظر گرفته شد نه فقط برای شخص یا گروهی از اشخاص. در قاموس انقلاب اسلامی فاصله طبقاتی معنایی ندارد. حال درجایی شنیده ایم مسوولی اذعان داشته که “پس از چند سال میخواهم سفر کنم به پایین شهر”!!! ببینید به چه روزی افتاده ایم که مسوولی میخواهد سفر کند به پایین شهر!!! تقسیم بندی ها تقسیم بندی های درستی نبوده که اجرا شده. آقایان که خادمین ملت باید باشند بالاشهر نشین شده اند و میخواهند سفر بکنند به پایین شهر!! این پایین شهری ها همانهایی بودند که امام ولی نعمتشان میخواند.اینها همانهایی هستند که وقت خطر پای انقلاب می ایستند وزمانی که مرفهین از ترس جانشان چمدان میبندند و از کشور فرار میکنند، با جان و مال و فرزندان خود از تمام انقلاب دفاع میکنند.
این تقسیم بندی ها باید درست شود.برای رفع این قبیل نابرابری ها، هم در حوزه قانون گزاری باید اصلاحاتی صورت بگیرد هم در حوزه اجرا اتفاقات ملموسی رخ دهد که مردم ببینند. نه مثل انتخابات؛ یک نفر به این شعار رفع تبعیض دست بیاویزد و اعتماد مردم را جلب کند. بار خود را که بست برود و پشت گوشش را هم نگاه نکند.
اما بعد
دولت یازدهم از ابتدا با شعار اصلاح اوضاع اقتصادی بر سر کار آمد و امید آن میرفت تا با تکیه بر سرمایه های ملی و نگاه به داخل در جهت شکوفایی اقتصادی کشور گام بردارد. اما آنچه شاهد بودیم متمرکز کردن افکار و نگاهها به بیرون مرزها و وابسته دانستن همه امور به آنچه به اصطلاح ، توافق با کدخدا میخواندند بود. اکنون با گذشت مدتها از امضا شدن توافق موسوم به برجام، همگی و حتی دولت مردان و حامیان برجام متفق القول هستند که این توافق نتوانسته توفیقی در جهت بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم حاصل کند. اظهاراتی از قبیل اینکه مذاکرات برای لغو تحریم ها نبوده است و همچنین زمزمه هایی که تلویحا به زمینه سازی برای برجام های ۲ و ۳ مشغولند، امضای گسترده قراردادهای مهمی که ملت برای اطلاع از آنان نامحرم هستند ، ادعای مضحک غیر ضروری بودن توان نظامی و… همه و همه از ادامه تفکر اعتماد به بیرون به جای نگاه به توان داخلی حکایت دارد.
تمامی اینها در کنار پیامهایی که از خارج صادر میشود این مهم را اثبات میکند که اکنون بجاست دولت در ماههای باقی مانده از عمر خدمت خود ضمن توجه مضاعف به عزت ملی، سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی را سر لوحه کار خود قرار دهد که بی شک اجرای این سیاست ها با فراهم نمودن زمینه خدمت به اقشار ضعیف جامعه، دستاوردی بسیار بزرگتر از برجام برای دولت خواهد بود.
تلاش بی حاصل برای به نتیجه رساندن برجام مصداق اتم و اکمل کشور فروشی به بهای تقریبا هیچ است که تنها خسارت محض را نصیب کشور کرد. سه سال از عمر دولت صرف برجام و مذاکرات با بهانه رفع تحریمها شد، اما نه تنها تحریم ها لغو نشدند که هر روز به تبع برجام قراردادهای دیگری رو میشود که حیاتی ترین مسائل مربوط به ملت را از قبیل امنیت، استقلال و معیشت نشانه گرفته است. امروز نه تنها چرخ زندگی مردم نمیچرخد که با محرمانه امضا کردن قراردادهای بین المللی امنیت آنان نیز در معرض خطر قرار دارد.
یک روزبا قراردادهای نفتیIPC کشور را در معرض ضرر و خسارت قرار میدهند، روز دیگر با لایحه الحاق به کنوانسیون بین المللی حقوق کودک که با تصویبش حتی برگزاری اردوهای راهیان نوردانش آموزی هم ممنوع میشود و روزی با امضای محرمانه قراردادFATF که کم از کاپیتالاسیون ندارد، امنیت و استقلال مملکت اسلامی به قمارگذاشته میشود.

با امضای قراردادFATF، بدون اطلاع مردم، مجلس و شورای عالی امنیت ملی، که در آن متعهد میشویم تمام مبادلات مالی بانکی خود را در اختیار آمریکا قرار دهیم وسپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بعنوان تروریسم بشناسیم و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا را که بزرگترین و موثرترین زیر ساختهای عمرانی را در کشور انجام میدهد، از درون تحریم کنیم.
متاسفانه کسانی بر مسند وزارت نفت تکیه زده اند که فقط امضای یک فقره قراداد کرسنت در زمان تصدی پیشین ایشان بر این مسند هنوز و همچنان ضررهای جبران ناپذیری به کشور و بیت المال مسلمین وارد میکند و حالا با تلاش برای بستن دهها قرار داد نفتی مشابه به کرسنت،در پی ارتکاب همان اشتباه و جهالت پیشین هستند. جهت اطلاع عرض میشود بخاطر قرارداد نفتی سابق در مجامع جهانی ذیربط محکوم به پرداخت غرامت ۱۶ میلیارد دلاری شدهخ ایم که یحتمل از محل دارایی های ایران برداشت میشود. همانها که قرار بود با برجام آزاد شوند و به سمت کشورف سرازیر!

بدون شک نا کارآمد ترین وزارتخانه دولت تدبیر، وزارت فرهنگ و ارشاد است
در زمینه فرهنگ شاید بتوان گفت فرهنگ حلقه مفقوده مهمی در سیاست گزاری های چند ساله اخیر بوده است.بدون شک نا کارآمد ترین وزارتخانه دولت تدبیر، وزارت فرهنگ و ارشاد است. مسوولین چشمشان را بر روی حقایق فرهنگی جامعه بسته اند.فضای واقعی جامعه را نمیبینند؛ آنقدر در گیر سیاسی بازی و سیاسی کاری شده اند که از آسیبهای اجتماعی، ولنگاری فرهنگی که به جان جامعه افتاده است دانسته یا ندانسته غافل شده اند. کاش بجای موضع گیری و هیاهو بر سر ماجرای کنسرتها ، در قبال تهدیدات فضای مجازی، اعتیاد، ازدواج جوانان حساس بودند و تدبیر میکردند. اینها دردهای واقعی مردم است. مگر چند درصد از مردم ما به کنسرت میروند یا کنسرتها کجای اولویت های زندگی مردم را گرفته که لغو آنها اینچنین هیاهو از طرف مسوولین فرهنگی کشور به دنبال داشته باشد. کاش این دلواپسی و همت و پیگیری را مسوولین در رفع معضلاتی که گریبان گیر ازدواج جوانان است میداشتند. مشکل اساسی مردم معیشت ایشان است. دردی که به جان جامعه افتاده؛ بیکاری، تبعیض، اعتیاد، اختلاف طبقاتی می باشد. جیبی که خالییست برایش لغو کنسرتها چه اهمیتی دارد.

کشاورزی بخش مهمی در تامین امنیت غذایی کشور، جایگاه ویژه ای دارد و جنوب استان کرمان سهم عظیمی در تامین این نیاز داراست

و اما شهرستانبر هیچ شخصی پوشیده نیست که علاج وضعیت اقتصادی، نگاه به تولید داخل است و در این نگاه کشاورزی بعنوان بخش مهمی در تامین امنیت غذایی کشور، جایگاه ویژه ای دارد و جنوب استان کرمان سهم عظیمی در تامین این نیاز داراست. کشاورزی شغل اصلی و منبع درآمد خیل کثیری از مردم جنوب استان کرمان است که به دلیل عدم کارآمدی سازمانهای مسوول در وضعیت نا بسامانی به سر میبرد. حقیقتا دیگر از سازمان جهاد کشاورزی نا امید شده ایم. تا کنون هیچ کار چشمگیری که علاج وضعیت اسف بار کشاورزی جنوب باشد، توسط این سازمان صورت نگرفته است. وضعیت بیمار کشاورزی جنوب، نیازمند کار تخصصی می باشد. حذف دلال، استفاده از مرز هوایی و فرصت موجود یعنی فرودگاه جهت صادرات، انجام کارهای تخصصی از قبیل پایش آماری، آمایش سرزمینی میتواند به برون رفت کشاورزی از وضعیت فعلی کمک کند. خرید تضمینی و توافقی کار بی نتیجه ایست که جز ضرر برای کشاورز چیزی در پی ندارد. متاسفانه سازمان جهاد کشاورزی جنوب با عملکرد چند ساله خود، ثابت کرده است که هیچ برنامه مشخصی برای این مهم ندارد.
با گذشت مدت مدیدی از ابلاغ سیاستهای کلان اقتصاد مقاومتی و لزوم در دستور کار قرار گرفتن آن از جانب مسوولان شهرستان،متاسفانه شاهد آنیم هیچ تحرکی در این زمینه در شهرستان اتفاق نیفتاده است این در حالی است که شهرستان جیرفت و جنوب استان کرمان، دارای ظرفیت بالایی در این مقوله می باشد که کشاورزی، صنایع دستی شهرستان، قالی معروف اسفندقه، ظرفیت عظیم نخیلات و مرکبات و صنایع جانبی بخشی از آن ظرفیت میباشد.از همین تریبون و به نمایندگی از جنبش دانشجویی اعلام میدارم ظرفیت دانشجویی و دانشگاهی انقلابی و متخصص آمادگی لازم برای هر گونه مشورت و مساعدت جهت برون رفت از شرایط فعلی کشاورزی و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی جنوب استان را دارد.

نسل انقلابی بصیر که تا بذل جان پای انقلابشان ایستاده اند
روی پایانی سخنم با دشمنان خارجیست قدرتهای پوشالی که توهم “خود ابر قدرت پنداری” دارند. بدانید آینده تاریخ متعلق به این نسل است. نسل انقلابی بصیر که تا بذل جان پای انقلابشان ایستاده اند و از هیچ کوششی برای به نتیجه رسیدن اهداف عالی آن دریغ نمیکنند
بدانند اگر بخواهند جلوی دینمان بایستند جلوی تمام دنیایشان می ایستیم
والسلام

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi