پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:05:30 - چهارشنبه 29 آذر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس انجمن شیمیدان های کازمتیک کشورهای خاورمیانه:
کف کوچه و خیابان محل عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی نیست
رئیس انجمن شیمیدان های کازمتیک کشورهای خاورمیانه با تاکید بر این نکته که لوازم آرایشی و بهداشتی را باید از مکان های معتبر تهیه کرد، گفت: کف کوچه، خیابان و یا مترو محل عرضه این لوازم نیست.

به گزارش “دانشجوآزاد“، دکتر  محمد بقایی رئیس انجمن شیمیدان های کازمتیک کشورهای خاورمیانه در خصوص استفده از محصولات آرایشی تقلبی گفت: خطر استفاده از محصولات آرایشی تقلبی و قاچاق از چند منظر قابل بررسی است که مهمترین آن مبحث سلامتی و اتفاقاتی که برای مردم رخ می دهد، است.
این مشاور عالی انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران ادامه داد: افرادی که دست به تولید مواد آرایشی بهداشتی تقلبی در داخل و یا خارج از کشور می زنند، و یا قاچاق می کنند، این تقلب را برای منفعت طلبی و سود غیرشرعی و غیر مجاز انجام می دهند و چنین فردی تعهد اخلاقی ندارد.
وی اضافه کرد: جاهایی که این محصولات تولید می شوند نقاطی هستند نه نکات بهداشتی و نه نکات اولیه و اصول استانداردهای تولید رعایت می شود و نه از دستگاه های مجاز برای تولید استفاده می کنند و نه مواد اولیه مرغوب و مجاز را بکار می گیرند.
وی ادامه داد: بسیاری از این فراوده های آرایشی بهداشتی رنگی هستند وبرای اینکه این فراوده ها ارزان قیمت شوند، رنگ هایی را استفاده می کنند که غیر استاندارد و حاوی فلزات سنگین از جمله سرب، نیکل، کروم و آرسنیک است که سلامت فرد را به خطر می اندازد اما فراوده را سالم نگه می دارد.
دکتر بقایی اضافه کرد: استفاده از این رنگ های غیر مجاز هم در دراز مدت و هم در کوتاه مدت بر سلامت فرد تاثیر می گذارد.
وی گفت: همچنین در این نوع لوازم آرایشی و بهداشتی از اسانس های تقلبی استفاده می شوند که به شدت آلرژی زا هستند.
این دکتر داروساز و پژوهشگر صنعت کازمتیک در ادامه توصیه هایی را برای خرید لوازم آرایشی بهداشتی مجاز کرد: این محصولات حتی الامکان باید از داروخانه ها و یا مکان هایی که دارای پروانه کسب مجاز هستند تهیه کرد.
وی با بیان اینکه کالایی که برچسب اصالت ندارد هرگز خریداری نکنید، گفت: تفاوت قیمت معنادار یکی از راههای تشخیص مجاز یا غیر مجاز بودن محصولات آرایشی بهداشتی است.
وی ادامه داد: توصیه ما این است که از کالای ایرانی استفاده شود چون کالای ایرانی برای پوست ایرانی ساخته شده، کالای ایرانی بر اساس استاندارد های مردم تدوین شده و فرایندهای کنترل، نظارت، بازرسی و تدوین و همه مقررات و آیین نامه ها را گذرانده است.
دکتر بقایی گفت: در حال حاضر سطح دانش کازمتیک ایران به حدی است که به راحتی می تواند تمام نیازهای روز جامعه را با بالاترین مورد ممکن پاسخ دهد.
چند راه برای شناخت عطر تقلبی
دکتر بقایی در پاسخ به این سئوال عطر تقلبی را چگونه تشخیص دهیم گفت: برای تشخیص عطر مجاز از غیرمجار مقداری عطر را در دستتان لمس کنید، اگر احساس چربی کردید شک کنید به اینکه این عطر اصل است.
وی افزود: عطر در پروسه انحلالی بین حلال و الکل قرار می گیرد و نباید چرب باشد اگر چربی را احساس کردید بدانید که تقلبی است.
وی ادامه داد: از دیگر روش های تشخیص، مدت زمان ماندگاری عطر است، عطرهای خوب باید تا چهار یا هشت ساعت بماند معمولا بوی عطرهای نامرغوب سریع می رود.
وی اضافه کرد: حتما به اسم و آن چه بر روی شیشه عطر چاپ شده توجه کنید اگر نوشته ها به راحتی پاک شوند باید به اصل بودن آن عطر شک کرد.
وی کار نکردن خوب اسپری و قیمت هم از دیگر راههای تشخیص اصل بودن عطر عنوان کرد.
استفاده از محصولات آرایشی تقلبی= پیرپوستی زودرس
رئیس انجمن شیمیدان های کازمتیک کشورهای خاورمیانه گفت: استفاده از محصولات آرایشی تقلبی و غیر مجاز باعث شده که بسیاری از زنان ما دچار پیر پوستی زودرس شوند.
وی ادامه داد: فرهنگ استفاده از لوازم آرایش در ایران مربوط به امروز نیست ، ایران از نظر فرهنگی سابقه دو هزار ساله در رابطه با مصرف لوازم آرایشی دارد اما اینکه آیادر ایران این محصولات زیاد استفاده می شود مطلب دیگری است.
وی اضافه کرد: در مقایسه با کشورهای اروپایی در ایران محصولات آرایشی زیاد استفاده می شود، البته اروپایی ها از محصولات مراقبت پوست از جمله کرم، لوسیون و محلول ها استفاده می کنند اما لوازم رنگی آرایش را کمتر مصرف می کنند.
وی اضافه کرد: متاسفانه جامعه ما الگو برداری از سلبریتی های غربی دارد و این الگو برداری هاست که برای ما مشکلات ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: این الگو برداری های غلط،مصرف نابجابی ما را در استفاده از لوازم آرایشی بالا برده و این مصرف باعث شده پیر پوستی زودرس را در بین خانم ها شاهد باشیم.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi