پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:01:43 - دوشنبه 8 شهریور 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
محصولات ارگانیک دانشجوی کرمانی در راه بازار روسیه
محسن عسکرزاده دانشجوی کارآفرین کرمانی با تولید محصولات ارگانیک ضمن ایجاد زمینه اشتغال چند نفر قصد ورود محصولاتش به بازارهای روسیه و عراق را دارد.

محسن عسکرزاده در گفتگو با خبرنگار “دانشجوآزاد” ضمن معرفی خود گفت: بنده فارغ التحصیل رشته مهندسی کشاورزی گرایش گیاه پزشکی هستم البته دارای مدرک تحصیلی در رشته شیمی نیز می باشم.

این دانشجوی نخبه کرمانی افزود: فعالیت های تحقیقاتی من از سال ۸۷ شروع شد و با چندین شرکت بزرگ طرح های تحقیقاتی مشترکی را اجرا کرده و در مزارع هدف و پایلوت پیاده سازی کردیم.

وی در رابطه با زمینه های تحقیقاتی خود اظهار داشت: فعالیت های پژوهشی من در زمینه های کشاورزی و شیمی بودند که بررسی تاثیر سموم شیمیایی بر درختان پسته، مبارزه بیولوژیک باآفات محصولات گلخانه ای؛ بررسی پیوندهای هیدروژنی درون مولکولی در کمپلکس های شیمیایی از جمله آنها می باشند.

عسکرزاده با اشاره به فعالیت های خود در زمینه اقتصاد مقاومتی در کشاورزی توضیح داد: در زمینه اقتصاد مقاومتی در کشاورزی و در راستای افزایش راندمان تولید در واحد سطح اقداماتی را به شرح ذیل انجام دادیم: استفاده از روشهای صحیح و نوین آبیاری؛ استفاده از واریته و بذر متناسب با بوم منطقه؛ استفاده از کنترل بیولوژیک بجای کنترل شیمیایی با هدف تولید محصولات اورگانیک و کاهش هزینه های تولید.

دانشجوی دانشگاه پیام نور کرمان ادامه داد: استفاده از استخر ذخیره آب جهت پرورش ماهی با رویکرد تولید و استفاده از کود ماهی برای گلخانه و بهره وری بیشتر از دیگر کارهای بنده بوده که در زمینه هزینه های راه اندازی گلخانه از محل وام های اقتصاد مقاومتی مبلغ ۲ میلیون تومان تسهیلات دریافت و هزینه شده که زمینه اشتغال ۳ نفر فراهم شده است.

وی توضیح داد: در صورت مناسب بودن قیمت فروش قصد داریم در آینده سطح زیر کشت را توسعه داده و با استفاده از بذرهای متناسب و بازارپسند محصولی را متناسب با بازار روسیه و عراق تولید کرده و به این کشورها صادر کنیم

عسکرزاده در پایان خاطرنشان کرد: تولید هر گونه محصولی نیازمند حمایت می باشد؛ لذا دولت باید در این خصوص حمایت بیشتری از تولیدکنندگان در راستای اقتصاد مقاومتی انجام دهد و کارگروه پشتیبانی از تولید محصول و فروش در ستاد اقتصاد مقاومتی شکل گیرد که تولیدکنندگان بتوانند محصول تولیدی خود را با قیمت مناسب بفروش برسانند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi