پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:48:36 - چهارشنبه 5 خرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
توزیع نامه دانشجویان به مناسبت تولد امام زمان(ع) در شهرهای اروپا +تصاویر
دانشجویان عضو انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا به مناسبت ماه شعبان و میلاد امام زمان(ع) ضمن برگزاری مراسمی اقدام به توزیع نامه ای، به معرفی این ماه و آن حضرت پرداختند.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در ابتدای این نامه که در شهرهای پاریس، بارسلونا، ماستریخت، کالیننگراد و چند شهر دیگر اروپا توزیع شد، آمده است: هزاره سوم در حالی آغاز شده که جنگ و خشونت و تجاوز، بی عدالتی در توزیع منابع اقتصادی، آموزشی و عدم بهرمندی بیش از دو سوم بشریت از زندگی سالم در سایه صلح و امنیت جهان را فرا گرفته است. اما بشر امروز همچنان امیدوار به تحقق رویای جهانی عادلانه بر پایه صلحی واقعی است. انتظار چنین رویدادی همه ما را در ادامه راه برای تحقق آن شادتر و با انگیزه تر می کند. این انتظار امید بخش، ریشه در فطرت بشر دارد. فطرتی که اساسا بر پایه صلح و سلام پی ریزی شده است و هر گونه خشونت و ظلم و استعماری انحراف از آن فطرت انسانی است.


شهر پاریس – فرانسه

در بخش دیگر این نامه آمده است: جهانی عاری از خشونت و صلح واقعی آرزوی همه بشریت بوده است. در هر دوره ای چه بر مبنای اصول دینی چه غیر آن انتظار زمانی که انسان تحقق این آرزو را مشاهده کند وعده داده شده است. انتظار فردی که نجاتبخش جهان هستی از ورطه ظلم، ستم و بی عدالتی است. برتراند راسل وعده آمدن فردی که نجاتبخش و عدالت گستر است را فراتر از مذاهب می داند بنحوی که حتی در مارکسیسم هم مانند مسیحیت چنین وعده ای داده شده است. مذاهب پیش از اسلام نیز چنین وعده ای را داده اند. در کتب عهد قدیم مانند زبور وعده نابودی ظالمان و تحقق عدالتی که آرزوی بشریت است یاد شده است.در نزد مسلمانان از اهل تسنن و تشیع انتظار موعود امتهای پیشین به صراحت آمده است. “او از اولاد رسول اسلام(ص) و نامش مهدی است”. ابن خلدون تاریخ نویس و جامعه شناس مشهور اهل تسنن ظهور فردی از اهل البیت پیامبر اسلام(ص) را که صلح و اسلام را جهانی خواهد کرد و ظهور مجدد عیسی مسیح(ع) به همراه او را مورد اتفاق همه مسلمانان می داند. در نزد شیعیان مهدی موعود اولاد یازدهمین نسل از خاندان پیامبر است که برای نجات بشریت خواهد آمد و وعده الهی حکومت مستضعفین، رفع ظلم و ستم و برقراری عدالت و صلح واقعی با هدایت و رهبری او محقق خواهد شد. نیمه شعبان سالروز تولد آن امام همام را شیعیان جشن می گیرند و برای ظهور حضرتش دعا می کنند. مهمترین وظیفه در برابر این وعده انتظار است.


شهر بارسلونا- اسپانیا

این نامه تاکید میکند: انتظار مفهومی است که تفاسیر متعددی از بی حرکتی و گوشه گیری از واقعیتهای موجود جهان تا انگیزه اصلی حرکتهای مردمی و نهضتها را در خود دارد. از نظر تشیع انتظار منجی موعود از عقلانی ترین  جنبه های سازنده تمدن اسلامی است که نقش مستقیمی در پرورش شخصیت انسانی دارد. انتظار حرکت ونهضتی است که با خود سازی و تزکیه نفس و متقابلا با ساختن جامعه آرمانی پیوند خورده است. انتظار بر بینش و نگرش و سبک زندگی و آینده نگری انسان تاثیر مستقیم و عمیق دارد. انتظار در انسان نور امید را روشن نگه می دارد و  انسان امیدوار در برابر نادرستی ها مقاومت می کند. امید و مقاومت دو ثمره ابتدایی انتظار است. در انتظار فعال امید و مقاومت به نیروی حرکتی عظیم تری تبدیل می شود که نهضت و قیام در برابر بی عدالتی و نابرابری است. انتظار در مکتب شیعه انتظاری است که او را به حمایت از مستضعفین و مبارزه با بی عدالتی، استعمار و استثمار مظلومان می رساند. منتظرین مهدی موعود با اراده و استوار مهیای ظهور منجی می شوند تا در کنار او و با رهبری او عدالت جهانی و صلح واقعی را برقرار کنند.


شهرادینبرا- اسکاتلند

این دانشجویان در پایان نامه خود خطلب به مردم اروپا آورده اند: بدون شک، ظالمان و مستبدان جهان از این وعده یاری مستضعفین خشنود نیستند اما روزی خواهد آمد که عدالت جهانی با ظهور مهدی موعود محقق خواهد شد. این خبر خوش را همه امتها گفته اند و  امروز نیمه شعبان مصادف با ٢٢ ماه می سالروز میلاد با سعادت امام مهدی؛ نجاتبخش جهان بشریت از دستان زورگویان و ستمگران است. پس همه ما در این شادی شریک هستیم و با دعوت از شما برای شناخت منجی و مصلح واقعی جهان، در انتظار ظهور مهدی موعود این روز را گرامی میداریم.


شهر باکو- آذربایجان


شهر کالیننگراد- روسیه


شهر مادرید- اسپانیا


شهر لندن- انگلستان

توزیع نامه دانشجویان به مناسبت تولد امام زمان(ع) در شهرهای اروپا +تصاویر

متن کامل این نامه به زبان های مختلف را می توانید در ادامه دانلود کنید:

Azarbaijani

English

Italian

French

Russian

Spanish

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi