پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:03:37 - شنبه 1 خرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ریل گذاری برای نفوذ
ابزارهای دشمنی آمریکا با ملت ایران به این موارد محدود می شود: آمریکایی ها سه ابزار اساسی و تاثیر گذار دارند: “تبلیغات”، “نفوذ” و “تحریم”

به گزارش “دانشجوآزاد” در سخنرانی های اخیر رهبر انقلاب در مورد پروژه نفوذ چندین نکته قابل تأمل است:

۱٫ابزارهای دشمنی آمریکا با ملت ایران به این موارد محدود می شود: آمریکایی ها سه ابزار اساسی و تاثیر گذار دارند: “تبلیغات”، “نفوذ” و “تحریم”

  1. ا ز جمله موضوعات بسیار مهم در دشمنی نرم استفاده ا ز پروژه “نفوذ” است. مهم این است که بدانیم و باور کنیم که دشمن در حال

طراحی و برنامه ریزی در این زمینه است.

  1. » نفوذ جریانی وشبکه ای « خطرناک تر از روش های دیگر است. در این روش دشمن عمدتا با دو وسیله “پول و جاذبه های جنسی” در درون ملت و در داخل کشور شبکه سازی می کند تا آرمان ها و باورها و در نتیجه سبک زندکی را تغییر دهد.

در نفوذ بسیار خطرناک جریانی، مجموعه ای از افراد با هدفی دروغین با روش های متفاوت با هم مرتبط می شوند تا نگاه به مسایل مختلف به تدریج تغییر کند و شبیه نگاه دشمن شود و این تغییر نگاه زمینه ساز تغییر آرمان ها، باورها و ارزش ها می شود، به این ترتیب بیگانکان بدون شناخته شدن و به خطرافتادن، اهداف خود را محقق می کنند.

اما در مورد فرهنگ کشور ما و تأثیری که نفوذ بر آن می گذارند و هدف این نفوذ چیست می توان گفت: در رساترین تعریف، فرهنگ را می توان “مجموعه ای ا ز هنجارها، قوانین، عادات و آداب و رسوم ، عقاید و باورها و… جامعه گفت که به  افکار، احساسات و رفتار اعضای آن اجتماع شکل می گیرد.”

وقتی دشمن به دنبال تغییر باور است یعنی می خواهد نظام معرفتی مردم را برهم بزند تا عقب نشینی از اصول به راحتی صورت بگیرد.

در مجموع، اهداف دشمن حول یک محور عمده یعنی ترویج ایده عدم کارایی حکومت دینی و الگوی انقلاب اسلامی و تضعیف همه جانبه نظام جمهوری اسلامی و ترویج و تحمیلا رزش ها و فرهنگ غربی جهت دستیابی به مطامع سیاسی و اقتصادی غرب صورت میگیرد.

هدف غرب همرنگ سازی یا یکسان سازی فرهنگ ها است و ایجاد فرهنگ جهانی که فرهنگ سرمایه داری غرب است.

مدل توسعه غربی چه مشکلاتی را می تواند ایجاد کند؟ در مدل توسعه غربی که بر پایه تولید ثروت بنا شده است هر آنچه که مانع توسعه اقتصادی باشد خواسته یا نا خواسته کنار گذاشته می شود حتی اگر این نهاد خانواده، همسر و فرزند باشد که شاید مهم ترین  آسیب جدی مدل توسعه، اقتصاد محور بودن آن است، همان طور که شاهدیم در غرب به عنوان یک کشور توسعه یافته این نهاد در آستانه فروپاشی است و در ایران نیز پس از چند دهه توسعه نشانه های اولیه آن مانند طلاق، افزایش دوستی های نامشروع و… نمایان گردیده است.

در کتاب آینده انقلاب اسلامی شهید مطهری: استعمار غرب سال ها بلکه قرن ها کوشش می کرد در بی خبر نگه داشتن مردم تا مردم بی خبر بودند خیال او راحت تر بود و برای اینکه اخلاق، پاکی و طهارت را از مردم بگیرد. اینجا بود که به اشاعه انواع فساد اخلاق ها به عنوان یک مخدر و یک امر تخریب کننده پرداختند ولی این مسئله را به این نام نمی گفتند، همان را هم با نام تمدن و پیشرفت و آزادی می گفتند. به نام تمدن و پیشرفت و آزادی و از راه فساد اخلاقی، بی حسی ایجاد می کردند.

رهبر ا نقلاب می فرمایند: ” تقلید فرهنگی خطر خیلی بزرگی ا ست . اما این حرف اشتباه نشود که بنده با مد و تنوع و تحول در روش های زندگی مخالفم، نخیر، مدگرایی و نوگرایی اگر افراطی نباشد، اگر از روی چشم هم چشمی و رقابت های کودکانه نباشد عیبی ندارد. لباس و رفتار و آرایش تغیر پیدا می کند مانعی هم ندارد، اما مواظب باشید قبله نمای این مدگرایی به سمت اروپا نباشد، خودتان طراحی کنید و خودتان بسازید.”

همانطور که یکی از مهم ترین عوامل موفقیت تبلیغات و هجوم فرهنگی، بحث شناخت جامعه مقابل و تسلط بر تاریخ، جامعه شناسی و روانشناسی آن جامعه می باشد،ا نجام مطالعات تاریخی، جامعه شناسی و روانشناسی یکی ا ز مهم ترین ابزارهای مهاجمین فرهنگی برای دستیابی به نیازهای فرهنگی جامعه ها و سوء استفاده از نقاط ضعف فرهنگی آن هاست.

شاید بهتر آن است که دلسوزان کشور بیش از پیش مدل توسعه خود را بازنگری کرده و مدلی متناسب با جامعه ایرانی انتخاب کنند نه اینکه دولتمردان و روشنفکرانی که تنها مدل غربی را موجب پیشرفت کشور می دانند بدون توجه به آسیب های آن و یا حداقل تبیین راه حلی برای آن ها ناخوداگاه کشور را به لبه پرتگاهی هدایت می کنند که چالش هایی را با خود به همراه دارد که سال ها جوانان و خانواده ها را درگیر می کنند.

نویسنده: کورکی نجات

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi