پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:20:09 - سه شنبه 13 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نمایشگاه خوشنویسی دانشجوی دانشگاه بردسیر و مبتکر خط «پریشان» گشایش یافت
نمایشگاه خوشنویسی دانشجوی محمدحسین مودب، هنرمند دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر و مبتکر خط «پریشان» گشایش یافت.

 به گزارش “دانشجو آزاد “به نقل از  «خبرگزاری دانشجو»، محمدحسین مودب، دانشجوی هنرمند دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر و مبتکر خط نوین «پریشان» از گشایش نمایشگاه آثار خوشنویسی خود با عنوان «جلوه‌های شیدایی» خبرداد و گفت: در این نمایشگاه بالغ بر۴۰ اثر به نمایش گذاشته شده است.

 

این دانشجوی هنرمند دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر افزود: این نمایشگاه تا ۱۵ مردادماه در گالری بهشت واقع در کرمان، خیابان بهمنیار، حدفاصل کوچه‌های ۱۵ و ۱۷ پذیرای علاقمندان به هنر خوشنویسی و تذهیب خواهد بود.
مؤدب «عضو مجمع نمایندگان شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران» و «بازرس انجمن خوشنویسان کرمان» بوده و توانسته است با الهام از خطوط کرشمه، ثلث و شکسته نستعلیق توانسته خط جدیدی به نام «پریشان» را ابداع کند. این هنرمند خلاق برای اولین بار در جهان، کتابت و تذهیب قرآن کریم را با خط ابداعی «پریشان» و در ابعاد ۷۰ در ۱۰۰ سانتی‌متر شروع کرده و تاکنون ۶ جزء از آن را به رشته تحریر درآورده است.
این دانشجوی هنرمند دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر در شیراز متولد شده و خوشنویسی را از سنین کودکی نزد پدر بزرگوارشان استاد جمال الدین مؤدب آموخت. محمدحسین مؤدب در زمینه نوازندگی و تذهیب نیز به صورت حرفه‌ای فعالیت دارد؛ به طوری که در سن هشت سالگی موسیقی را با ساز سنتور نزد زنده یاد خلیل برهانی آغاز و پس از آن در محضر استاد سعادت ارجمند تلمذ کرد.

 

وی ساز تار را در محضر استاد منشی‌زاده و استاد توحیدی فرا گرفت. مؤدب در چهارمین جشنواره موسیقی استان شرکت و مقام سوم در رده سنی «ج» در رشته تار و سه تار را کسب کرد.

 

این هنرمند با گروه‌های موسیقی اصیل ایرانی مانند «مشتاق» و «ارفع» با نوازندگی سازهای تار، سه تار، دیوان، دف، بم تار و کوزه همکاری نزدیک و فعالی داشته است. وی تذهیب را در سال ۱۳۷۸ به مدت یک‌سال نزد خانم همایون فرا گرفته و پس از آن به‌صورت خودجوش ادامه داده و با تغییراتی در نوع رنگ آمیزی، نوع طراحی و تلفیقی از طراحی کاشیکاری و تذهیب، سبک کار و فعالیت هنری را به نام خود تغییر داد.

 

نگارش کتاب آموزش خط تحریری و حضور فعال در نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری از دیگر فعالیت‌ها و افتخارات هنری این دانشجوی هنرمند دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi