پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:13:18 - سه شنبه 15 اسفند 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در نشست خبری اصحاب رسانه با استاندار کرمان مطرح شد؛
پیگیر پرداخت معوقات زغال سنگ هستیم/تخصیص ۴۱ درصد از بودجه استان به جنوب کرمان/موفقیت قرارگاه خاتم الانبیاء در انجام پروژه های شهر کرمان
صبح امروز نشست خبری استانداری کرمان با حضور مقام ارشد استان و برخی از مسئولین و جمعی از اصحاب رسانه در محل استانداری کرمان برگزار شد.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از  راه آرمان ؛ علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان صبح امروز در نشست خبری با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه رسانه ها همواره ما را در فصول گرم و سرد همراهی کردند، اظهار کرد:در دولت یازدهم چند سیاست را دنبال کردیم که اولین آن این بود که خود را وقف استان کنیم.

 

این مقام مسئول در ادامه با تأکید بر اینکه سعی بر آن داشتم تا با بضاعتمان آنچه که مقدور بود اتفاق بیافتد، تصریح کرد:نگاه ما نگاه یک نظیر دولتی نیست بلکه یک نگاه وقف است و سعی کردم خودمان را وقف استان کرمان کنیم.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه دومین سیاست ما  مبتنی بر آرمان های انقلاب اسلامی و ولایت مداری بر اساس قانون ساسی و شرع بوده است، ابراز کرد:توسعه اقتصادی و پایدار جزو انگیزه پدیداری انقلاب اسلامی بود و ما در دولت آن را پیگیری کردیم.

 

رزم حسینی ادامه داد: توانستیم در استان میتینگ ها و رقابت های سیاسی خوبی برگزار کنیم و انتخابات بدون هیچ گونه دغدغه ای برگزار شد.
وی گفت:در خصوص بروکراسی اداری مثلث توسعه اقتصادی مشکلاتی را داشتیم و این مثلث توانست تمامی ارکان نظام را تحت تاثیر قرار دهد که دارای کارنامه ای است که گزارش کار آن را خواهیم داد.

 

استاندار کرمان با اشاره به احیا فرش در سطح استان افزود: نزدیک به ۱۶ کارگاه فرش به این منظور در دستور کار قرار گرفته و ادامه پیدا خواهد کرد.

 

مسئول اداره کار و رفاه اجتماعی کرمان در زمینه بهبود کسب و کار استان  یادآور شد: طبق پژوهش های قبلی مجلس استان کرمان رتبه ۲۳ را داشت و طبق آمار نظر سنجی این رتبه از ۲۳ به ۸  ارتقاء یافته و امیدوایم از این هم بهتر شود.

 

رزم حسینی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه چقدر به بکارگیری ۳۰ درصدی زنان در پست های مدیریتی اعتقاد دارید، مطرح کرد: در استانداری ۱۶۰۰ پرسنل داریم و طی انتصاباتی که انجام شده برخی زنان در اداره کل ها مستقر می شوند.

 

وی در خصوص تدبیر استانداری در خصوص مناطق محروم برای سال آینده و شهرستان فهرج عنوان کرد: معین های اقتصاد مقاومتی در این منطقه داریم و داوطلبانه حضور دارند لذا ما سعی کردیم کمتر دخالت کنیم فقط پشتیبانی می کنیم.

 

استاندار کرمان در ادامه با اشاره به چالش های موجود در صنعت زغال سنگ تشریح کرد: قبل از انقلاب زغال سنگ دولتی بود و توفیقات خوبی داشت و بعد پیمانکاران را استخدام زغال کردند؛ از طرفی،یک تکنولوژی بین زغال ما و دنیا به وجود آمد اما متاسفانه بر روی سرمایه زغال کار نشد و قیمت بالاتر از قیمت جهانی شد و عقب افتادگی حقوق پیش آمد که با پیگیری های نمایندگان استان بخشی از معوقات حل شد و الان هم در حال پیگیری هستیم و تنها مربوط،به کرمان نیست؛ سایر استان هایی که زغال دارند درگیر این مسئله می باشند؛ به هر صورت تا امروز به دنبال پیگیری برای پرداخت معوقات زغال هستیم.

 

سعیدی، رئیس اداره جهاد کشاورزی کرمان در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی در زمینه منابع آبی اذعان داشت: برای سیستم های آبیاری تحت فشار تامین اعتبار شده است و  ۱۰ میلیون کمک بلاعوض به سیستم های آبیاری تحت فشار بوده است که در ۴ هزار هکتار از مزارع گندم و ذرت با این روش آبیاری ۷۰ درصد کاهش مصرف آب داشتیم.

 

رزم حسینی در این زمینه خاطرنشان کرد:  در حوزه خودکفایی بذر ۷۳ درصد افزایش داشتیم؛ همچنین ۳۷۱۸ چاه به کنتور هوشمند مجهز شده است که در صرفه جویی آب ۲۶۴ درصد افزایش پس انداز آب داشتیم.

 

علیزاده مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان  با تاکید بر اینکه از سال ۹۳ تا الان بیش از ۴۰۰۲ حلقه چاه غیرمحاز در استان مسدود شده و بیش از ۴۰۰۸ حلقه چاه به کنتور هوشمند مجهز شده گفت: برای اولین بار بیلان منفی آب استان در سالهای ۹۳ و ۹۴، ۹۳۰ میلیون متر مکعب بوده و در سال ۹۴،۹۵ به ۸۳۰ رسیده است که این  یعنی ۷۲ میلیون متر مکعب بیلان منفی را بهبود بخشیده ایم و این یک انقلاب آبی است.

 

استاندار کرمان در خصوص نحوه جذب معین های اقتصادی با بیان اینکه هرکس که در چهارچوب نظام کار می کند، به نفع نظام عمل کرده و این یک کار داوطلبانه است، تصریح کرد: ما ۲۳ معین داریم که برای جذب آنها شخصا دفاتر مرکزی آنها مراجعه کردم و  با مدیر عامل ها چندین نوبت مفاهمه کردیم تا آنها را متقاعد کتیم این کار را در مناطق محروم انجام دهند.

 

وی در پاسخ به انتقاد خبرنگاران مبنی بر اینکه علیرغم فرمایشات رهبری و تاکیدات استاندار، در ادارات جنوب و دانشگاه علوم پزشکی شاهد اتاق شیشه ای نیستیم و خبرنگاران حق ورود ندارند، ابراز کرد: روسای دانشگاه ها بر اساس شورای عالی انقلاب فرهنگی مشخص می شود و باید اتاق شیشه ای آن از بقیه فعال تر باشد؛ دراین زمینه با آقای فدایی صحبت می شود که در این خصوص جلساتی را بگذارند تا به مطالبات افراد پاسخگو باشند.

 

رزم حسینی با اشاره به اقدام اداره راه و شهرسازی جنوب به قطع درختان و تخریب منابع حیات وحش در سال گذشته تاکید کرد: جنگلی که در زریاب داریم، پناهگاه حیات وحش است؛ برای هرگونه تخریب در محیط ریست باید دادستان توافق کار را صادر نماید؛ در دهبکری، روستاهایی نیاز به جاده سازی دارند که با مجوز و بدون هر گونه بوته کنی توانستیم این کار را انجام دهیم.

 

این مقام مسئول درخصوص مسئولیت های اجتماعی معادن در شرکت های صنعتی و معدنی خصوصا گل گهر عنوان کرد: مسئولیت های اجتماعی معادن را در چارچوب اقتصاد مقاومتی قرار دادیم که کارهایی شروع شده اما کافی نیست؛ در حوزه منابع طبیعی هم برخی شرکت ها شروع کردند تا بتوانند با آب مازاد خود به آبیاری درختان کمک کنند؛ یکی از طرح های خوب شرکت ملی مس کارخانه اسید و بحث آلودگی معدن خاتون آباد است و قرار است بخش عمده ای از آلودگی ها برطرف شود؛ آهنگی زده شده و باید ادامه پیدا کند.

 

رزم حسینی با بیان اینکه استان کرمان در حوزه آب اقلیمی خشک دارد، گفت: متوسط بارندگی ها نسبت به کشور پایین است بر همین اساس  در گذشته نیاکان ما قنواتی ایجاد کردند که استان با قنوات اداره می شد.

 

وی با اشاره به مطالب فوق ادامه داد:بیش از ۲۰۰۰ قنات در استان وجود دارد و در گذشته با پسته کاری اقدامات خوبی را انجام میدادند و پس از آن با ورود تکنولوژی اجازه حفر چاه داده شد  و محصولات دیگری کاشته شد.

 

این مقام مسئول با بیان این مطلب که  راهبرد استراتژی سرزمین ما می گوید باید استان ما صنعتی شود،عنوان کرد:باید در کاروان مطالبه گری بسیار فعال شوید؛ درست است ما قصد التهاب در جامعه و نگرانی مردم را نداریم ولی دوست داریم که کاروان راه بیفتد و من اولین نفر هستم که در این کاروان شرکت خواهم کرد چرا که با دادن اطلاعات دقیق به مردم دیگر معترضی در کف خیابان نخواهیم داشت.

 

سیف الهی در خصوص پروژه های شهری گفت: راجع به مرکز استان همیشه از زمان شورای اول این مساله مطرح بوده که مرکز شهر کرمان آباد نیست  و از لحاظ شهرسازی شرایط نامناسبی داشت.

 

شهردار سابق کرمان با بیان اینکه تمامی کارهای عمرانی باید بر مبنای مصوبات بالادستی انجام گیرد و هیچ استانداری شخصا نمیتواند تصمیم بگیرد اقدامی را انجام دهد، اظهار کرد:آنچه که در شهر کرمان در حال اجراست به همت استاندار است و  قرارگاه خاتم با پشتیبانی استاندار به کرمان آمده است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه پل های در حال ساخت  سطح شهر مصوبات کمیسیون ماده ۵ و مصوبات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک را دارد، ابراز کرد:هر شورایی که می آید باید کار شورای قبلی را ادامه دهد و پروژه های نیمه تمام را به اتمام برساند؛ در خصوص مترو مطالعات امکان سنجی انجام شداما هنوز در این زمینه به نتیجه نرسیده ایم.

 

استاندار کرمان در پاسخ به خبرنگار در خصوص بودجه های دولتی و خصوصی صرف شده در جنوب کرمان گفت: ۴۱ درصد از بودجه استان برای جنوب در نظر گرفته شده است.

 

رزم حسینی در پاسخ به این سوال که چرا ورزش استان سالها اسیر سیاسیون است، بیان کرد:سیاسی بودن خوب است اما سیاسی کاری نباید کرد و نباید نگرش سیاسی را در کارها اعمال کنیم؛ سیاست یعنی تدبیر در امور  و حاشیه درست کردن خوب نیست؛ مدیرکل محترم ورزش و جوانان هم جوان است باید پیگیری کنیم چه کسانی به او فشار وارد می کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه در سال های اخیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه صنعت و معدن انجام شده است و در حوزه معادن برای اولین بار ذوب مس در بخش کاتد رخ میدهد، عنوان کرد:در گفتگو با وزیر به جمع بندی رسیدیم که فعلا سرپرستی بگذاریم تا سرفرصت یک فرد توانمندی انتخاب کنیم؛ گفتنی است در خصوص گسترش بدنه اداری در دوره ما چیزی اضافه نشده است و سال ها است که مجوز استخدام نداریم.

 

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که مردم به عملکرد برخی از مدیران شما انتقاد دارند چرا تغییرات مدیریتی در استان کند انجام میشود؛ اظاهار کرد:اداره کل بازرسی در حال ارزیابی این مسئله است.

 

فدایی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان در واکنش به سوال فوق عنوان کرد:اگر مصداقی از ناکارآمدی دارید به ما بگویید چرا که به منظور تعویض و تغییر مدیر ناکارآمد نیاز به اطمینان و بررسی وجود دارد.
استاندار کرمان در خصوص اختلاف بین اوقاف و  اداره میراث فرهنگی ابراز کرد:بحث هایی فی مابین این دو نهاد به دلیل تکالیفی که بر عهده داشتند، صورت می گرفت و اکنون حداقل ۱۰ خانه قدیمی مرمت شده است.

 

رزم حسینی در خصوص اقدامات قرارگاه خاتم الانبیاء اذعان کرد: در کارهای عمرانی و جاهایی که منابع مالی فراهم نشود و رسم بر این است که باید از پیمانکارانی استفاده شود که توان مالی خوبی داشته باشند تا بتوانند در صورت ندادن معوقات کار تعطیل نشود.
وی تأکید کرد:قرارگاه در عمل نشان داده؛ سازنده ای است که به لحاظ مالی در پروژه ها موفق بوده و پروژه ها ناتمام نمی ماند و استفاده از قرارگاه خاتم کار بسیار خوبی بوده است.
فدایی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان گفت: کارگروه رفع موانع تولید از کارگروه های مهم است و واحدهای تولید، خدماتی، صنعتی و  کشاورزی مشکلات خود را مطرح می کنند و در کارگروه رونق و تولید کارهای مالی صورت میگیرد و در کارگروه رفع موانع تولید کارها انجام می شود.

 

وی با بیان اینکه عمده مسائل مربوط به بانکها در کارگروه رفع موانع تولید مطرح می شود، ابراز کرد:همچنین بخشی از مشکلات مالی،مالیاتی ،تامین اجتماعی و… است و در جلسه رفع موانع تولید تصمیماتی گرفته میشود که قابل اجرا باشند و مصوباتی که در حوزه رفع موانع تولید داشتیم زیاد است و ما جز ۵ استان کشور هستیم که ثبت سامانه شده است.

 

رزم حسینی در خصوص ورزش و فوتبال استان اذعان کرد:در حوزه ورزش و به ویژه فوتبال به دلیل داشتن علاقمندان زیاد  و اینکه پیش از این شرکت مس در لیگ برتر بود و ایده ای که خود شرکت ها پیشنهاد دادند این است که یک باشگاه استانی که همه شرکت ها علاقمند هستند حضور داشته باشند و هم اکنون در حال مطالعه هستیم تا سال آینده به جمع بندی برسیم.

 

این مقام مسئول گفت:شهرداری ۱۱۰ میلیارد سالانه درآمد دارد  و این که معین اقتصادی به پروژه های شهری ورود کند؛ شود امکان پذیر نیست چرا که شهرداری خودش درآمد دارد و خیلی از پروژه ها با مشارکت شهرداری میتواند انجام شود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi