پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

5:54:36 - یکشنبه 11 خرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
چگونگی نفوذ هکرها به رایانه‌ها
به گزارش پایگاه خبری “دانشجوآزاد”:رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان علت اصلی نفوذ هکرها را استفاده کاربران از کلمه عبور یکسان و مشترک برای ایمیل و ورود به سایت ها عنوان کرد.   سرهنگ لطف اله وطنی در خصوص بانک اطلاعاتی وسیع هکرها بیان داشت: به نظر می رسد که عمده […]

به گزارش پایگاه خبری “دانشجوآزاد”:رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان علت اصلی نفوذ هکرها را استفاده کاربران از کلمه عبور یکسان و مشترک برای ایمیل و ورود به سایت ها عنوان کرد.

download (1)

 

سرهنگ لطف اله وطنی در خصوص بانک اطلاعاتی وسیع هکرها بیان داشت: به نظر می رسد که عمده ایمیل ها و پسوردها از طریق سایت های فروشگاهی و دیگر سایت هایی که کاربران نیاز به ثبت نام در آنها را دارند بدست آمده است که می تواند علت اصلی این سرقت استفاده کاربران از کلمه عبور یکسان و مشترک برای ایمیل و ورود به سایت ها باشد.

وی افزود: هکرها با هک این سایت ها به این حساب های کاربری دسترسی پیدا کردند و یا خود با ایجاد سایت های مختلفی که نیازمند ثبت نام بوده است، ضمن دریافت آدرس پست الکترونیک، رمزهای کاربرانی که بنا به عادت یا خطا از رمز مشابه به ایمیل خود برای اینگونه سایت ها استفاده نموده اند را نیز بدست آورده اند .

این مقام مسوول از هموطنان عزیز در خواست کرد: در صورت مشاهده موارد و رفتار مشکوک از طرف فروشگاه های آنلاین آن را از طریق سایت www.CyberPolice.ir به پلیس فتا گزارش دهند .

رییس پلیس فتای انتظامی استان همدان در خاتمه به کاربران توصیه کرد:

۱- کاربران نسبت به بازبینی حساب های ایمیل و تغییر رمز عبور و استفاده از کارکترهای عددی ، حرفی ، نشانه جهت بهینه سازی تنظیمات امنیتی حساب های ایمیل خود اقدام کنند و از کلمه های عبور مشترک بین ایمیل و ورود به سایت ها استفاده نکنید.

۲- کاربران در صورت امکان ایمیل های خود را به تنظیمات دو مرحله ای برای ورود مجهز کنید( برای تنظیمات دو مرحله ای ورود باید ابتدا شماره تلفن همراه خود را در تنظیمات سرویس دهند ایمیل ثبت کنید که پس از وارد کردن کلمه عبور سرویس دهنده بر روی تلفن همراه شما کدی ارسال خواهد کرد که در مرحله دوم باید آن کد را در سایت وارد کنید این امر باعث افزایش امنیت شما می گردد بطوریکه حتی در صورت به سرقت رفتن کلمه عبور ، هکر برای دسترسی به ایمیل شما نیاز به کد ارسال شده به تلفن همراه‌تان دارد .

۳- شهروندان عزیز توجه داشته باشند که پلیس فتا هیچ اقدامی مبنی بر ارسال ایمیل یا پیامک مبنی بر اعلام هک شدن ایمیل کاربران ویا تقاضای دریافت اطلاعات به هموطنان عزیزنداشته لذا مراقب ایمیل ها پیامک های جعلی با سوء استفاده از نام پلیس فتا باشید.

۴- اطلاعات تکمیلی مربوط به ایمنی و اطلاع رسانی های لازم در سایت پلیس فتا قرار دارد و هموطنان عزیز می توانند با مراجعه به آدرس www.CyberPlice.ir آگاهی های بیشتری از موارد امنیتی و ایمنی کسب کنید.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi