پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:20:31 - شنبه 10 مهر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئول بسیج دانشجویی شهرستان زرند:
عزاداری حسین بن علی(ع) یک موج و مبارزه اجتماعی فراگیر است/ هفتم محرم اجتماع بزرگ دانشجویان حسینی در مراکز آموزش عالی
هر قطره اشک در رسای اهل بیت (ع)، کلامى است رسا که شهادت را چون پیامى به مردم ابلاغ مى‏‌کند و گریه نشانه آن است که فاجعه‏‌اى روى داده و ظلمى صورت گرفته است بنابراین عزادارى حسین بن على (ع) یک حرکت است، یک موج است یک مبارزه اجتماعى فراگیر است.

محسن عسکرزاده درگفتگو با “دانشجوآزاد” در آستانه ایام محرم گفت: با گذشت زمان، این نکته به روشنی معلوم شد که امام حسین(ع) و یارانش، مردان پیروز کربلا بودند؛ در کربلا، گرچه آنان، جان باختند، اما اسلام را حیاتی دوباره بخشیدند، رسم ستم ستیزی و مبارزه با ظلم را به جهانیان آموختند، و خود نیز به فیض بزرگ شهادت دست یافتند؛ همچنین، آنان برای همیشه تاریخ، در نگاه دین مداران و عدالت خواهان عالم جایگاهی شکوهمند یافتند و محبوب قلوب مومنان شدند.

امروز سوریه و عراق صحنه تجلی پیام های عاشوراست

مسئول بسیج دانشجویی زرند افزود:  با این حال، قیام پیروزمندانه امام حسین(ع) در عاشورای سال ۶۱ هجری، با نثار خون‌های پاک عزیزان، بی قراری‌های کودکان، بی پناهی‌های بانوان، و با صحنه هایی آکنده از مصیبت و مظلومیت رقم خورد. بر این اساس، یادآوری اخبار آن قیام خونین، همواره عواطف انسان‌ها، مسلمان و نامسلمان را به تأثر واداشته و در طول تاریخ به برپایی عزاداری به شکل‌های گوناگون انجامیده است. از این رهگذر، پس از گذشت چهارده قرن و اندی، همچنان درس هاو پیام‌های آن قیام تازه و زنده مانده است و تجلی آن بازخورد را در مجاهدت مجاهدان حراست از حریم اهل بیت (ع) در سوریه و عراق می بینیم.

وی در رابطه با برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله (ع) توضیح داد: امروز شناساندن مقام پیشوایان بزرگ اسلام که سراسر زندگى آنان براى جامعه اسلامى الگو و سرمشق است، خواه در مبارزه با طاغوتیان یا مسایل اخلاقى و روحى ضرورتی غیر قابل کتمان است. افزایش عشق و محبت اهل بیت که پاداش رسالت پیامبر (ص) است باعث معرفت بیشتر می شود. حضور در مجالس عزاداری‌ سبب مى‏‌شود که شور و عاطفه از شعور و شناخت برخوردار گردد و ایمان را در ذهن جامعه هوادار، زنده نگهدارد و مکتب عاشورا به عنوان یک فکر سازنده و حادثه الهام بخش، همواره تأثیر خود را حفظ کند. عزادارى احیاى خط خون و شهادت و رساندن صداى مظلومیت آل على (ع) به گوش تاریخ و نفی تعامل با استکبار است.

حرف سیدالشهدا متعلق به ۱۴ قرن قبل نیست بلکه حرف روز است

عسکرزاده با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) در خصوص حفظ اسلام با عزاداری بر امام حسین (ع) تشریح کرد: حضرت امام خمینى (ره) درباره تجدید و تکرار عزاداری‌ها مى‌‏فرمایند: «اصلاً نمى‏‌فهمند مکتب سیدالشهداء چه بوده و نمى‌‏دانند این منبرها، گریه‏‌ها و سینه زنی‌ها حدود ۱۴۰۰ سال است که ما و مکتب را حفظ کرده و تا حالا اسلام را آورده، این عده از جوان‌ها اینطور نیست که سوء نیت داشته باشند؛ آن‌ها خیال مى‏‌کنند که ما باید حرف روز بزنیم. حرف سیدالشهداء حرف روز و همیشه حرف روز است؛ اصلاً حرف روز را سیدالشهداء آورده است و دست ما داده است و سیدالشهداء را این گریه‏‌ها و مکتب وى را این مصیبت‌ها و داد و قال‌ها و این سینه‏‌زنى‌‏ها و این دستجات حفظ کرده است.

عزاداری حسین بن علی(ع) یک موج و مبارزه اجتماعی فراگیر است/ پوشیدن لباس مشکی و پرچم به دست گرفتن سرباز جبهه حسینی شدن است

مسئول بسیج دانشجویی زرند ادامه داد: هر قطره اشک در رسای اهل بیت (ع)، کلامى است رسا که شهادت را چون پیامى به مردم ابلاغ مى‏‌کند و گریه نشانه آن است که فاجعه‏‌اى روى داده و ظلمى صورت گرفته است بنابراین عزادارى حسین بن على (ع) یک حرکت است، یک موج است یک مبارزه اجتماعى فراگیر است. پوشیدن لباس مشکى و پرچم به دست گرفتن و شربت و آب دادن و تلاش در برپایى مجالس و نوحه خوانى و سینه‌‏زنى و… هر یک به نوعى سربازگیرى جبهه حسینى است و این پیوند قلبى را عمق و غنا مى‌‏بخشد.

هفتم محرم اجتماع بزرگ دانشجویان حسینی در مراکز آموزش عالی

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی زرند در راستای تکریم محرم امام حسین(ع) و برپایی شور

حسینی در مراکز آموزش عالی در روز  هفتم محرم اجتماع بزرگ دانشجویان حسینی را در قالب هیئت های دانشجویی دانشگاه ها برگزار خواهد کرد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi