پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:36:28 - شنبه 2 بهمن 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پیمودن مسیرکارآفرینی با تجاری سازی اختراعاتِ نخبه جوان کرمانی
محمدرضا شریفی دانشجوی کارشناسی ارشد علوم و مهندسی خاک دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان درحال حاضر دارای ۴ اختراع ثبت شده در اداره کل مالکیت صنعتی هست که یکی از آنها در مرکز رشد دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان در مراحل اولیه تجاری سازی می باشد.

محمدرضا شریفی دانشجوی کارشناسی ارشد علوم و مهندسی خاک دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان در رابطه با اختراعاتش در گفتگو با “دانشجوآزاد” گفت: درحال حاضر دارای ۴ اختراع ثبت شده (و تعدادی اختراع درحال ثبت) در اداره کل مالکیت صنعتی هستم که یکی از آنها در مرکز رشد دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان در مراحل اولیه تجاری سازی می باشد.

این مخترع کرمانی افزود: درحین تحصیل موفق به چاپ یک مقاله در مجله علمی- پژوهشی خارجی و چاپ بیش از ۲۰ مقاله در همایش های ملی مختلف شده ام.

شریفی تشریح کرد: با توجه به تجربه ای که در زمینه ثبت اختراعات کسب کرده ام در این رابطه کانالی تلگرامی به آدرس: ekhteraat@ را نیز راه اندازی کردم که مکانی مجازی جهت دریـافـت مـشاوره رایــگـان در تمامی امور مربوط به ثبت اختراع، خریـد و فـروش، تجاری سازی و … است و آماده ی دادن مشاوره به ایده پردازان محترم هستم.

این نخبه جوان کرمانی با اشاره به برخی عناوین کسب کرده خود اظهار داشت: باتوجه به فعالیت های اینجانب در امر اختراعات به مسئولیت مدیر کانون تعاون مخترعان، پژوهشگران، مبتکران و نخبگان ایران، شعبه استان کرمان از تاریخ: ۱/۹/۹۴ به مدت یک سال منصوب شدم.

وی ادامه داد: در مورد تالیفات تاکنون ۵ کتاب نیز از بنده چاپ شده؛ همچنین مقام دوم ایده های برتر کارآفرین را در همایش دانشگاه، صنعت، کارآفرینی که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان در تاریخ ۲۹ و ۳۰ آذر ماه برگزار گردید کسب نمودم و مجری ۲ طرح پژوهشی در سطح استان کرمان نیز بوده ام.

محمدرضا شریفی با تاکید بر اهمیت شرکت های دانش بنیان خاطرنشان کرد: شرکت های دانش بنیان مهم ترین راه و پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت می باشند؛ بنابراین اهمیت ویژه ای در جهت پیوند دانشگاه به صنعت و به تبع آن ایجاد کارآفرینی و اشتغال دارند. امیدوارم این مقوله ی مهم توسط مسئولین درک و در جهت ایجاد و القای تفکر کارآفرینی خصوصا در محیط دانشگاه گام بردارند.

این مخترع کرمانی در پایان عنوان کرد: باتوجه به مسیر پر پیچ و خم اداری انتظار می رود که حداقل بروکراسی اداری را تاحد ممکن برای شرکت ها و انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی کاهش دهند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi