پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:52:47 - چهارشنبه 31 شهریور 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معرفی دانشگاه شهید باهنر کرمان(نکات ریز و درشت!)
دانشجویان بسیجی دانشگاه شهید باهنر استان کرمان با توجه به شروع سال تحصیلی جدید برای دانشگاه ها توضیحی جامع و کامل برای دانشجویان جدید الورود در متن زیر در ابطه با دانشگاه شهید باهنر ارائه داده اند

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر، دانشجویان بسیجی دانشگاه شهید باهنر استان کرمان با توجه به شروع سال تحصیلی جدید برای دانشگاه ها توضیحی جامع و کامل برای دانشجویان جدید الورود در متن زیر در ابطه با دانشگاه شهید باهنر ارائه داده اند

بسم الله…

تصمیم گرفتید بیاید دانشگاه باهنر؟!قدمتون بر چشم منتظریم!امسال هم مثل هر سال بسیج مسئولیت اصلی استقبال از ورودی های جدید رو داوطلبانه به دوش میکشه!قطعا امسال خیلی بهتر این اتفاق شکل می گیره و ما به عنوان دانشجویان داغ دیده(!) وظیفه درک کردن حال  و کمک به شما رو به عهده خواهیم گرفت!

جاده شیراز- کرمان…

من خودم شیرازیم  و فقط این راه رو بلدم البته چون اکثر دانشجوهای باهنرم شیرازی و استان فارسی هستن این قسمت به درد خیلی ها می خوره.این جاده ممکنه بار اول به نظر خطرناک باشه(اونم نه همه جاده) ولی یکی دوبار که برید متوجه میشید اتفاقا یه جاهاییش چقدر قشنگه !خطرش فقط دو تا گردنست که تو کوهه یکیش بعد از نی ریز یکی دیگشم چون الان ساعت۳:۳۰ صبح هست حضور ذهن ندارم یادم نمیاد!شما بین ۷ تا ۷/۵ ساعت با اتوبوس تو راه تشریف دارید!البته اگه شبانه حرکت کنید روز نیم ساعتی بیشتر میشه!نصف مسیر تو استان فارسید نصف دیگه کرمان.تا تو استان فارس هستید جاده خیلی خوبه بعضی جاهاش حتی مثل باند فرودگاه میمونه!ولی کرمان یه جاهاییش خوبه یه جاهاییش بد! من با همه راننده ها تا الان این مسیر رو رفتم و اومدم همشون خوب و آروم می رونن پس از این نظر خیالتون راحت باشه!

خرید بلیط…

آقا مثل من نباشید که تا ترم ۲ با خرید بلیط مشکل داشتم و هی پا می شدم می رفتم ترمینال!به قسمت” نیازمندی های دانشجو”همین سایت اگه نگاه کنید لینک سایتی که میتونید ازش بلیط بخرید گذاشتم.دوستان همشهری خودم بعد از اینکه وارد سایت شدین میتونید تعاونی عدل رو انتخاب کنید،یا اینکه تو قسمت جستجوی بلیط وارد شید.

هزینه بلیط از شیراز به کرمان و برعکس…

شیراز-کرمان(عادی):۱۸۰۰۰ تومان

شیراز-کرمان(وی آی پی):۳۴۰۰۰ تومان

کرمان-شیراز(عادی): ۱۶۵۰۰ تومان(خرید اینترنتی)-۱۸۰۰۰ تومان(حضوری)

کرمان-شیراز: ۳۰۶۰۰ تومان(خرید اینترنتی)-۳۴۰۰۰ تومان(حضوری)

دیگه بلیط هواپیما هم از من نپرسین که نمیدونم!قطارم که نداره!غیر شیرازی ها هم برن تو سایت میبینن قیمت هارو!

وقتی رسیدید کرمان…

از تابستان ۱۳۹۳ترمینال جدید کرمان افتتاح شد پس حواستون باشه رو نقشه های قدیمی دنبال ترمینال نگردین اسم ترمینال (آدینه) هست.بخواید بیاید دانشگاه باید تاکسی دربست به مقصد”علوم” بگیرید کرایه ای هم که میگیرن اگه قبل از ساعت ۶ صبح یا بعد از ساعت ۱۰-۱۱ شب نرسید ۶۰۰۰ تومان دربست هست.بعد از اون بیشتر میگیرن.بعدم حواستون باشه ۵ نفر سوار نکنن از هر پنج تاتون نفری ۶۰۰۰ تومان بگیرند؛تاکسی های کرمان ماجراها دارند که آموزش شیوه برخورد با بعضی از راننده ها خودش احتیاج به یه کارگاه آموزشی چند ساعته داره!!

 

 

شرایط جغرافیایی دانشگاه و سرویس ها و رفت و آمد…

(این قسمت رو یکی از دوستان بسیج دانشجویی دانشگاه زحمت کشیدن نوشتن)

دانشگاه شهید باهنر کرمان به عنوان دانشگاه مادر در منطقه جنوب شرق کشور در ناحیه جنوب شرقی شهر کرمان قرار دارد این دانشگاه در حاشیه کمربندی امام(ره) و در کنار میدان پژوهش قرار دارد.

این دانشگاه دارای یک دانشکده فنی مجزاست که در بخش دیگری از شهر یعنی بلوار جمهوری اسلامی قرار دارد.

دسترسی به دانشگاه باهنر با وسایل نقلیه عمومی:

این امکان از سه مسیر ممکن است.اولین مسیر از مبداء میدان شهداء (مشتاق سابق) که به وسیله اتوبوس های شرکت واحد ایجاد شده است .آخرین ایستگاه این مسیر سردر اصلی دانشگاه است و اتوبوس ها در این محل توقف دارند.در این مسیر خط تاکسی برای رسیدن به دانشگاه وجود ندارد اما با توجه به عبور تاکسی های  دیگر مقصد ها از محل دانشگاه می توان از این تاکسی ها استفاده نمود که البته معمولا در مسیر رفت به دانشگاه امکان پذیر است و برعکس ممکن نیست.

دومین مسیر از مبداء ایستگاه اتوبوس های واحد در محل چهارراه ولیعصر(عج) (باغ ملی سابق) است.

اتوبوس های این مسیر نیز در حاشیه میدان پژوهش و جنب سردر دانشگاه باهنر به عنوان آخرین ایستگاه توقف می کنند.

دیگر مسیر دسترسی مسیر میدان آزادی به دانشگاه است که اتوبوس های واحد برای رسیدن به دانشگاه از ابتدای خیابان استقلال حرکت می کنند اتوبوس های این مسیرهم نیز در کنار سردر دانشگاه توقف می کنند. ازمحل میدان آزادی به مقصد دانشگاه شهید باهنر مسیر تاکسی رانی وجود دارد که محل توقف آن ها نیز ابتدای خیابان استقلال است.

دیگر مسیری که برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی جهت رسیدن به دانشگاه شهید باهنر کرمان وجود دارد از مبداء چهارراه احمدی است این مسیر مختص تاکسی بوده و از مبداء ابتدای خیابان شهید مصطی خمینی(شهاب سابق) است.

نکته آنکه که معمولا در بین عموم مردم و دانشجویان مسیر دسترسی به دانشگاه شهید باهنر کرمان مسیر”علوم” نامیده می شود. به طور کلی قسمت اصلی دانشگاه پردیزه علوم نامیده می شود که اختصارا در ادبیات دانشگاهی “علوم “نامیده می شود.

اما رسیدن به دانشکده فنی تنها از میدان آزادی امکان دارد.اما به توجه به بعد مسافت و هزینه بر بودن انتقال دانشجویان فنی به دانشکده فنی که در خوابگاه پردیزه علوم سکونت دارند در طول ساعت هایی که کلاس ها دایر است اتوبوس هایی به عنوان سرویس از محل درب شرقی پردیزه علوم به سمت دانشکده فنی حرکت می کنند و به صورت رایگان دانشجویان را منتقل می کنند.

اگرچه پایانه مسافربری و ایستگاه راه آهن کرمان با  فاصله نسبتا کمی که از هم دارند وقرار گفتن در ناحیه جنوب غربی شهر تنها مسیر مستقیم بزرگراه امام (ره)با دانشگاه فاصله دارند اما رسیدن از این مبادی به دانشگاه شهید باهنر کمی با دشواری همراه است.

برای انتقال از پایانه مسافربری و ایستگاه راه آهن به دانشگاه می توان از تاکسی های موجود در پایانه و ایستگاه را آهن استفاده کرد که عمدتا به صورت دربستی کار می کنند و یا آنکه ابتدا به یکی از مناطق مرکزی شهر رفت و با استفاده از مسیرهایی که گذشت خود را به دانشگاه شهید باهنر کرمان رساند.

وقتی رسیدید دانشگاه…

دو سال پیش که این مطلب رو نوشتم تو این قسمت توصیه کرده بودم به هیچ عنوان از در شرقی وارد دانشگاه نشید چون فضای خوبی نداره و ممکنه از دانشگاه و کرمان زدتون کنه!!امسال هم این توصیه رو دارم ولی نه با اون شدت!نمیدونم رئیس جدید دانشگاه(منظورم دکتر فدایی هست که الان دیگه رئیس دانشگاه نیستن!) حتما اون مطلبو خونده بوده!چون پارسال فضا سازی نسبتا خوبی در اون قسمت انجام شد و امسال هم در دوره رئیس جدید تر(!) جناب دکتر طاهر به فضای سبز اون قسمت یه خرده رسیدگی  شد و شب ها هم جلوه خاصی داره.عزیزان در شرقی همون دری هست که امور خوابگاه ها و خوابگاه خواهران رو به روشه و در اصلی هم که سردر دانشگاه اگه از سردر وارد شید خیلی بهتره چون حتما تدابیری اندیشیده شده واسه استقبال و فضای دانشگاه رو میبینید با دانشجو ها و علــــی الـــــخصــوص ما عزیزان بسیجی(!)میتونید حرف بزنید و خلاصه خیلی خیلی بهتره که از همون سردر اصلی وارد شید بعد برید سمت امور خوابگاه از ما گفتن بود!

به اطلاعیه ها توجه کنید!اگربسیج دانشجویی برنامه ای واستون گذاشته بود حتما حتما تاکید میکنم حـــتــــمـــــا شرکت کنید شده هر کاری رو معلق بذارید ، بذارید ولی برنامه معارفه یا توجیهی اگر بود که قطعا هست و قطعا هم بسیج دانشجویی زحمتشو میکشه به هیچ عنوان از دست ندید!

حس و حال اولیه…

حتما وقتی میاید دانشگاه شلوغه و شلوغیش ممکنه اذیتتون کنه و یکم دلتون بزنه ولی خیلی ناراحت نباشید درسته دانشگاه باهنر دانشگاه پرجمعیتیه ولی اون موقع تراکم جمعیت هم خیلی بالاست!لذا در طول ترم انقدر جمعیت رو با این تراکم نمی بینید.احتمالا اگر کسی خواست باهاتون دوست شه شک نکنید اون آدم بسیجیه!!:)) بالاخره تعریف از خود نباشه بسیجیا به شدت”رحماء بینهم”هستند!سعی کنید اگر چنین مورد هایی پیدا کردید حتما ارتباط بگیرید و اطلاعات کسب کنید دانشجوهای ترم بالایی علی الخصوص هم رشته ای هاتون تجربه زیادی دارن که کمکتون میکنه.

معضل کارت دانشجویی…

نمیدونم چند نفرتون وقتی بیاید تو دانشگاه مثل روزای اول من این فکر تو ذهنتون باشه  که بدون کارت دانشجویی حتی نمی تونید آب بخورید!خب باید بگم که شما بدون کارت هم تقریبا همه کار میتونید بکنید فقط تو غذا گرفتن از سلف یکم به مشکل میخورید(که اونم بهتون میگم چی کار کنید)

گرفتن کارت دانشجویی…

واسه گرفتن کارت دانشجویی باید به سایت تغذیه برید که لینک اون هم تو نیازمندی های دانشجو قرار دادم .نام کاربریتون شماره دانشجوییتون هست و پسوردتون هم کد ملی.تنها کاری که می کنید اینه که یه دونه عکس ۳*۴ آپلود می کنید و یه مبلغی هم پول واریز و روی دکمه” درخواست کارت” کلیک میکنید.سعی کنید اگر امکانش وجود داشت این کار رو یکی دو روز قبل از سفرتون به کرمان انجام بدید که دیگه از همون روز اول برید کارتتون رو بگیرید.

چگونه در دانشگاه از گرسنگی نمیریم!؟…

باید تو برنامتون نگاه کنید ببینید چه ساعتی فنی و چه ساعتی علوم هستید و با توجه به اون توی یکی از سلف های فنی یا علوم غذا رزرو کنید(سلف فنی از علوم خیلی بهتره)هر روز واسه رزرو کردن اقدام کنید ۲روز بعدش میتونید نتیجه اعمالتون رو نوش جان کنید!علتش هم ظاهرا اینه که باید زود بگید غذا میخواید که برن به تعداد مواد اولیشو تهیه کنن!(سلف دانشگاه شهید باهنر از شنبه تا پنجشنبه بازه تو ایام امتحانات جمعه هم بازه)

اون روزهای اول هم از دو سال پیش مد شده بهتون ژتون غذا میدن تا زمانی که بتونید کارتتون رو بگیرید.

اگر غذا رزرو کردید ولی به هر دلیلی کارت دانشجوییتون هنوز به دستتون نرسیده بود باید برید سلف بگید ژتون فراموشی میخوام.سلف دو تا ژتون داره “فراموشی” و “آزاد”.

ژتون فراموشی مخصوص اون هایی هست که غذا

SONY DSC
SONY DSC

رزرو کردن ولی کارت دانشجویی همراهشون نیست این افراد با پرداخت هزینه ای و در هر زمانی(البته بازه زمانی که سلف باز باشه)میتونن از ژتون فراموشی استفاده کنند

و اما ژتون آزاد مخصوص دانشجو هایی هست که کارت دارند یا ندارند مسئله اینست(!)غذا رزرو نکردند!خب اینها با پرداخت هزینه ای که بیشتر از ژتون فراموشی و هزینه رزرو غذا هست و در بازه زمانی نیم ساعت آخری که سلف بازه میتونن برن تقاضا ژتون کنن حالا ممکنه بهشون بدن ممکنم هست ندن!چون تنها در صورتی که غذا اضافه بیاد این ژتون ها فروخته میشه که معمولا همیشه یه مقدار اضافه میاد که به تعداد محدودی میرسه!

حالا اگه نخواستید ریسک کنید و منتظر بشید ببینید ژتون آزاد گیرتون میاد یا نه یا اینکه کلا از غذای سلف خوشتون نمیومد میتونید از رستوران آزاد استفاده کنید(توی سلف علوم میشه طبقه دوم سلف فنی هم دیگه گفتن نداره تابلوه!)غذا های رستوران آزاد با کیفیت تر و گرون تر از سلف و ارزون تر از رستوران های سطح شهر هست.مثلا پارسال نرخ کل کباب ها ۵۰۰۰ تومان بود و نرخ کل خورشت ها ۴۰۰۰ تومان بود.فقط کبابش زود تموم میشه گفته باشم!کلا سعی کنید رستوران آزاد هم تا قبل از ساعت ۱۳ برید چون ممکنه غذاش تموم شه!شب ها و پنجشنبه ها هم که کلا تعطیله.

حالا اگه همه این راه ها رو امتحان کردید و به نتیجه نرسیدید میتونید از بوفه های تو دانشگاه استفاده کنید اگه بازم نشد برید فروشگاه تعاونی ای سوپری چیزی یه نون خشکی پیدا کنید بخورید!

رزرو غذا…

برای رزرو غذا هم کافیه وارد سایت تغذیه بشید و روی گزینه “موجودی حساب” و بعد “پرداخت برخط” کلیک کنید حالا مبلغ مورد نظر رو وارد کرده و روی گزینه “پرداخت” کلیک می کنید دیگه بقیشم که مشخصه!فقط چیزی که اکثر دانشجو ها رو به اشتباه مینداره کلمه “بانک تجارت”هست.دقت کنید که این ربطی به حساب شما نداره شما با هرکارتی میتونید پرداخت رو انجام بدید و این فقط اسم درگاه بانکی هست که بهش متصل میشید.

بعد از مشاهده پیغام موفقیت آمیز بودن پرداخت هم که دیگه غذاتونو رزرو می کنید.

وضعیت غذاهای سلف سرویس…

همان طور که گفتم دو تا سلف تو دانشگاه باهنر وجود داره یکی سلف فنی و دیگری علوم .اینها غذاهایی که میدن هماهنگه یعنی مثلا هردو واسه ناهار روز دوشنبه یه مدل غذا میدن ولی کیفیت غذاهای سلف فنی خیلی بهتره!تو سلف علوم برنج رو نمیدونم چه جوری می پزن که ته دیگ نمیده خیلیم جالب نمیشه!ولی تو فنی برنج رو بهتر میپزن و ته دیگ هم میدن!و غذاهای فنی هم معمولا گرمه اما علوم معمولا غذاها خیلی گرم نمیمونه!همیشه هم یه تیکه نون کنار غذا میدن حالا ماست و سالاد و اینا بگیر نگیر داره ولی معمولا میدن. رو چلو کبابم دوغ میدن.چشمتون روشن از دو سال پیش برای اولین بار در تاریخ جوجه کباب و دوغ هم میدن!خداییش کیفیت غذای سلف از دو سال پیش خیلی بهتر شده و در مجموع میشه گفت راضی کنندست ولی قرار هم نیست غذای سلف رو با غذای خونه مقایسه کنید!

وضعیت بهداشتی سلف سرویس…

ظرف ها رو با یه دستگاه میشورن ولی قاشق چنگال ها رو خیلی بد میشورن اگه شما هم رو بهداشت حساسید یا با خودتون قاشق چنگال ببرید یا اینکه قبل از خوردن به قاشق چنگالتون یه آبی بزنید!که معمولا کار اول اصلا عرف نیست و کار دوم انجام میشه!از پشت صحنه ماجرا هم حرف و حدیث هایی شنیده میشه که بگذریم…!!

خوابگاه…

خواهران نگرانی بابت خوابگاه نخواهند داشت چون فکر میکنم همه به جز شبانه ها خوابگاه گیرشون میاد خوابگاه خودگردان ویژه خواهران هم تو کرمان زیاد هست و تعداد زیادی از این خوابگاه ها هم زیر نظر دانشگاه کار میکنن از جمله خوابگاه هرندی که از پارسال به خواهران برگردونده شد و خیلیا که دانشکده فنی کلاس دارند از قصد به جای علوم،هرندی رو انتخاب میکنن که رفت و آمدشون راحت تر باشه.برادران تا قبل از پارسال باید میرفتن خوابگاه خودگردان ولی پارسال همه اومدن خوابگاه علوم و شبانه ها رفتن خودگردان!در مورد این خوابگاه ها هم باید بگم هر سه دارای اتاق ها ۶نفره هستند.خوابگاه هرندی امکانات بیشتری داره و ضمن اینکه رفت و آمد به خوابگاه با سرویس های خود دانشگاه امکان پذیره.شاید بشه گفت تنها برتری خوابگاه مشتاق به هرندی اینه که در مرکز شهر و در کنار بازار و…قرار داره.بزرگترین امتیاز خوابگاه علوم هم اینه که تو خود دانشگاه هست تا پارسال هم این جوری بود که خوابگاه های هرندی و مشتاق هر اتاق یه یخچال داشت اما علوم دو اتاقی یکی!

خدمات جانبی دانشگاه…

رستوران آزاد،بوفه،فروشگاه تعاونی،کتاب فروشی،سلمونی،مراکز کپی و فروش لوازم والتحریر از جمله مکان هایی هستند که در دانشگاه خدمات رسانی می کنند.ضمنا تو دانشگاه کلاس های رایگان یا ارزان زیاد گیر میاد که مجری کلاس ها خود دانشجو ها و تشکل ها و کانون ها و انجمن های علمی و یا مراکز مرتبط با سازمان فنی حرفه ای هستند به خاطر همین هم هست که کلاس هایی که توسط جهاد دانشگاهی (که ساختمونش هم تو خود دانشگاه قرار داره) برگزار میشه به جز تو یه سری درس ها مثل زبان تو بقیه کاملا خالیه و کسی نمیره ثبت نام کنه چون دانشجو ها خودشون از طریق بسیج دانشجویی یا انجمن علمی و یا راه های دیگه ای که گفتم کلاس های واقعا ارزان قیمتی رو برگزار می کنند.

انتخاب واحد….

شما چون ترم بوقی هستین خود دانشگاه واستون انتخاب واحد میکنه ولی چیزی که هست ممکنه بد واستون انتخاب واحد کنن(مثل بلایی که سر خودم اومد و نمیدونستم باید چی کار کنم)حالا من بهتون میگم چی کار کنید اگه این اتفاق افتاد.دو حالت ممکنه یا اینکه زمان حذف و اضافه هنوز نگذشته که تو این حالت شما میتونید یه تعداد واحد حذف یا اضافه کنید(پیدایش یه همچین حالتی تقریبا برای شما غیر ممکنه!) یا زمان حذف و اضافه گذشته و شرایط شما خیلی بحرانی هست که تو این شرایط میتونید از حذف اظطراری استفاده کنید که فقط برای یک درس امکان پذیر هست و طبق قانون جدید وقتی دوباره بخواید اون درس رو بردارید باید پولشو بپردازید!

سیستم گلستان…

تو قسمت نیازمندی های دانشجو لینکشو گذاشتم این سیستم کل کارای آموزشی شما رو انجام میده(انتخاب واحد،حذف و اضافه،حذف اضطراری،کارنامه،اعتراض،درخواست فرم اشتغال به تحصیل و…)نام کاربری برای ورود به سیستم شماره دانشجوییتون هست و پسورد هم به صورت پیش فرض کد ملیتون.میدونم نمی تونید باهاش کار کنید ولی توضیحاتشم مفصله برای همین وقتی اومدید دانشگاه بهتون میگم!

مشکل سیستم گلستان…

مشکل گلستان که تو عکس مشخصه اینه که بعد از ورود به سیستم باید روی گزینه ای که مشخص کردم کلیک کنید.

مشکل دیگه سایت هم اینه که حتما باید با مرورگر اینترنت اکسپلورر باز شه.

سایت ها و مراکز انفورماتیک…

اصطلاح “سایت” در دانشگاه معادل “کافی نت” هست اگر بهتون گفتن برو فلان سایت حواستون باشه!تو پردیزه علوم واسه بچه های کارشناسی ۳ تا سایت وجود داره ولی اوایل سال سایت ها خیلی شلوغه پس بهتره با خودتون گوشی یا لپ تاپ بیارید و از وایرلس دانشگاه استفاده کنید.وایرلس تو کتابخونه و چندتا دانشکده وجود داره.اگرم دانشکدتون سایت اختصاصی داشته باشه میتونید استفاده کنید و کارتون راه میندازه.در کل مشکل سایت های دانشگاه اینه که بیشتر سیستم هاش خرابه مگرنه اگر همه سیستم هاشون کار کنه از نظر فضایی مشکل خاصی ندارن

کتابخانه دانشگاه…

از این نظر دانشگاه باهنر و مخصوصا پردیزه علوم واقعا ضعیفه!کتابخانه علوم در طول سال قابل استفاده هست ولی در ایام امتحانات واقعا شلوغ میشه و ممکنه جا برای نشستن گیرتون نیاد!دانشجو های ارشد معمولا مشکلی ندارن چون کتابخانه اختصاصی با فضای مناسب واسه دانشجویان ارشد وجود داره کتابخانه فنی به دلیل فضایی متناسب تر با تعداد دانشجوهاش وضعیت بهتری داره.

در کل با همه اینا میشه ساخت  ولی چیزی که قابل سازش نیست شلوغ کردن خود دانشجو ها در کتابخونه هست که باعث شده خیلیا مثل من تو ساعت های شلوغی قید درس خوندن تو کتابخونه رو بزنند.علت این شلوغی هم اینه که سالن مطالعه خواهران طبقه بالاست و برادران پایین و شکل ساختمان طوری هست(طبقه بالا بالکن ماننده) که صدای درس خوندن خواهران محترم به راحتی میرسه پایین و کم کم کل کتابخونه قسمت برادران هم شلوغ میشه!اینو که میگم دیدما!!کافیه یه صبح زود برید کتایخونه ببینید اول کی شلوغ میکنه!!!البته این مشکل برای دانشجویان ارشد وجود نداره و محیط اونها کاملا ساکت و آرومه.در کل کتابخونه جایی نیست که بتونید درسی رو بخونید که به تمرکز احتیاج داشته باشه و بیشتر برای حل تمرین،نقشه کشی و… به درد میخوره! در کل امیدوارم این بی فرهنگی تو دانشگاه از بین بره و فرهنگ دانشجو های جدید  خیلی میتونه تأثیرگذار باشه.

این رو هم بگم تعدادی از دانشکده ها کتابخانه اختصاصی دارن که اکثرا تو ساعت اداری باز هستن و بعضا ساعت کارشون مثل کتابخانه مرکزی دانشگاه هست

مسجد دانشگاه…

بهترین نقطه دانشگاه همین مسجدشه!مسجد دانشگاه شهید باهنر کرمان فوق العاده خوب ساخته شده و به شدت آرامش بخشه این مسجد هیچ پنجره ای نداره و به خاطر همین هیچ صدایی از بیرون داخلش نمیاد و کانال کولری که دور تا دور مسجد کشیده شده و هوای خنک یکنواختی رو ایجاد میکنه و فضای معنوی خود مسجد باعث میشه اونجا واقعا آرامش داشته باشید.خیلی از دانشجو ها از مسجد برای خواب(البته این کار خیلی درست نیست) بعد از ظهر و یا درس خواندن استفاده می کنن.مسجد دارای یه کتابخونه و سایت اختصاصی هم هست که زیر نظر نهاد رهبریه دانشگاهه من هم یه مدت تو اون سایت فعالیت میکردم اونم لینکش هست.یه هیئت امیر المؤمنین هم زیر نظر بسیج دانشجویی تو مسجد فعالیت می کنه که اون هم یه سایت اختصاصی داره که لینک همشون قابل مشاهده هست.در مورد این هیئت هم بگم من بچه هاشونو دورادور میشناسم ولی بچه های فعالی هستند و مراسم های مختلف رو به خوبی اجرا می کنن و هر هفته هم جلسه دارن.قطعا پر شور و شعور ترین مراسم های عزداری رو تو دانشگاه تجربه خواهید کرد.(اینارو دوسال پیش گفته بودم)

حرف پارسال و امسام اینه که هیئتی بودن یه افتخاره و دم همه بچه های هیئت امیرالمومنین دانشگاه گرم پارسال دورادور میشناختمشون ولی امسال نزدیکانزدیک!!عزیزان این هیئت یکشنبه شب ها برنامه هفتگی داره و چون برنامش معمولا تا ساعت نه و نیم ده ادامه پیدا میکنه سرویس برگشت برای خوابگاه ها به صورت رایگان براتون تدارک دیده میشه.توصیه اکید می کنم برنامه های هفتگی هیئت و ماه محرم که از اواخر مهرماه شروع میشه از دست ندید.فارغ از برکت های هیئت و…این برنامه ها بهترین جاست برای اینکه با بهترین ها تجدید دیدار کنید و خلاصه روحتون شاد(!)میشه!مخصوصا روی صحبتم با دانشجو های غیر بومیه،تو فضایی که دور از خانه و خانواده هستید این جور مراسم ها و دیدار ها خیلی براتون خوبه و به شدت توصیه میکنم.

200820145511

امکانات ورزشی…

در این مورد در معرفی دانشگاه شهید باهنر کرمان(معرفی کلی) به اختصار توضیح داده شده،برای همین فقط به ذکر چندتا نکته بسنده میکنم.اونم اینکه زمین چمن علوم آخرین باری که دیدمش کیفیت فوق العاده ای داشت و حتی این زمین به عنوان زمین تمرین بازی های آسیایی تأیید شده،سالن چند منظوره واقع در علوم بسیار سالن بزرگی هست به طوری که زمین بسکتبال و والیبال در این سالن کنار هم ( نه روی هم)قرار دارند و یک سری اتاق ها و زمین های ورزشی کوچکترم در گوشه کنار همین سالن قرار دارند.غیر از درس تربیت بدنی که باید پاس کنید میتونید در رشته های ورزشی ای که به صورت منظم هر هفته تمرین دارند به صورت رایگان شرکت کنید البته زمین تمرینشون لزوما در دانشگاه نیست.یه استخر جمع و جورم تو دانشکده تربیت بدنی(این دانشکده نه در پردیزه علومه نه فنی)هست که هفته ای یک بار برای دانشجویان قابل استفاده هست به این صورت که مثلا روز شنبه میرید امور دانشجویی اسم می نویسید و دوشنبه میتونید برید استخر!

کانون ها و تشکل ها…

تقریبا تمام تشکل های موجود در دانشگاه ها در دانشگاه شهید باهنر فعالیت می کنند و بزرگترینشون هم که طبیعتا بسیجه. کانون های فرهنگی جایی هستن که شما بر اساس علاقتون در کانون ها عضو میشید و فعالیت می کنید.کانون هایی از قبیل:یاری گران،قرآن و عترت،موسیقی،فیلم و عکس،هنر های نمایشی و …

خب بعد از گذشت سه سال بنده تقریبا به همه جا سر زدم اوایل تو نهاد رهبری بودم و کارای سایت اونجا رو انجام میدادم بعد رفتم امور فرهنگی و با توجه به علاقم تو کانون هنرهای نمایشی مشغول بودم و به تشکل های دیگه هم سرک هایی میکشیدم مثل جامعه اسلامی و جنبش دانشجویان عدالت خواه یک سال هم تو انجمن علمی رشتمون بودم و یه مدت هم دبیر انجمن ولی خلاصه آخرش سر از بسیج دانشجویی در آوردم!نمیخوام یه حکم کلی بدم اما من شخصا بهترین تشکل برای فعالیت رو بسیج دانشجویی میدونم و تاکید میکنم به هر دو کلمه یعنی هم بسیج و هم دانشجویی توجه کنید نظر من اینه که این محیط واقعا کارخانه انسان سازیه و الان هم پشیمونم که چرا زودتر وارد بسیج دانشجویی نشدم!البته یه سری ها هم حتما الان دارن پیش خودشون میگن “بروبابا آدم فقط باید تو دانشگاه درس بخونه!”این تفکر رو خیلی ها در بدو ورود به دانشگاه دارن و کاملا طبیعیه اما کم کم متوجه میشید که تو دانشگاه هم میشه درس خوند و هم خودسازی کرد و هم سیب زمینی نبود!و خلاصه بگم بسیج دانشجویی علاوه بر اینکه در همه زمینه ها فعاله محیط و بچه هایی داره که فقط میشه تو ۴ سال دانشجویی گیرش اورد و واقعا اگر کسی نتونه تو این مدت از این محیط استفاده کنه جای افسوس زیادی داره.خداییش بسیج دانشجویی تعریف کردنی نیست دیدنی هم نیست فقط نفس کشیدنیه!

شایعه بیابان و سگ…

این شایعاتی که در این مورد وجود داره تا حدودی حقیقت داره.در مورد سگ خوب قابل کنترله ولی کنترلش نمی کنن!وجود سگ  تو اکثر دانشگاه های ایران تقریبا طبیعیه مخصوصا اون هایی که جدید ساخته میشن چون معمولا در حاشیه فضاهای شهری قرار دارن و وسعت زیادی هم دارن.ولی مثلا دانشگاه شریف دیگه نباید سگ داشته باشه(چرا؟!)چون تو مرکزیت شهر قرار داره وسعتی هم نداره اما دانشگاه باهنر تو شرایط جغرافیایی  قرار داره و وسعتی داره که باعث میشه هم سگ توش وجود داشته باشه هم روباه!من خودم سه بار تو دانشگاه سگ دیدم عکساشم تو سایت هست  یه بارم یکی از دوستان روباه دیده بود ولی اوضاع اونقدرم حاد نیست که بترسید!کاری به کارشون نداشته باشی کاریت ندارن!در مورد بیابان هم خوب خودتون اگه با گوگل ارت نگاه کنید متوجه میشید یه بخشی از دانشگاه مربوط به ساختمون هاست و بخش دیگه باغ و زمین کشاورزی دانشگاه و بیابان!برای رسیدن به زمین چمن و سالن چند منظوره باید یکم بیابون نوردی کنید!البته راه آسفالتم داره که چون بیابون میانبره  همه از اون استفاده می کنن!من خودم در این زمینه یه داستان کوتاه انتقادی نوشتم که میتونید بخونید(کوزت در دانشگاه شهید باهنر(طنز))در مورد دانشکده فنی هم که این چیزا تقریبا وجود نداره چون این دانشکده وسعتی نداره و در یکی از بهترین نقاط شهر کرمان واقع شده(البته میگم وسعتی نداره منظورم در مقایسه با علوم هست مگرنه بزرگه!)

مردم و شهر کرمان…

اینجا هم مثل همه شهرها هم خوب داره هم بد فقط اگه بیاید کرمان میبینید که تو نگاه اول زیاد مهمون نواز به نظر میان!ولی بعدا نگاهتون تعدیل میشه.ولی در کل مردم خوبین یه سری اخلاقای خاصیم دارن بیاید آشنا میشید یه دونشو بخوام مثال بزنم اینه که خیلی زود میرن میخوابن!اگه ساعت ۹ شب به بعد غیر از مرکز شهرشون جایی برید بیشتر شبیه شهر ارواح میمونه تا کرمان!کلا  نقدی که همه به این شهر وارد میکنند دلگیر بودن و سوت و کور بودنشه.حالا اگه تو مصاحبه ها نگاه کنید یکی مثل محمدرضا اسماعیل پور دانشجوی مهندسی شیمی دوست داره این وضعیتو یکی هم مثل موحد موحدی دانشجوی مهندسی برق دوست نداره!منم دوست ندارم!

در مورد شهر کرمانم که خوب یه شهر تاریخیه مس و معادنش و زیرشم که معروفه یه شیرینی هم داره اسمش کلمپه هست که فرت و فرت به هر مناسبتی تو دانشگاه میدن!اگه اومدید کرمان حتما به بازار بزرگ و باغ شاهزاده ماهان سر بزنید مطمئنا پشیمون نمیشید.مخصوصا ماهان خیلی قشنگه.

مشخصات پستی دانشگاه…

آدرس:کرمان-بزرگراه امام خمینی(ره)-میدان پژوهش

کد پستی :۷۶۱۶۹۱۴۱۱۱

صندوق پستی:۷۶۱۶۹۱۳۳

تلفن تماس:۰۳۴۳۳۲۲۰۰۴۱

ایمیل:sbuk@mail.uk.ac.ir

یک توصیه بسیار مهم…

حتما حتما حتما یه نسخه از اطلاعاتی رو که دانشگاه واسه ثبت نام ازتون میخواد پیش خودتون داشته باشید میتونید از روشون عکس بگیرید تو فلشی سی دی ای چیزی نگهداریشون کنید.برای بیان اضطرار قضیه با یه مثال واقعی علتش رو براتون توضیح میدم:یادمه خودم به یکی از مدارکم که واسه معافیت تحصیلی لازمش داشتم احتیاج پیدا کردم در حالی که اون مدرک رو تحویل دانشگاه داده بودم و هرکاریم کردم بهم ندادنش که یه کپی از روش بگیرم.اینجا بود که یهو یادم افتاد عکسشو تو گوشیم دارم و از غیبت خوردن نجات پیدا کردم!مگرنه الان داشتم رو برجک دیده بانی میدادم!
صدرالدین اسدی

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi