پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:42:27 - پنجشنبه 23 اردیبهشت 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
از صرف هزینه های بی هدف شهرداری تا حقوق معوقه کارگران
انگار ماجرای طرحهای ناموفق شهرداری کرمان تمامی ندارد و با وجود عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری هر روزه شاهد صرف هزینه های بسیار جهت طرحهای بی نتیجه در سطح شهر هستیم.

به گزارش “دانشجوآزاد” چند ماهی است که از برداشت آسفالت ورودی دانشگاه باهنر و دانشگاه پیام نور کرمان گذشته است به طوریکه در رفت و آمد دانشجویان و کارکنان این دو دانشگاه اخلال ایجاد کرده و این قضیه در روزهای بارانی مشکلات را افزایش می دهد جهت پیگیری این موضوع با دفتر معاون امور شهری استانداری تماس گرفتیم و ضمن طرح مشکل خواستار توضیحاتی در این زمینه شدیم؛ مسئول دفتر معاون امور شهری استانداری در این رابطه گفت : این یک طرح ترافیکی است در محل تقاطع بلوار صبا و شهرک هشت بهشت با بزرگراه جنوبی که مصوبه شورای ترافیکی شهرستان با تایید فرماندار کرمان است.

وی افزود:متاسفانه به دلیل مانع تراشی اهالی شهرک هشت بهشت امکان اجرای این طرح فراهم نشده ضمن اینکه آسفالت را برداشتن و قرار بوده جدول گذاری، ایجاد فضای سبز، راست گرد چپ‌گرد ایجاد شود.

مسئول دفتر معاون امور شهری استانداری خاطرنشان کرد: این طرح به منظور محدودیت دسترسی مستقیم اهالی به بزرگراه کلید خورده که خطرات احتمالی برای شهرواندان را کاهش دهد.

وی ادامه داد: شهرداری در تلاش است که مردم را متقاعد کند چون علیرغم وجود نظریه فنی نسبت به اجرای اینکار شهروندان مانع تراشی کردند متاسفانه اهالی شهرک خیلی خودخواهانه برخورد می کنند و فقط به نزدیکی راه توجه می کنند و خطرات احتمالی را درنظر نمی گیرند.

اما ظاهرا شهرداری موفق به متقاعد کردن شهروندان نشده است به طوریکه صادق کریمی دبیر مجمع صنفی اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان  در گفتگو با “دانشجوآزاد” گفت: با پیگیری های انجام شده، به حول و قوه الهی و با تلاش شهرداری محترم کرمان، عملیات بهسازی بلوار صبا (ضلع شرقی دانشگاه شهید باهنر کرمان) در حال اجراست.

وی ادامه داد: خوشبختانه وضعیت نامساعد ابتدای بلوار در موقعیت خروجی آن به سمت میدان پژوهش که در هنگام بارندگی به آبگیری بزرگ تبدیل می شد، به طور کامل رفع مشکل گردید.

دبیر مجمع صنفی اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان  ضمن ارائه یک پیشنهاد اظهار داشت: اما با توجه به احتمال خطر بروز تصادف در این قسمت که با ابتدای جاده سرآسیاب تلاقی دارد، از پلیس راهور محترم کرمان تقاضای نصب چراغ راهنمای قرمز و سبز (دو زمانه) در این قسمت و در صورت امکان باز نمودن تقاطع دوربرگردانی در وسط بلوار به منظور ورودی دانشگاه پیام نور را داریم؛  چراکه بیشتر ماشین هایی که قصد ورود به دانشگاه پیام نور را دارند بد دست از محل خروجی بلوار، اقدام به ورود به دانشگاه پیام نور می نمایند. همچنین با توجه به سرعت بالای خودروهایی که از بلوار به سمت سرآسیاب در حرکتند، احتمال خطر تصادف با ماشی نهای در حال خروج از بلوار صبا وجود دارد.

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجا که علاج حادثه قبل از بروز آن، شرط عقل و بهترین اقدام پیشگیری کننده می باشد، لذا مستدعی است نصب چراغ راهنمایی رانندگی (دوزمانه) و باز کردن تقاطع دوربرگردان در موقعیت های ذکر شده صورت پذیرد.

انگار ماجرای این طرحهای ناموفق شهرداری پایانی ندارد طرحهایی که مستلزم صرف هزینه های بسیار است در مورد ذکر شده جهت برداشت آسفالت شهرداری متحمل هزینه شده و مجددا بدون پیاده کردن هیچ طرحی در منطقه ذکر شده شهرداری در حال آسفالت کردن محدوده است که این هزینه های بی نتیجه در حالی از بودجه شهرداری صرف می شود که شهرداری در پرداخت حقوق کارگران خود دچار مشکل است؛ در گفتگو با یکی از کارگران شهرداری وی اظهار داشت: چندین ماه است حقوق کارگران شهرداری پرداخت نشده برخی از همکاران ما از آبان ماه سال گذشته حقوق دریافت نکرده اند.

این کارگر شهرداری ادامه داد: شرایط زندگی ما به سختی می گذرد و هر وقت به مسئولین مراجعه کردیم نتیجه ای نگرفتیم یکی از همکاران ما به امور مالی شهرداری منطقه موردنظر مراجعه کرده و موقع اعتراض انتظامات کارگر را از منطقه بیرون انداخته اند و شهرداری کرمان اینگونه مشکلات ما را حل می کند!

  1. پشت پرده هایی از وضعیت کارگ   خرداد ۱۱, ۱۳۹۵  

    […] پایگاه خبری تحلیلی دانشجو آزاد در این خصوص نیز نوشته اس…انگار ماجرای این طرحهای ناموفق شهرداری پایانی ندارد طرحهایی که مستلزم صرف هزینه های بسیار است در مورد ذکر شده جهت برداشت آسفالت شهرداری متحمل هزینه شده و مجددا بدون پیاده کردن هیچ طرحی در منطقه ذکر شده شهرداری در حال آسفالت کردن محدوده است که این هزینه های بی نتیجه در حالی از بودجه شهرداری صرف می شود که شهرداری در پرداخت حقوق کارگران خود دچار مشکل است؛ در گفتگو با یکی از کارگران شهرداری وی اظهار داشت: چندین ماه است حقوق کارگران شهرداری پرداخت نشده برخی از همکاران ما از آبان ماه سال گذشته حقوق دریافت نکرده اند. […]

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi