پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:13:13 - سه شنبه 4 اردیبهشت 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
با «سروش» بیشتر آشنا شوید؛
۱۸ پرسش و پاسخ درباره محبوب‌ترین پیام‌رسان ایرانی +دانلود
سروش با ۵ میلیون کاربر در حال حاضر محبوب‌ترین پیام‌رسان‌ ایرانی است که چند سالی است فعالیت خود را در کشور آغاز کرده و با توجه به اینکه از پلتفرم‌های مختلف پشتیبانی می‌کند، با قوت گرفتن موضوع فیلترینگ تلگرام، با استقبال کاربران زیادی مواجه شده است.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ از دی ماه گذشته که تلگرام برای مدت کوتاهی فیلتر شد، موضوع جایگزینی ایرانی برای تلگرام که از مدت‌ها پیش در محافل اجتماعی مطرح بود قوت گرفت و بعد از چند ماه بسیاری از مسئولین کشوری و همچنین مدیران پیام‌رسان‌های ایرانی عزم خود را برای ارتقاء شبکه‌های اجتماعی ایرانی جزم کرده اند.

این موضوع که توانایی پیام‌رسان‌های ایرانی هنوز فاصله زیادی با تلگرام دارد به روشنی پیداست اما این نکته را را نباید فراموش کرد که همه شبکه‌های اجتماعی در آغاز راه با مشکلات زیادی مواجه هستند و با گذشت زمان و استقبال کاربران امکانات خود را بهبود می‌بخشند برای مثال سروش در ابتدای راه تنها از پلتفرم اندروید حمایت می‌کرد و یا در دی ماه با افزایش کاربران از ۲ میلیون ۳۰۰ هزار کاربر به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار کاربر دچار اختلالات و قطع ارتباط کاربران با سرورها همراه بود اما اکنون از پلتفرم‌های مختلفی همچون اندروید، ios ویندوز، مک و… پشتیبانی کرده و با حضور ۵ میلیون کاربر محبوب‌ترین پیام‌رسان ایرانی محسوب می‌شود.

در این گزارش قصد داریم در قالب پرسش و پاسخ به برخی نکات درباره پیام‌رسان «سروش» اشاره کنیم:

* آیا پیام رسان سروش ایرانی است؟
پیام رسان ایتا یک نرم افزار صد درصد ایرانی است که از نظر ظاهری شباهت زیادی با تلگرام دارد که موجب سهولت استفاده کاربران از آنان می‌شود.

* سروش به چه معناست؟
مالک سروش « شرکت آریا همراه سامانه» است که در اوستا بمعنی اطاعت و فرمانبرداری و مخصوصاً پیروی از اوامر خداوند بوده و فرشتهٔ نگهبان خاص زرتشتیان است. علاوه بر این، روز هفدهم از هر ماه در ایران باستان، سروش نام داشت و مراسم دینی و جشن‌های ویژه‌ای برگزار می‌شد.

* سروش با سایر پیام‌رسان‌های داخلی چه تفاوتی دارد؟
در جدول زیر به مقایسه پیام‌رسان سروش با سایر پیام‌رسان‌های داخلی پرداخته‌ایم.

* چگونه می‌توانم کاربر مزاحم را مسدود(Block) کنم؟
– روش اول: بر روی نام وی کلیک کنید و در قسمت مشخصات او، بر روی علامت سه نقطه در بالای صفحه بزنید و گزینه اول یعنی مسدود کردن را انتخاب کنید.
روش دوم: وارد “تنظیمات” شده و گزینه پنجم یعنی “حریم خصوصی و امنیت” را انتخاب کنید. حال وارد بخش “کاربران مسدود شده” شوید و از طریق گزینه‌ای که در گوشه سمت راست و بالا وجود دارد کاربر مورد نظر خود را بلاک کنید.

ضمناً روش آزاد کردن کاربر به همان ترتیب فوق است.

* آیا می‌توان اعضای کانال‌ها و گرو‌ه‌های تلگرام را به سروش منتقل کرد؟
هیچ راهی برای انتقال اعضا بین دو پیام‌رسان مستقل وجود ندارد اما شما می‌تواند لینک عضویت در کانال و گروه خود را جهت عضویت کاربران قرار دهید تا مخاطبان مورد نظر شما به کانال یا گروه شما در سروش ملحق شوند.

* آیا می‌توان مطالب موجود در کانال‌های تلگرام را به ایتا منتقل کرد؟
برای انتقال کانال تلگرام به سروش ، روش ساده‌ای وجود دارد که با استفاده از ربات تلگرامی SoroushBackupbot@ که به تازگی توسط تیم سروش، ساخته و معرفی شده است می‌توانید به راحتی محتوای تلگرام خود را به سروش منتقل کنید.

* چرا در برخی بخش‌ها در تنظیمات برنامه پیام «لطفا کمی صبر کنید…» یا «Loading…» نمایش داده می‌شود؟
برخی از تنظیمات برنامه که خللی به عملکرد آن وارد نمی‌کنند هنوز تکمیل نشده‌اند و در آینده قابل استفاده خواهند شد پیام «لطفا کمی صبر کنید…» یا «Loading…» در این بخش‌ها نمایش داده می‌شود.

* چرا برخی مخاطبان من در سروش قابل مشاهده نیستند؟
ممکن است نام شخصی را در گوشی خود ذخیره کنید و پس از اتصال به سرور ببنید هنوز در لیست مخاطبان سروش وجود ندارد برای برطرف کردن این مشکل کافی است شما وارد قسمت تنظیمات مخاطبان شده و پس از انتخاب سه نقطه در گوشه سمت راست و بالا گزینه بروزرسانی کاربران را انتخاب کنید.

* آیا می‌توان شکل ظاهر محیط برنامه را تغییر داد؟
برای این کار کافی است وارد تنظیمات شوید، پس از انتخاب گزینه آخر یعنی مشخصات ظاهری می‌توانید پس زمینه صفحه گفتگو، قالب کاربری، زبانه‌ها و اندازه قلم را مطابق میل خود تغییر دهید.

* چگونه دانلود خودکار فیلم، عکس و فایل را فعال و یا غیرفعال کنیم؟
وارد تنظیمات شده و از منوی روبه روی خود رسانه‌ها و ذخیره‌سازی را انتخاب کنید. حال می‌توانید تنظیمات مربوط به تنظیمات حافظه موقت، ذخیره عکس‌ها و فیلم‌ها در گالری، پخش خودکار گیف و دانلود خودکار فایل را فعال و یا غیرفعال کنید.

* چرا کیفیت نمایش برخی فیلم‌ها پایین است؟
سروش و تلگرام، هر دو در زمان ارسال فیلم، برای صرفه جویی در اینترنت کاربر حجم فیلم و یا عکس را کاهش می‌دهند. برای این کار همچون تلگرام از بین گزینه‌های پایین صفحه گزینه فایل را انتخاب کرده و سپس به محل ذخیره شده فایل مورد نظر رفته و آن را بارگزاری کنید.

* تماس صوتی در تلگرام فیلتر است در سروش چه طور؟
یکی از ویژگی‌های سروش که آن را از نمونه‌های مشابه متمایز کرده تماس صوتی است، برای این موضوع کافی است وارد تنظیمات مرتبط با کاربر مورد نظر شده و روی گزینه گوشی که در سمت راست و بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید.

* می‌توانم تم خود را داشته باشم؟
شما در سروش به راحتی می‌توانید به وب سایت پیام رسان سروش مراجعه کرده و تم مورد نظر خود را بسازید و آن را برای خود و یا دیگران ارسال کنید.

* سروش چه امکانات ویژه‌ای دارد؟
سروش امکانات خاصی را در خود گنجانده است که ایجاد کانال تعاملی، ایجاد نظر سنجی، پرداخت قبض، خرید شارژ، سرویس‌های مبتنی بر موقعیت، ارسال موقعیت مکانی، سرویس آب و هوا، سرویس اوقات شرعی و … برخی از این موارد است که در دسترس شما قرار دارد.

* سروش از چه پلتفرم‌هایی پشتیبانی می‌کند؟
پیام‌رسان سروش در حال حاضر نسخه‌های اندروید، iOS، ویندوز، مک و لینوکس را ارائه کرده که با کلیک بر روی هر کدام می‌توانید پلتفرم مورد نظر را دانلود کنید.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi