پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:29:53 - یکشنبه 13 تیر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جریان دانشجویی به لشکرکشی‌های سیاسی و برگزاری کنسرت و اردوی مختلط کشانده شده است
استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید باهنر کرمان مطرح کرد:جریان دانشجویی به لشکرکشی‌های سیاسی و برگزاری کنسرت و اردوی مختلط کشانده شده است.

محمود بابایی در گفتگو با “دانشجوآزاد” در رابطه با فعالیت های سیاسی در دانشگاهها گفت: در خصوص بحث فعالیت های سیاسی در دانشگاهها ابتدا باید بدانیم سیاست یعنی چی و چه مولفه هایی دارد در ادبیات سیاسی می گوییم سیاست واژه ایست که با قدرت عجین شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه باهنر کرمان با اشاره به توصیه های رهبر انقلاب افزود: رهبر انقلاب اشاره کردند ما باید به دنبال اقتدار جمهوری اسلامی باشیم اقتدار یعنی قدرت مشروع که قدرتی همراه با رضایت است نه با زور و ظلم؛ این قدرت مشروع برای چیست برای توان اعمال نفوذ یعنی بایستی روی بازیگران دیگر دنیا نفوذ کنیم و نظر حق خودمان را به آنان بقبولانیم از طرف دیگر باید نفوذناپذیر باشیم.

وی تشریح کرد: دانشگاه محل کسب دانش است از طرف دیگر همه اذعان دارند دانش قدرت آفرین است پس نتیجه می گیریم دانشگاه محل کسب قدرت است این به نوعی تفسیر گفته امام است که فرمودند: دانشگاه باید مبدا تحولات یک کشور باشد لذا باید بتوانیم قدرت را با ابزارهای مشروع و امکانات ممکن افزایش دهیم.

سیاست زدگی تاثیر پذیرفتن از جریانات سیاسی و سیاسی بودن تاثیر گذاشتن بر جامعه است

استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به تفاوت سیاست زدگی با سیاسی بود توضیح داد: اینکه سیاست زدگی با سیاسی بودن فرق دارد کاملا درست است ما سیاست زدگی داریم که آن را تعریف می کنیم تاثیر پذیرفتن یک جریان از جریان های دیگر در دانشگاه هم تاثیر پذیری از جریانهای سیاسی خارج از دانشگاه می شود سیاست زدگی؛ اما سیاسی بودن معنای متفاوتی دارد سیاست در ادبیات علوم سیاسی اداره امور کشور تعریف می شود یعنی درگیر مسائل جامعه بودن پس اگر سیاست زدگی تاثیر پذیرفتن از جریانات سیاسی خارجی باشد سیاسی بودن تاثیر گذاشتن بر جامعه تعریف می کنیم.

بابایی ادامه داد: در دانشگاه ها سیاسی بودن مهم است اینکه دانشگاه نسبت به جامعه بی تفاوت نباشد روی جامعه تاثیرگذار باشد مبدا تحولات کشور باشد بتواند به نوعی مشکلات جامعه را درون خود حل کند؛ اگردانشگاه سیاسی نباشد سرخوردگی دانشگاه به جامعه تسری پیدا می کند بی تفاوتی دانشگاه به جامعه تسری پیدا می کند که این قطعا یکی از اهداف کسانی است که اقتدار جمهوری اسلامی را نمی خواهند؛ دانشگاه و جامعه بی تفاوت عدم رسیدن به اقتدار در جامعه اسلامی را به دنبال دارد، دانشگاهی که مرجع تحولات کشوراست و مسائل کشور در آن مهم است و بررسی می شود میتواند تاثیرات زیادی داشته باشد.

جریان دانشجویی به حاشیه برگزاری کنسرت و اردوی مختلط و لشکرکشی سیاسی کشانده شده

وی اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در دانشگاهها دیده می شود و دانشگاهها را به سمت سیاسی کاری کشانده انحرافاتی است که در جریانات دانشجویی بوجود آمده، جریان دانشجویی به جای اینکه به مسائل اصلی جامعه بپردازد به حواشی برگزاری کنسرتها و اردوهای مختلط و لشکرکشی های سیاسی کشیده می شود.

کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی ابزار فاصله گرفتن از سیاسی کاری های دانشگاه است

عضو هیات علمی دانشگاه باهنر کرمان در ادامه گفت: از ابزارهای بسیار مهم برای فاصله گرفتن از سیاسی کاری های دانشگاهها راه اندازی کرسی های نظریه پردازی و کرسی های آزاداندیشی است که متاسفانه بسیار کاهش یافته یعنی به صورت یک موجی از سالهای ۹۰، ۹۱ شروع شد و الان در دانشگاهها تقریبا خبری نیست.

محمود بابایی در پایان خاطرنشان کرد: مسائل مهم کشور در دانشگاهها بحث نمی شود بیشتر حواشی بحث می شود و جریانهای سیاسی به حاشیه کشیده می شوند اگر بشود این جریانها را تقویت کرد مسائل را به صورت علمی بررسی کرد می توان به شادابی دانشجو، دانشگاه و اعضای هیات علمی دانشگاه کمک کرد وقتی جامعه دانشگاهی خود را موثر بداند به ارتقای جامعه کمک می کند که خود اقتدار ایران اسلامی را به دنبال دارد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi