پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:50:26 - پنجشنبه 30 اردیبهشت 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جارو برقی هایی که همیشه در دست تعمیرند/ غذاهای شور و گوشت های نپخته ناامیدمان می کند
همزمان با هفته خوابگاههای دانشجویی به میان دانشجویان خوابگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان رفتیم تا پای صحبت و درد و دل انها بنشینیم.

به گزارش “دانشجوآزاد” به مناسبت هفته خوابگاه ها به میان دانشجویان دختر خوابگاهی  دانشگاه آزاد واحد کرمان رفتم به دلیل  ممانعت از مصاحبه و عکس برداری مجبور شدم در جایی دیگر با دانشجویان به سخن بنشینم در سلف دانشگاه نزدیک ظهر هنگام غذا خوردن بهترین فرصت بود به داخل سلف سرویس دانشگاه وارد شدم  نگاهم را می چرخاندم که افرادی که از غذا خوردن فارغ شدن را پیدا کنم تا بتوانم با آنها صحبت کنم بلاخره سه  نفر را پیدا کردم با معرفی خود و نشان دادن کارتم به گفتگو با آنها نشستم از وضعیت خوابگاه پرسیدم. یکی از بچه ها گفت: ما دانشجویان سال اولی هستیم که وارد دانشگاه شدیم  نمی دانم چقدر باید رضایت داشته باشیم درست است که هیچ جا خانه ی خود آدم نمی شود  اما باید بگم بد نیست که در میان صحبت هایش یکی دیگر از دانشجویان سخنش را قطع کرد و گفت: نه با توجه به هزینه ای بالایی که  از ما می گیرند اصلا شرایط خوبی ندارد.

وی ادامه داد: در اتاق ها به جای فرش، گلیم سفت و سخت پهن کرده اند؛ وی خاطر نشان کرد: از زمانی که وارد خوابگاه شدیم جارو نداریم که بتوانیم اتاق را تمیز کنیم و همیشه هم مسئولین خوابگاه ها بهانه ای این را دارند که جارو برقی ها در دست تعمیر است در این لحظه همه با هم خندیدن کی این در دست تعنیر به دست ما رسد خدا داند!

پرسیدم الان برای نظافت چه می کنید؟ گفتند: از اتاق های دیگر جارو دستی می گیریم اما چون اتاق ها فضای کمی دارد و بیشتر اتاق را تخت ها احاطه کردند با جارو برقی خیلی راحت تر می توان اتاقها را تمیز کرد.

یکی از دانشجویان دختر که تا آن زمان ساکت بود عنوان کرد: اما از حق نگذریم سرویس بهداشتی ها و آشپز خانه ها همیشه تمیز است و در این مورد رضایت کامل داریم .

اما شکایتی هم داشت و افزود: من از هزینه ی زیادی که خوابگاه می گیرد راضی نیستم  هزینه اش خیلی زیاد است و آن کیفیتی که مورد نظر ما هست را ندارد.

در میان حرف هایشان گریزی زدند به غذای سلف که بسیار ناراضی بودند. ن،ه:گفت:خیلی وقت ها غذا شور یا بی نمک است نمی دانیم از بی نمکی یا شوری غذاها چه باید کرد؛ گاهی آنقدر گوشت ها ناپخته است که قابل خوردن نیست و همه هماهنگ به گوشتی که در ظرف مانده بود اشاره کردند و خندیدن! خندی تلخی بود چون دانشجویی که از صبح سرکلاس است ظهر به امید غذا به سمت سلف می آید با دیدن گوشت های ناپخته و غذاهای شور امیدش ناامید می شود!

باید توجه داشت با توجه به هزینه بالای تحصیل در دانشگاه آزاد اگر دانشجویان بخواهند خورد و خوراک خود را از خارج از دانشگاه تامین کنند قطعا ادامه تحصیلی از لحاظ مالی برای بسیاری از دانشجویان توجیه اقتصادی ندارد؛ بهتر نیست مسئولین دانشگاه آزاد با توجه به هزینه ای که به دانشجویان تحمیل می کنند حداقل کیفیت غذا را بهتر کنند تا دانشجویان سالم ما با درد معده و زخم معده به خانه هایشان باز نگردند یا به جای درس خواندن همیشه در آشپز خانه مشغول طبخ غذا باشند. بهتر است مسئولین دانشگاه با توجه به هزینه هایی که می گیرند گوشه نگاهی به خوابگاه ها و سلف دانشگاه داشته باشند.

در ادامه از برنامه های فرهنگی خوابگاه پرسیدم که انگار آنچنان رضایتی نداشتند و گفتند: بعضا جهت رفع تکلیف یکی دو برنامه ای اجرا می شود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi