پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:17:22 - دوشنبه 27 اردیبهشت 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ایران ۳۸ ساله چه قله هایی را فتح کرده است؟
این نمایشگاه هر ساله به مناسبت آزاد سازی خرمشهر در دانشکده فنی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می گردد.

علیرضا شجاعی در گفت وگو با خبرنگار”دانشجوآزاد  در رابطه با برگزاری نمایشگاه “از لاله ها تا قله ها”گفت :این نمایشگاه همانطور که از نامش پیداست جهت نمایش پیشرفتهای جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف اعم از پیشرفت های اقتصادی و علمی و غیره است و در دوران دفاع مقدس نیز یکی از قله هایی که فتح شد فتح خرمشهر بود.

دبیرنمایشگاه ازلاله ها تا قله ها افزود: این نمایشگاه هر ساله به مناسبت آزاد سازی خرمشهر در دانشکده فنی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می گردد که استقبال مردم به خصوص دانشجویان دانشگاه های مختلف را به دنبال دارد.

شجاعی در ادامه درخصوص نحوه برگزاری و فضای نمایشگاه عنوان کرد: هر ساله یک سیر پیوسته از ابتدا تا انتهای نمایشگاه وجود دارد و البته امسال هم از این قاعده مستثنا نیست؛ با توجه به اسم نمایشگاه “از لاله ها تا قلّه ها”محتوای نمایشگاه  به طور کلی مشخص است؛ لاله ها”نماد شهدا و”قله ها”نماد پیشرفت های ۳۸ ساله انقلاب اسلامی می باشد.

وی ضمن معرفی برخی غرفه های نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه از غرفه دفاع مقدس شروع شده و به ترتیب غرفه اقتصاد مقاومتی، علمی، مهدویت، جهادی و تفریحات سالم وجود دارد نکته قابل توجه در نمایشگاه پاتوق کتاب موجود در نمایشگاه است، در پاتوق کتاب، کتب با تخفیف ۲۰ درصد در قالب رمان،د استان، شعر، ازدواج، دفاع مقدس، مهدویت و… موجود می باشد.

شجاعی درباره برنامه های جانبی این نمایشگاه توضیح داد: ویژه نامه فانوس، مستند همّتی به نام همّت(درباره فعالیت های دکتر بنیسی و مجموعه تحقیقاتی کاشی گر)، جام فتح خرمشهر و همچنین برنامه های تالاری در زمینه های مختلف، اکران انیمیشن شاهزاده روم و ویژه برنامه های غرفه تفریحات سالم  از برنامه های جانبی این نمایشگاه خواهد بود .

وی در توضیح نوع برنامه های در نظر گرفته شده در غرفه های مختلف نمایشگاه تصریح کرد:در غرفه دفاع مقدس قسمتی با عنوان لبخند پشت خاکریز در نظر گرفته شده است، غرفه علمی پیشرفت کشور در علوم بومی سازی شده را به نمایش خواهد گذاشت؛ همچنین سعی بر این شده که درغرفه اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید ملی که دغدغه همه مردم کشور است با معرفی کالاهای تولید داخل محقق شود، مناسبت نیمه شعبان(ولادت امام زمان)نکته قابل توجهی است که با تاریخ نمایشگاه مقارن شده است به همین دلیل وظیفه دانشجو در قبال امام زمان در غرفه مهدویت تبیین می شود.

دبیر نمایشگاه ازلاله ها تا قله ها در پایان خاطرنشان کرد: بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است و غیر دانشجویان نیز می توانند جهت بازدید به دانشکده فنی و مهندسی مراجعه کنند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi