پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:17:14 - چهارشنبه 9 تیر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ادامه محرومیت از کلیه خدمات رفاهی به دلیل ایستادگی مقابل فتنه!
ماجرای ایستادگی یکی از دانشجویان دانشگاه هرمزگان مقابل «بی قانونی» بدون نتیجه در حال ادامه است!

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اواخر بهمن ماه سال گذشته بود که حدود ۱۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه هرمزگان با تحصن در مقابل ساختمان ریاست این دانشگاه نسبت به حضور محمدرضا خاتمی در این دانشگاه که فاقد مجوز از هیأت نظارت دانشگاه بوده است، اعتراض کردند. این تحصن در بعدازظهر روز پنج شنبه پس از گفتگوی رئیس دانشگاه با نمایندگان معترضین و اعلام اینکه سفر خاتمی به استان هرمزگان لغو گردیده است، به پایان رسید. (گزارش کامل این تحصن را از اینجــا بخوانید.)

اما نکته قابل تامل آنجایی است که اواسط خرداد ماه سال جاری بود که کمیته انضباطی دانشگاه هرمزگان در حکمی سیدمحمد متولی، دبیر کانون شعر و ادب این دانشگاه را به دلیل حضور و هدایت دانشجویان در تحصن دانشجویی بهمن ماه سال گذشته این دانشگاه که در اعتراض به حضور محمدرضا خاتمی در صحن دانشگاه برگزار گردید از کلیه خدمات رفاهی دانشگاه محروم نموده است.

در طی صدور این حکم تا به امروز هیچ جلسه ی بدوی برگزار نشده است، و این دانشجو همچنان از تمامی امکانات رفاهی و… محروم است.

بر همین اساس، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه هرمزگان بیانیه را درباره عدم برگزاری جلسه دفاعیه منتشر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: سکوت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه هرمزگان بزرگترین تشکل دانشجویی استان نسبت به اقدام رئیس دانشگاه در شکایت از آقای متولی تا به این لحظه بنا به این دلیل بود که فضای متشنجی که در دوسال مدیریت ایشان بر دانشگاه به وجود آمده، هر گونه اقدامی در مخالفت با این شکایت در ایام امتحانات، قطعا آسیب جدی به بعد علمی و سطح کیفیت آموزشی دانشجویان و دانشگاه وارد می ساخت.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

من به شما عرض کنم، چند سالی که بگذرد،آن وقت قلم های بسته شده ی آگاهان بین المللی روان خواهد شد، باز خواهد شد،خواهند نوشت، ممکن است من آن روز نباشم، اما شماها هستید.خواهید شنید ،خواهید خواند که چه توطئه بزرگی پشت فتنه سال ۸۸ بود.
مقام معظم رهبری ۱۲ آبان ۸۹

تاکنون می اندیشیدیم که حضور فرهیختگان و چهره های مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی در استان و دانشگاه به پیشرفت آن موجب خواهد شد. این در حالیست که دانشگاه هرمزگان به دلیل دوری از مرکز همواره از حضور چنین شخصیت هایی محروم بوده است.

اما متاسفانه با تغییراتی که در سطح مدیریتی وزارت علوم و دانشگاه های کشور در طول این ۳ سال رخ داد فضای دانشگاه ها برای حضور افرادی که در برهه های زمانی مختلف این انقلاب پرشکوه اسلامی که علیه آن توطئه های مختلف چیده بودند باز شد. جای نگرانی این جاست که چنین اقداماتی از سوی تشکل هایی به ظاهر اسلامی صورت گرفت که مانند قارچ در این ۳ سال پرورش یافتند وشروع به فعالیت کردند.

در پی اقدام انقلابی دانشجویان دانشگاه هرمزگان برای لغو برنامه سخنرانی محمد رضا خاتمی از اشخاصی که در برهه های مختلف نظام انقلاب اسلامی فتنه انگیزی های متعددی داشته است اقدامی از سوی مسئولان دانشگاه صورت گرفت و آن شکایت شخصی رئیس دانشگاه از دانشجوی انقلابی و بنا به گفته رسانه های معاند عضو باند خامنه ای ،سید محمد متولی بود.

شکایتی که باعث محروم شدن این شخص از تمام امکانات رفاهی در ادامه تحصیلش شد. چنین اقدامی از سوی مسئولان دانشگاه مصداق بارزی در زمین دشمن بازی کردن محسوب می شود، چرا که بیرون راندن این اشخاص از این فعالیت ها برابر است با اجازه حضور فتنه گران در فضای دانشگاه.

سکوت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه هرمزگان بزرگترین تشکل دانشجویی استان نسبت به اقدام رئیس دانشگاه در شکایت از آقای متولی تا به این لحظه بنا به این دلیل بود که فضای متشنجی که در دوسال مدیریت ایشان بر دانشگاه به وجود آمده، هر گونه اقدامی در مخالفت با این شکایت در ایام امتحانات، قطعا آسیب جدی به بعد علمی و سطح کیفیت آموزشی دانشجویان و دانشگاه وارد می ساخت.

اما این سکوت انتظاری در اعضای این تشکل به وجود آورد که دکتر شیخی با شناخت این فضا، درشکایت خود از آقای متولی صرف نظر کند و حکم ایشان را ملغی کند. متاسفانه ایشان علاوه براینکه هیچ اقدامی را در دستور کار خود قرار ندادند بلکه همچنان پافشاری خود را بر این قضیه نشان دادند. به راستی آیا همچین عملکردی در راستای سیاست زدگی فضای دانشگاه نیست که متعاقبا بعد علمی دانشگاه را تحت تاثیر قرار می دهد.

بنابراین انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه هرمزگان از مسئولین دانشگاه علی الخصوص رئیس دانشگاه خواستار:
۱- تمامی افراد شرکت کننده در تحصن هیچ تمایزی بین خودشان و اقای سید محمد متولی نمی بینند بنابراین اگر قرار بر این باشد شخص خاصی از امکانات رفاهی محروم شود باید تمامی افراد متحصن از این امکانات محروم شوند و این خواسته تمامی این دانشجویان هست. همه دانشجویان شرکت کننده سید محمد متولی هستند.

۲- در صورت عمل نکردن به چنین اقدامی، مسئله شکایت از آقای متولی هرچه سریعتر در حداقل ترین زمان ممکن حکم صادره نسبت به ایشان ملغی شود. مصلحت فضای دانشگاه این است که همچین مسائلی در خود دانشگاه حل شود. درصورت ملغی نکردن، این انجمن مراتب ملغی کردن حکم ایشان را از مجاری قانونی خارج از دانشگاه پیگیری خواهد کرد.

۳- مسئولان دانشگاهی محیط دانشگاه را مامنی بدون خطر برای حضور فتنه گران نپندارند، زیرا دانشجو خواب نیست و طبق فرمان ولی امر مسلمین تا پای جان بر سر آرمان های اسلامی هستند.

۴- مسئولین این اشتباه راهبردی را مرتکب نشوند که محرومیت اقای محمد متولی از امکانات رفاهی، دانشجویان دانشگاه هرمزگان را بر سر خواسته های فرهنگی، صنفی، اجتماعی، سیاسی و… مسکوت نگه میدارند .دانشجو بیدار است و بیدار می ماند.

۵- در مقابل تخلف اشاره شده در حکم اقای محمد متولی، تخلف های متعدد تشکل انجمن اسلامی دانشجویان در طول یکسال اخیر نادیده گرفته شده است که سرمنشا اصلی آن تساهل و تسامح برخی مسئولین و پشتیبانی همه جانبه برخی از اعضای هیئت رئیسه از این اقدامات منافقانه است. بنابراین به دکتر شیخی پیشنهاد می دهیم که ترکیب هیئت رئیسه و مسئولین را تغییردهید. اگر خواهان بازی نکردن در زمین دشمن هستید.

۶- فضای سیاسی و افراد سیاسی دارای قدرت خارج از دانشگاه را که خواهان ایجاد فضای مورد نظرسیاسی خود در درون دانشگاه هستند، رابه دانشگاه نکشانید و تحت تاثیر مانور های سیاسی این افرادقرار نگیرید. فضای سیاسی سالهای دهه ۷۰ را بار دیگر به خاطر بیاورید که سرانجام آن مسئولان چه شد.

۷- امید است که این بیانیه آخرین بیانیه این تشکل در این رابطه باشد.

والسلام و من التبع الهدی
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه هرمزگان

بر چسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi