پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:46:04 - جمعه 26 مهر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بعد از حذف عنوان شهید از خیابانهای جیرفت؛
۲۴ ساعتِ شورای شهر جیرفت تمام نشد، جوانان دست به کار شدند
بعد از حذف عنوان شهید از خیابانهای جیرفت و وعده های سر خرمن مسئولان برای جبران اشتباه، جوانان انقلابی این شهرستان در حرکتی خودجوش، عنوان شهید را به خیابانها برگرداندند.

 

به گزارش“دانشجو آزاد” در ماه گذشته در برخی از نقاط کشور نام مقدس شهدا از تابلوهای کوچه ها حذف شد که مسئولین هم برای توجیح بی مسولیتی خود دلایل غیر منطقی ارائه دادند و برخی ها هم قبول کردند که اشتباهی رخ داده است و جبران می شود، از جمله یکی از این مسئولین می توان به مشایخی رئیس شورای شهر جیرفت اشاره کرد که در مصاحبه ای در تاریخ ۱۳شهریور ماه با خبرگزاری جمهوری اسلامی داشت وعده ی اصلاح شدن تابلو ها را طی ۲۴  ساعت آینده داده بود که شواهد و مستندات موجود حاکی از آن است که هنوز ۲۴ ساعت برای جناب آقای مسئول به پایان نرسیده است.

در پی پیگیری های جوانان انقلابی و مردم شهید پرور شهرستان جیرفت، بسیج دانشجویی این شهرستان بیانیه ای را جهت تنویر افکار عمومی صادر کرده است.

 

مصاحبه ی مشایخی رئیس شورای شهر جیرفت با خبرگزاری جمهوری اسلامی:

درست است که برخی از مسئولین دغدغه ای برای زنده نگه داشتن نام شهدا ندارند اما جوانان خود جوش و دغدغه مند اجازه نمی دهند که  نام شهدا به فراموشی سپرده شود و منتظر حرکت از سوی مسئولین نمی مانند.

 

تابلوهای کوچه های شهرستان جیرفت هنوز منتظر محقق شدن  وعده ی ۲۴ ساعته ی مسئولین این شهر هستند.

 

متن بیانیه ی بسیج دانشجویی شهرستان جیرفت جهت تنویر افکار عمومی به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم
مسئولان شهرداری جیرفت در نامگذاری کوچه ها و معابر شهری در حرکتی هماهنگ با برخی نقاط کشور نام مقدس شهدا را از تابلوهای نامگذاری کوچه ها حذف نمودند که این اقدام اعتراض مردم شهید پرور و همیشه در صحنه جیرفت را به همراه داشت . و در پاسخ به این اعتراضات در تاریخ ۱۳/۰۶/۹۸ مصاحبه ای از رئیس شورای شهر جیرفت با خبرگزاری جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه: ((حین انجام طرح نامگذاری معابر و کوچه‌های شهر و به دلیل حجم زیاد کار، تعدادی از تابلوها ناقص چاپ شده بود که پس از تذکر دلسوزان، طی ۲۴ ساعت اصلاح شد ………………….. عده ای مغرض ، هنوز تصاویر قبلی تابلوها را در شبکه های اجتماعی بازنشر می‌دهند و در پی جوسازی و بر هم زدن جو آرام شهر و تشویش اذهان عمومی هستند)) منتشر گردید . ((سند مصاحبه در ذیل آمده است))
حال جناب آقای مشایخی رئیس شورای شهر جیرفت بفرمائید آیا ۲۴ ساعتی که در مصاحبه ۱۳/۰۶/۹۸ فرموده بودید تابلوها اصلاح شده است هنوز به اتمام نرسیده است که هنوز در برخی خیابان ها من جمله بلوار هلیل و خیابان آزادگان و …….. تابلوهای نامگذاری بدون اسم شهدا باقی مانده بود ؟
جناب آقای شهردار و اعضای محترم شورای شهر زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا به نصب بنر با عنوان ((نام و یاد شهدا حذف شدنی نیست ))کفایت نمیکند بلکه باید در همه امورات خود یاد و نام شهدا زنده نگه داشته شود
جناب آقای مشایخی رئیس شورای شهر جیرفت مستنداتی را که در ذیل مشاهده میکنید توسط عده ای مغرض جمع آوری نشده است . بلکه توسط جوانان انقلابی و مردم شهید پرور تهیه و در اختیار بسیج دانشجویی شهرستان قرار داده شده و این جوانان در اقدامی خودجوش تصمیم به اصلاح برخی از تابلو ها نموده اند و تعدادی دیگر از تابلو های واقع در خیابان مالک اشتر و بلوار امام خامنه ای (مدظله العالی) و …..هنوز بدون نام شهید می باشند که مستندات آن در ذیل موجود می باشد و در صورت کم کاری مجموعه شهرداری ، جوانان انقلابی شهرستان برای اصلاح این تابلوها هم مجدداً تصمیم انقلابی خواهند گرفت.
ضمناً به همه کسانی که از نام شهیدان عزیز برای برگزاری نشست ها و جلسات انتخاباتی استفاده می کنند یاد آوری میکنیم از خدا بترسید و بدانید هرکس بخواهد از نام و نشان شهدا در این نظام سوءاستفاده کند، از خود شهدا سیلی می‌خورد.
در پایان خطاب به همه عزیزانی که در هفته های گذشته در پاسخ به انتقادات به حذف نام شهدا از تابلو های سطح شهر که بیان داشتند : با توجه به پشتیبانی مالی و امکاناتی توسط شهردار محترم در برنامه های شهدا و سایر برنامه های فرهنگی سطح شهر مصلحت نیست به موضوع حذف نام شهدا از تابلوها بپردازیم ، به استحضار این عزیزان می رسانیم : اولاً در جمهوری اسلامی وظیفه ذاتی هر مسئولی زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا است و همه مسئولان بایستی با تمام توان خود در جهت زنده نگه داشتن نام و یاد شهید قدم بردارند و اگر مسئولی بر فرض صحبت های این عزیزان ، در برنامه شهدا و سایر برنامه های فرهنگی همکاری میکند ،کار خارق العاده ای انجام نداده بلکه به وظیفه ذاتی خود عمل کرده است . ثانیاً برگزاری یک برنامه فرهنگی با توجه به تاثیرات فراوان در جامعه شاید پس از مدتی فراموش شود اما نام یک کوچه یا خیابان به نام مقدس شهدای گرانقدر هیچگاه از اذهان عمومی پاک نخواهد شد بلکه برای آیندگان قطعاً باقی خواهند ماند . ثالثاً جای بسی تامل است چرا برخی افراد در برابر حذف نام شهدا از تابلوهای شهری تا به امروز هیچ موضعی نگرفته اند ؟
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان جیرفت

انتهای پیام/ی

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi