پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:02:15 - پنجشنبه 6 خرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خواب و خوراک را فدای امتحان نکنید/ استفاده بیش از حد بعضی دانشجویان از قرص‌های ضد خواب
مشاور عالی انجمن روانشناسان ایران گفت: بعضی از دانشجویان برای بیدار ماندن در شب امتحان به مصرف قرص‌هایی که موجب بیدار ماندن بیش از حد می‌شود، متوسل می‌شوند؛ این در حالی است که خواب مسئله بسیار مهمی است.

به گزارش “دانشجوآزاد” سید احمد جلیلی، مشاور عالی انجمن روانشناسان ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص توصیه‌های شب امتحانی به دانشجویان گفت: یکی از موارد مهمی که دانشجویان باید در فصل امتحانات و روزهای منتهی به آن رعایت کنند، داشتن یک تایم مناسب برای خوابیدن است.

وی ادامه داد: متاسفانه اکثر دانشجویان ما این اشتباه را می‌کنند که شب امتحان تا پاسی از شب بیدار می‌مانند و سیستم منظم خوابشان دچار تداخل می‌شود تا جایی که خوابشان را فدای مطالعه می‌کنند.

مشاور عالی انجمن روانشناسان ایران با اشاره به اینکه حتی بعضی از دانشجویان برای بیدار ماندن در شب امتحان به مصرف قرص‌هایی که موجب بیدار ماندن بیش از حد می‌شود، متوسل می‌شوند، خاطر نشان کرد: این در حالی است که خواب مسئله بسیار مهمی است و کاهش ساعات آن موجب کاهش تمرکز و راندمان یادگیری دانشجویان می‌شود.

جلیلی با تاکید براینکه دانشجویان شب قبل از امتحان خود باید خوب بخوابند، گفت: آنها نباید به هیچ عنوان از داروها و قرص‌هایی استفاده کنند که موجب کم یا زیاد شدن خواب آنها شود .

وی خاطر نشان کرد: دانشجویان باید حداقل در ایام امتحانات خود از مصرف غذاهایی همچون فست فود و تنقلاتی همچون چیبس و پفک خودداری کنند؛ چرا که سنگین بودن و سیری کاذب این مواد باعث تداخل در یادگیری آنها می‌شود.

مشاور عالی انجمن روانشناسان ایران در پاسخ به این سوال که چه توصیه‌ای برای دانشجویانی که امتحانات آنها در ماه مبارک رمضان افتاده دارید، گفت: دانشجویان با برنامه ریزی مدون هم می‌توانند روزه خود را بگیرند و هم درس‌های خود را بخوانند؛ تنها چیزی که باید به آن اهمیت دهند، مشخص کردن تایم درس خواندن بعد از افطار و بعد از سحری است که این دو زمان جزو بهترین ساعات برای یادگیری و به حافظه سپرده مطالب درسی خواهد بود.

جلیلی در پایان سخنان خود یادآور شد: یکی از یادگاری‌های خوبی که از اساتید دوران دانشجویی خود دارم، این است که هر گاه هنگام درس خواندن احساس کردید خوابتان می‌آید، کتابتان را مثل بالش زیر سرتان بگذارید و بخوابید؛ او می‌گفت خواب و خوراک را هیچ گاه نباید فدای امتحان کنیم.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi