پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:34:24 - دوشنبه 3 خرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
هر زمانی که به اقتصاد پویا برسیم و کالای ایرانی به دنیا صادر شود فاتح خواهیم بود/امروز فتح قله های علم و صنعت در اولویت است
جوونای امروز باید قله ای که درون خودشون هست رو فتح کنند تا قهرمان درونی خودشونو پیدا کنن و یک قهرمان همیشه قدرت و اعتماد به انجام هر کاری رو داره.

به گزارش “دانشجوآزاد” همزمان با سوم خرداد ماه سالروز فتح خرمشهر به میان دانشجویان کرمانی رفتیم و از آنها پرسیدیم جوانهای دیروز خرمشهر را فتح کردند؛ جوانهای امروز چه وظیفه ای دارند و چه چیزی را باید فتح کنند و چگونه؟

باید قله درون خودمون رو فتح کنیم

زهرا گفت: به نظر من جوونای امروز باید قله ای که درون خودشون هست رو فتح کنن اگه قله ی خودشون رو فتح کنن قهرمان درونی خودشونو پیدا میکنن و یک قهرمان همیشه قدرت و اعتماد به انجام هر کاری رو داره  و میتونن بزرگترین کارها رو انجام بدن .

ولی محمد عنوان کرد: ما جوونای امروز باید هویت ایرونی خودمون را حفظ کنیم و مانند جوون های گذشته که از رهنمود های امام خمینی (ره) استفاده میکردن ما نیز از رهنمود های امام خامنه ای استفاده کنیم تا در جامعه عزیز و موفق شویم. طوری که همه ی جوونای دنیا به عزتمندی جوونای ایرانی غبطه بخورن و اینکه جوونای امروزی باید کشور رو به اون پایه که لازم هست برسونن که این وظیفه سنگین بر دوش جوانان روشنفکر و تحصیل کرده است و برادران و خواهرانی که در دانشگاه ها تحصیل کردن سهم بیشتری بر دوش دارند و جوان های این دوره باید با حلم و با تدبیر به موقعیت ها، حرف بزند و تصمیم بگیرند و عمل کنند چون وقتی هیجانات کور پا وسط میگذارند دشمنان استفاده خواهند کرد. جوان های امروزی باید درتمام زمینه ها حضور و اعلام آمادگی کنند؛ همچنین جوان های امروزی باید دشمن رو بشناسن و از دشمن های خارجی و داخلی غفلت نکنن جوانان امروزی باید نشاط، ابتکار، ایمان، خردمندی، دانش و همبستگی خودشون رو تقویت کنند دقیقا همان مناطقی که دشمنان نمیخواهند تقویت شود تا جوان مومن رو به جوان هوس ران تبدیل کنند و جوانان عزیز خودشان را سربازان امام محبوبشان بدانند و با اتکا به خداوند و استمداد از حضرت ولی  اللهِ الْاَعْظَم اَرْواحُنا فِداه با قوت و قدرت به سمت هدف های عالی امامشان حرکت کنند و بدانند که پیروزی نهایی از آنِ انهاست.

ما باید قله های علم رو فتح کنیم

با این حال نعمان گفت: ماباید قله های علم رو فتح کنیم البته هیچ موفقیتی بدون توکل بر خدا و تلاش و کوشش به دست نمی آید.

یکی دیگر از دانشجوها که اسمش محمدصادق بود نظر خود را اینطور بیان کرد: جوونای دیروز ابتدا بر نفس خود پیروز شدند تا توانستند خرمشهر را فتح کنند و جوونای امروز که ما هستیم ابتدا باید بر نفس خود پیروز بشیم تا بتوانیم خرمشهرهای دیگری فتح کنیم و جهانی بسازیم که با حضور حضرت ولی عصر (عج) خرمشهر واقعی بشود.

هر زمانی که به اقتصاد پویا برسیم و کالای  ایرانی به دنیا صادر شود فاتح خواهیم بود

ولی نیلوفر گفت: ما باید تلاش کنیم که وابستگی نداشته باشیم و هر جوان ایرانی باید پیرو رهبری باشه و خودشو مسئول تجلی اقتصاد مقاومتی بدونه ما هنوز هم در جنگیم جنگ با بی عدالتی و تحریم های ظالمانه با غرب هر زمانی که به اقتصاد پویا برسیم و کالای  ایرانی به دنیا صادر شود فاتح خواهیم بود هر زمانی که مبلغ دینمان باشیم و  پیرو مقام معظم رهبری و شیعه واقعی باشیم فاتح خواهیم بود.

باید شیطان را از خرمشهر دلمان بیرون کنیم

مهدی خیلی کوتاه و پرمفهوم گفت: باید شیطان را از خرمشهر دلمان بیرون کنیم.

امروز فتح قله های علم و ابتکارو نوآوری در اولویت است

در ادامه ایمان مفصل تر توضیح داد: به نظر من جوونهای امروز اول باید قله های علم، ابتکار ونوآوری رو طی کنند، چون از نظر علمی کشور ما خیلی از کشورهای پیشرفته عقب هست، پس برای اینکه بتونیم به اونها برسیم باید در این عرصه کارجهادی انجام بدیم. جوونهای دیروز با کار جهادی و بسیجی تونستند با اون همه دشمن مقابله کنند پس ماهم باید درعرصه علم، جهادی کار کنیم.

مساله دوم حفظ انقلاب و ارزش های اصلی اون هست پس جوانان باید دراین زمینه هم فعالیت کنند؛ و یک جوان درصورتی میتونه این قله هارو فتح کنه که تلاش، کوشش، پشتکار، توکل، ایمان وتقوا داشته باشه، پس برای رسیدن به همه این فضائل باید یک جوان تلاش کنه وخطر پذیری داشته باشه.

خرمشهرِ امروز ما عرصه علم و صنعت است که باید فتح شود

در آخر مسعود عنوان کرد: جوان های امروز باید با تقویت روحیه خود باوری و با اطمینان به خود، عرصه علم و صنعت را فتح کنند. زیرا نیاز دیروز کشور، فتح وازادسازی خرمشهر بود و نیاز امروز، پیشرفت و فتح عرصه علم وصنعت است.

در انتها وقتی که صحبتهای دانشجویان را بررسی کردم یک عزم مشترک در همه دیدم آن هم رسیدن به قله علم و فناوری از جانب جوانان ایرانی بود؛ به امید روزی که با اراده جوانان سرزمینم قله های افتخار و سربلندی فتح شود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi