پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:31:52 - یکشنبه 25 تیر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پیام محمدمهدی زاهدی در پی درگذشت مریم میرزاخانی
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی اعلام کرد: جامعه ریاضی دنیا موفقیت شگرف ایشان به واسطه ی پژوهش موفق در زمینه ی «دینامیک و هندسه ی سطوح ریمانی و فضاهای پیمانه ای آنها» و کسب نشان علمی ریاضی دان جوان جهان را هرگز از یاد نخواهد برد.

به گزارش “دانشجوآزاد” رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و عضو انجمن علمی ریاضی ایران در پی درگذشت مریم میرزاخانی نابغه ایرانی ریاضی پیامی به شرح ذیل صادر کرد.

 

ضایعه ی اندوهبار درگذشت نابغه ی فرهیخته ایرانی، سرکار خانم دکتر مریم میرزاخانی را به خانواده مکرم ایشان، جامعه ی علمی و هموطنان عزیز تسلیت عرض می نمایم.

 

تلاش و اهتمام کم نظیر این چهره علمی برای خدمت به دانش در ایران اسلامی و خارج از مرزهای سرزمین مادری خویش، علاوه بر افتخارآفرینی برای هر ایرانی، موجبات تحسین جامعه علمی جهان را موجب شده است.

 

جامعه ریاضی دنیا موفقیت شگرف ایشان به واسطه ی پژوهش موفق در زمینه ی «دینامیک و هندسه ی سطوح ریمانی و فضاهای پیمانه ای آنها» و کسب نشان علمی ریاضی دان جوان جهان را هرگز از یاد نخواهد برد.

 

به عنوان عضوی از جامعه ی ریاضیات و در مقام قطره ای از دریای مشتاقان و علاقه مندان به سرفرازی جوانان و دانش پژوهان این خطه ی عالم پرور، تاسف عمیق خود از این ضایعه غمناک را ابراز داشته و از درگاه خداوند مهربان، برای این بانوی دانشمند، آرامش جاودان و برای خانواده ی ارجمند ایشان صبر و عافیت مسالت دارم.

 

محمد مهدی زاهدی

عضو انجمن علمی ریاضی ایران

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi