پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:53:55 - پنجشنبه 3 تیر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
از سختگیری در قوانین سلف و سایت تا ولنگاری در پوشش دانشجویان
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در همه قسمت های دانشگاه از سلف تا سایت دانشجویان قوانین به خوبی اعمال می شود تنها قوانین بر زمین مانده به پوشش دانشجویان مربوط می شود.

حجت الاسلام علی عارفی در گفتگو با “دانشجوآزاد” در رابطه با پوشش نامطلوب در دانشگاه های استان گفت:اگر پوشش همه دانشگاه را بسنجیم می بینیم که  وضعیت مطلوب نیست و تقریبا از نظر پوشش همدست هستند یعنی آنچه که شریعت اسلام می خواهد رعایت نمی شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: اما اینکه باید چه کاری انجام داد که به طرف مطلوب پیش برویم این کار فرهنگی بالایی می خواهد و زمان زیادی نیاز دارد.

وی عنوان کرد: همین بچه هایی که با والدین خود در خیابان ها حجابشان را رعایت نمی کنند همین بچه ها وارد دانشگاه می شوند به همین دلیل جامعه را نمی‌شود از دانشگاه جدا کرد و یک حصاری دورش کشید.

عارفی مطرح کرد: ما نمی توانیم محیط دانشگاه را به پادگان نظامی تبدیل کنیم بلکه باید همه جا مثل هم باشد باید آموزش پرورش  و ادارات ما هم درست شود، زمانی که یک مسئول رعایت حجاب را ندارد و وارد محیط کار می شود، نمی توان جلوی دانشجو را در دانشگاه گرفت این موضوع امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به موضوع پوشش در همه دانشگاه های جهان تصریح کرد:بحث قوانین پوشش برای همه دانشگاه ها در تمام دنیا وجود دارد ما هم در این رابطه کتابچه هایی را چاپ  کردیم با عنوان ” قوانین پوشش در دانشگاه های جهان “که یک کار فرهنگی بسیار خوبی بود که دانشجویان را در جریان پوشش های جهانی قرار بگیرند؛ پس موضوع پوشش فقط مختص ایران نیست بلکه تمام کشورهای دنیا رعایت پوشش را در محل کار و تدریس یک اخلاق حرفه ای می دانند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان توضیح داد: بنده چندین بار در خصوص رعایت قوانین پوشش به هیات رئیسه جدید تذکردادم و در جواب کسانی که گفتند کار مشکلی است بنده این مثال را زدم که چطور از ساعت ۱۲ تا ۲ سلف سرویس دانشگاه کار می کند و اگر دانشجویان نیم ساعت دیرتر مراجعه کنند غذا نیست؛ یا در یک زمان مشخص برای انتخاب واحد دانشجویان سایت باز است؛ برای موضوع پوشش هم باید قوانین موجود عملی شود، چون اگر شخصی پوشش حرفهای در دانشگاه را رعایت نکند دانشجو نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر چه عدم رعایت حجاب در محیط جامعه به دانشگاهها نیز تسری پیدا می کند اما بایستی یک پوشش حرفه ای برای تمام دانشگاههای کشور تعیین شود تا تبعیض و اعتراضی نباشد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi