پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:23:25 - شنبه 15 مهر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس دانشگاه جامع کاربردی استان کرمان:
کمبود مهارت عامل اصلی بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی است
رئیس دانشگاه جامع کاربردی استان کرمان گفت:دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها دانشگاهی است که به صورت علمی کاربردی زیر نظر آموزش عالی و با توجه به نیاز شغلی جامعه فعالیت می کند و مهارت افزایی شاغلین و فارغ التحصیلان دانشگاه های دیگر نیز از اهداف این دانشگاه است.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان؛ عنایت الله معافی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در کشور ما دانشگاه علمی کاربردی و اهداف آن در بین عموم ناشناخته مانده است در حالی که در کشورهای دیگر این دانشگاه ها آن قدر پر اهمیت و بزرگ هستند که قبولی در این دانشگاه مورد توجه است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان افزود: در دانشگاه علمی کاربردی دانش تئوری، دانش تحقیقاتی و دانش هایی که به صورت علوم مختلف بوده به صورت مهارت و نیاز جامعه ارائه می شود.

معافی عنوان کرد: در دانشگاه علمی کاربردی تئوری با کاربینی و کارورزی ترکیب شده است، به طوری که حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد واحدهای ما، کارگاهی، عملی و کارورزی است و ۴۰ درصد آن نیز به صورت تئوری ارائه می شود که فارغ التحصیلان در کنار تجربه نیازهای هلمی را به صورت مهارت آموزش ببیند.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها دانشگاهی است که به صورت علمی کاربردی زیر نظر آموزش عالی و با توجه به نیاز شغلی جامعه فعالیت می کند و مهارت افزایی شاغلین و فارغ التحصیلان دانشگاه های دیگر نیز از اهداف این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه جامع  کاربردی استان کرمان تصریح کرد: رشته های این دانشگاه همیشگی و دائم نیستند و رشته های آن بر اساس نیاز جامعه و در کوتاه مدت ارائه می شود.

معافی در ادامه بیان کرد: این دانشگاه عمدتا در دو سطح کاردانی و کارشناسی دانشجو می پذیرد که حدود ۶۰ درصد کاردانی و ۴۰ درصد آن ها کارشناسی می باشد و در حال حاضر بیش از ۱۱ هزار دانشجو در دانشگاه های علمی کاربردی استان تحصیل می کنند.

وی تاکید کرد: بیشترین بیکاران ما فارغ التحصیلان دانشگاهی و در مقطع کارشناسی است که یکی از دلایل بیکاری آن ها کمبود داشتن مهارت در رشته های خودشان است که این مسئله به صورت جدی و پررنگ پیگیری می شود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi