پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:50:06 - یکشنبه 4 مهر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ادبیات رئیس‌جمهور در سازمان ملل «التماسی» بود
مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران با انتقاد از ادبیات التماسی رئیس جمهور در سازمان ملل گفت: این رفتار خلاف مشی مردم‌سالاری دینی و اندیشه‌های سیاسی امام راحل است.

به گزارش “دانشجوآزاد” مجتبی ثابتی مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری فارس، با تاکید براینکه دولت باید به جای خواهش از طرف مقابل برای اجرای تعهداتش در برجام آنها را مجبور به رفع تحریم‌‌هایی که متعهد شد کند، بیان داشت: رئیس‌جمهور با دو ادبیات متفاوت با ‌آمریکا و مردم کشورمان صحبت می‌کند.

وی ادامه داد: هرچند صحبت‌های آقای روحانی با صدای رسا بیان شد اما ادبیات رئیس جمهور در سازمان ملل «ادبیات التماسی» بود و ملتمسانه صحبت کرد و این در حالی است که ادبیات روحانی در داخل کشور  با مردم «ادبیات مقتدرانه» است.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: این رفتار خلاف مشی مردم‌سالاری دینی و اندیشه‌های سیاسی امام راحل است. رئیس‌جمهور باید در مقابل مردم خود ملتمس و خدمتگزار و در مقابل دیگران مقتدر باشد.

ثابتی با طرح این سوال که نتیجه عملکرد دولت در سه سال گذشته چند پروژه عمرانی و اقتصادی است، خاطرنشان کرد: آقای روحانی بفرمایید در این مدت چند کارخانه بنا شده است و رشد علمی، کارآفرینی و رشد اقتصادی ما در این سه سال چقدر بوده است؟

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در مورد رفتار دولت در معاهده برجام گفت: معاهده یک قرارداد دو جانبه است اگر تعهدی در برجام وجود دارد دو طرف ملزم به اجرای آن هستند. اگر غربی‌ها به تعهدات خود عمل کردند دیگر جایی برای گلایه وجود ندارد اما در غیر این صورت هم گلایه‌ای به غربی‌ها وجود ندارد بلکه گلایه ما از آن کسانی است که به غرب اعتماد کردند.

وی اضافه کرد: ما با گوشت، خون و پوست ۳۷ سال مشکلات رابطه با آمریکا را درک کرده بودیم و بعد از انقلاب اسلامی متناوب این برخورد ما را دیده‌ایم. چگونه است که به کشوری که مدعی دشمنی با ما است اعتماد می‌کنیم و حال که مشخص می‌شود اعتماد به او بیجا بوده است گلایه می‌کنیم.

ثابتی تصریح کرد: آقای روحانی ابتدا باید خود را نقد کند و به خود متذکر شود که اشتباه کرده است. از قبل هم هیچ گونه انتظاری از غرب نبود و کار خارق‌العاده‌ و خارج از انتظاری در غرب سر نداد و این بدعهدی‌ها از قبل نیز مشخص بوده است.

وی اظهارداشت: هر چه امتیازگیری دولت آمریکا برای خود در برجام خوب بود امتیازگیری عوامل داخلی ما بد بود. همین مساله نشان می‌دهد که نیاز به چانه‌زنی‌های مظلومانه و متواضعانه برای دولت وجود دارد. اگر در برجام ضمانت‌های اجرایی برای جلوگیری از بد عهدی پیش‌بینی شده است باید طرف مقابل را مجبور به انجام تعهداتش کرد، در غیر این صورت «کاغذی بودن» برجام را نشان می‌دهد.

 مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در خاتمه گفت: دولت در سال آخر باید خود را از باتلاقی که به نام برجام در آن افتاده است بیرون بکشد و در راستای رفتارهای دینی و انقلابی گام بردارد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi