پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:10:25 - جمعه 29 اردیبهشت 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تاکید روسای دانشگاههای استان کرمان بر حضور حداکثری در انتخابات؛
پیام حضور مردم، شکست سناریوی دشمن است/ انتخابات نمادی از قدرت ، وحدت و همدلی مردم است
شرکت در انتخابات هم یک وظیفه ملی است و هم یک وظیفه شرعی است که این حضور دو تاثیر دارد اولا در تعیین سرنوشت خودشان نقش دارند و دوم اینکه یک بعد جهانی دارد و همبستگی مردم ایران و اعتقادشان به نظام جمهوری اسلامی و همراهیشان با نظام را نشان می دهد.

فاطمه معین الدینی رئیس دانشگاه پیام نور کرمان در گفتگو با “دانشجوآزاد” در رابطه با حضور قشر تحصیل کرده در انتخابات گفت: قشر روشنفکر و  تحصیل کرده آینده سازان جامعه هستند و قطعا یکی از بارزترین نمودهای زندگی اجتماعی آنها شرکت در انتخابات است.

وی افزود: شرکت در انتخابات تمرینی است برای داشتن کشوری آزاد با دموکراسی و مردم سالاری دینی؛ اگر دانشجویان ما امروز در انتخابات شرکت نکنند قطعا یک نسل آگاه سیاسی و معتقد به نظامهای اجتماعی را به راحتی نمی توانند تربیت کنند پس عدم حضور در این عرصه در واقع خیانت به نسل بعدی ما است بنابراین شرکت در انتخابات قبل از اینکه یک لطف به جامعه و بقیه باشد یک ادای تکیف و ادای دین ویک محبت و لطف به خودمان است.

رئیس دانشگاه پیام نور کرمان خاطرنشان کرد: حضور حداکثری مردم قطعا این پیام را دارد که کشور ما به راحتی در معرض توطئه ها  و تهاجمها و یورشهای بیگانگان قرار نمی گیرد آنها می دانند که یک نیروی قوی در این مملکت حاکم است که به سادگی نمی شود آنرا شکست داد در نتیجه آن سناریویی که می توانند برای کشورهای دیگر اجرا کنند در مورد ایران  قابل اجرا نیست قطعا با شکست مواجه می شوند.

بابک آل طه رئیس دانشگاه آزاد کرمان نیز در خصوص لزوم حضور جوانان در پای صندوقهای رای اظهار داشت: شرکت در انتخابات هم یک وظیفه ملی است و هم یک وظیفه شرعی است که این حضور  دو تاثیر دارد اولا در تعیین سرنوشت خودشان نقش دارند و دوم اینکه یک بعد جهانی دارد و همبستگی مردم ایران و اعتقادشان به نظام جمهوری اسلامی و همراهیشان با نظام را نشان می دهد.

وی در رابطه با اهمیت انتخاب آگاهانه توضیح داد: مطمئنا این انتخاب در تعیین سرنوشت افراد تاثیر دارد زیرا کاندیداهای مختلف برنامه های متفاوتی دارند و این برنامه ها برای کشور تهیه شده و افراد باید براساس میزان مطابقت برنامه های کاندیداها با تمایلات خودشان به نامزد موردنظر رای دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان عنوان کرد: پیام حضور حداکثری مردم در انتخابات این است که ملت ایران وحدت دارند، هماهنگ با نظامشان هستند و به کشورشان علاقه دارند؛ طبیعتا توان بالقوه ایران را زیاد می کند و قدرت ایران را در صحنه بین المللی افزایش می دهد.

حمید سرحدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بم همچنین در گفتگو با “دانشجوآزاد” بیان داشت:  اگر این سطح مشارکت کمتر باشد ممکن است فردی انتخاب شود که پاسخگوی نیازهای جامعه نباشد از طرفی ما در منطقه ای قرار گرفتیم که نیاز به مشارکت بالا داریم چون ما دو بعد داریم یکی داخلی یک خارجی در بعد خارجی میزان مشارکت بسیار مهم است نشان می دهد که ما کشوری هستیم که میتوانیم خواسته هایمان را در دنیا مطرح کنیم هر درصدی از این میزان مشارکت می تواند قدرت چانه زنی جمهوری اسلامی را در جامعه جهانی افزایش دهید.

حسین مهرابی بشرآبادی رئیس دانشکده فنی و مهندسی شهید چمران کرمان نیز عنوان کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت انتخابات بر همگان فرض است برای هرچه پرشورتر شدن صحنه انتخابات کمک کنند.

وی تشریح کرد: دانشجویان و قشر فرهیخته جامعه بایستی ضمن حضور گسترده خود در انتخابات خانواده و نزدیکان خود را نیز ترغیب به شرکت کنند؛ زیرا این جوانان آینده سازان جامعه بوده و در قبال آینده کشور مسئولیت بیشتری دارند پس بایستی نقش هدایتگری خود را ایفا کنند.

رئیس دانشکده فنی و مهندسی شهید چمران کرمان ادامه داد:از طرفی باید دانست انتخابات در کشور ایران و نظام جمهوری اسلامی نمادی از مردم سالاری دینی است و نمادی از نمادی از قدرت ، وحدت و همدلی مردم و پایبندی به ارزش های نظام و انقلاب است .

حسین مهرابی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی مردم با حضور خود بتوانند همبستگی بین خود و اقتدار نظام را به نمایش بگذارند ، دولت‌هایی که چشم طمع به کشور ما دارند متوجه می شوند با این انسجام مردم کاری از پیش نخواهند برد.

 

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi