پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:21:38 - سه شنبه 10 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کمک به مقاومت سوریه امنیت ایران را تامین خواهد کرد
عضو هیأت رئیسهٔ مجلس خبرگان رهبری گفت: کمک به مقاومت سوریه امنیت ایران را تامین خواهد کرد.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ سید احمد خاتمی در جمع دانشجویان کرمانی در رابطه با وضعیت لبنان گفت: چند نکته راجع به لبنان شنیدنی است لبنان کشور کوچکی است که مجموعا ۸ استان و دو مرز بسیارحساس دارد یکی مرز اسرائیل که جنوب لبنان است و دیگری مرز سوریه است.

عضو هیأت رئیسهٔ مجلس خبرگان رهبری افزود: فاصله بیروت تا جنوب لبنان به اندازه فاصله تهران تا قم است یعنی هواپیماهای رژیم صهیونیستی به محض بلند شدن بیروت را می زنند، پس مرز لبنان با اسرائیل بسیار با اهمیت است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به خوی تجاوزگری رژیم صهیونیستی تصریح کرد:رژیم اشغالگر صهیونیستی ۱۵ سال جنوب لبنان را اشغال کرده بود و مقاومت جانانه رزمندگان حزب الله سرانجام این متجاوزان را از منطقه بیرون راند.

وی در رابطه با مرز لبنان با سوریه اظهار داشت: مرز دیگر لبنان که از اهمیت ویژه ای برخوردار است مرز لبنان با سوریه است؛ در حال حاضر سوریه سه منطقه دارد: قرمز، زرد و خاکستری، منطقه قرمز سوریه هم مرز با لبنان است که اگر آن منطقه سقوط کند، دولت سوریه سقوط می کند.

خاتمی ادامه داد: حزب الله لبنان حافظ منطقه قرمز سوریه است پس سوریه باید مدیون لبنان باشد و تشیع مدیون سید حسن نصرالله، سید حسن نصرالله گفته است اگر سوریه از دست برود چه بسا خیلی از مسلمانان لبنان هم دستگیر شوند.

عضو هیأت رئیسهٔ مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش کلیدی حزب الله در منطقه بیان داشت: ایران اسلامی هم باید قدردان حزب الله باشد زیرا اگر نظام زورگویی توسط تکفیری ها ساقط نشود مطمئنا عراق هم ناامن می شود و آمریکایی ها در مرز ما سنگر می زنند و وضعیتی بدتر از زمان صدام رقم می خورد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مقاومت در سوریه آسیب ببیند آسیب بعدی را اول مردم عراق، بعد ما خواهیم خورد متاسفم که برخی این واقعیت را نمی فهمند و می گویند چرا پول را خرج سوریه می کنید؟ ما خرج دفاع از امنیت خودمان می کنیم، دشمن را در دو هزار کیلومتری زمین گیر کنیم بهتر است یا اینکه دشمن به مرز ما برسد؟

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi