پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:23:24 - یکشنبه 13 اسفند 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نامه سرگشاده تشکلهای دانشجویی دانشگاه صنعتی سیرجان به وزیرعلوم؛
چه جریاناتی پشت پرده ی سانسور فریادهای دانشجویی است؟/ انصراف و فرار از تحصیل نتیجه سیاست های غلط در آموزش دانشگاه است
در پی مشکلات بوجود آمده در دانشگاه صنعتی سیرجان، تشکلهای دانشجویی این دانشگاه نامه ای سرگشاده به وزیر علوم منتشر کردند.

به گزارش “دانشجوآزاد” در پی مشکلات بوجود آمده در دانشگاه صنعتی سیرجان، تشکلهای دانشجویی این دانشگاه نامه ای سرگشاده به وزیر علوم منتشر کردند؛ متن نامه به شرح ذیل می باشد:

 

تشکیلات باید به درد مردم برخورد نه اینکه باری باشد بر دوش جامعه

شهید مظلوم بهشتی

 

دانشگاه صنعتی سیرجان سالیان دراز است که به دلیل مسائل و مشکلات شهره خاص و عام شده است و بارها و بارها از سوی تشکل های دانشجویی و دانشجویان اقداماتی در جهت تغییرات اساسی و مهم این دانشگاه صورت گرفته است. ولی گویا وزارت خانه ی شما هیچ ارزشی برای این دانشگاه ، ما دانشجویان و یا حتی برخی دیگر از نهاد های ناظر قائل نبوده و نیست و به آنها پاسخی داده نمیشود.

ما در سال ۹۵ که اعتراضات و نارضایتی ها به اوج خود رسیده بود  شاهد تغییر ریاست دانشگاه بودیم ولی این تغییر فقط در سطح مدیریت دانشگاه بود و علیرغم اینکه دو تن از معاونین صلاحیت های مندرج در آیین نامه جامع مدیریت را نداشتند  ، هیچ‌ تغییری در سطح معاونان ایجاد نشد و این یعنی عدم تغییر سیستم و  اینگونه شد که درست زمانی که کشور با فتنه جدید روبه رو بود  دوباره همان زخم های کهنه سرباز کرد و نداهای اعتراضات و برخی سازماندهی ها شکل گرفت که به نتیجه نرسید . اکنون نیز در حرکت انتحاری مسؤلین  با  حذف شاخص های نمرات دوباره این جریانات از سر گرفته شدند و در مقابل بیشتر خواسته های به حق دانشجویان سیاست دیکتاتوری را پیش گرفته اند .

تلاش های بی فایده،سیاست های غلط و بی برنامگی در آموزش دانشگاه حال با این سیاست های غلط و نابجا نتیجه ای جز دلسردی و ناامیدی از علم در دانشجویان نداشته است.که نتیجه آن انصرافی دانشجویان از تحصیل،فرار به بیرون از دانشگاه و اعتیاد شده است.

برخوردهای چکشی و غیر منطقی آموزش دانشگاه برای سرپوش زدن به نقاط ضعفشان و بی توجهی به درخواست های دانشجویی باعث عدم پیشرفت دانشگاه شده است.همانطور که همگان ناظر نتایج هستیم .

حال ما از شما خواستاریم موضاعات زیر را رسیدگی کرده و نتیجه بررسی و برخورد با متخلفان را به سمع دانشجویان دانشگاه صنعتی سیرجان برسانید :

۱. دلیل تغییر نکردن معاونان دانشگاه بعد از اعتراضات دانشجویی و نداشتن صلاحیت های مندرج در آیین نامه ی جامع مدیریت چیست و چه رانتی و یا چه جریاناتی پشت آن هستند ؟عده ای برای فرار از قانون و توجیه این تخلف عظیم از نبود فرد جایگزین میگویند آیا می‌شود جایی که چند فرد صلاحیت دار در آن نیست را دانشگاه نامید ؟ آیا تبعیت از قانون واجب شرعی نیست ؟ چرا وزارت علوم در این زمینه تا کنون ورود نکرده است ؟

آیا طیف وابسته به یکی از معاونین وزارت علوم و یا فشار هایی از سمت مجلس در آن نقش داشته اند ؟

۲.  آمار های کلی آموزش دانشگاه  در چه وضعیتی است و چرا آنها را محرمانه میخوانند ؟ برای مثال از ورودی های نود و دو چند درصد با مدرک لیسانس بدون سنوات فارغ تحصیل شده اند ؟

۳. دلایل بسیاری از واگذاری ها با توجه به وجود امکانات و وجود نارضایتی بعد از آن  در دانشگاه مبهم است لطفاً با پاسخ دهی صحیح مدیران میانی شبه ایجاد درآمدزایی برای بخش خصوصی از طریق امکانات دولتی به قمیت ایجاد نارضایتی عمومی را هرچه زودتر حل کنید .

۴. ابهاماتی که سالیان گذشته و اکنون در خصوص بسیاری از موارد به خصوص مالی و واگذاری ها به بخش خصوصی و تخلفات اداری مطرح می‌شد آیا پیگیری شده است ؟ اگر تخلفی به خصوص در زمان مدیریت قبلی دانشگاه صورت گرفته بود نحوه ی برخورد ها را شفاف سازی نمایید .

۵. آیا درخواست دانشجویان در خصوص فرستادن کارگروه و تیم مدیریتی جهت رفع مشکلات به خصوص مشکلات آموزشی که گریبانگیر عمر و آینده ی دانشجویان شده است را به جان و دل می‌پذیرد؟

 

۶. آیا صدای اعتراضات دانشجویی به مسؤلان بالادستی رسیده است ؟ اگر نه چه جریاناتی پشت پرده ی سانسور این فریاد ها بوده است ؟ آیا آنها همچنان به خیانت علیه دانشجویان این دانشگاه ادامه خواهند داد ؟ اصلا آیا این نامه نیز به سرنوشت آن فریاد ها دچار خواهد شد؟

انجمن اسلامی دانشجویان

جامعه اسلامی دانشجویان

دانشگاه صنعتی سیرجان

زمستان ۹۶

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi