پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:46:24 - پنجشنبه 15 مهر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ربات های گوگل معلم می شوند
مطالعات محققان شرکت گوگل نشان می دهد ربات ها با اتصال به شبکه ابری(cloud) می توانند اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و از هم یاد بگیرند.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، مغز انسان از میلیاردها سلول عصبی تشکیل شده است که به یکدیگر متصل هستند. سلول های عصبی با یکدیگر تعامل دارند و همین ارتباط انسان را قادر به تفکر، یادگیری و تصمیم گیری می کند. محققان با طراحی یک سیستم عصبی مصنوعی در مقیاس بسیار بسیار کوچکتر از سیستم عصبی انسان، ربات ها را قادر به یادگیری و آموزش کرده اند. همچنین با استفاده از شبکه ابری، ربات ها توانایی های خود را با دیگری به اشتراک می گذارند و از این طریق به یکدیگر آموزش می دهند. در این فرآیند، ربات ها توانایی هایی مانند باز کردن در و جابجا کردن اشیا را روی سِروِر بارگذاری (upload) می کنند و از طرفی آخرین توانایی ربات های دیگر را دانلود می کنند. به این ترتیب مدام در حال به روز رسانی اطلاعات هستند.

با استفاده از یک کامپیوتر که به عنوان رابط استفاده می شود، می توان عملکردهای ربات را کنترل کرد، برای مثال فرمان داد که شی مورد نظر را در کدام مکان قرار دهد. در این حالت ربات با پردازش تجربیاتی که قبلا کسب کرده است، بهترین شیوه را برای فرمان مورد نظر پیدا می کند. محققان معتقدند این شیوه کاربرد علم رباتیک در صنعت و پزشکی را بهینه می کند.

بر چسب ها:
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi