پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:53:02 - سه شنبه 17 بهمن 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دعوت تشکلهای دانشجویی استان کرمان از رئیس جهت سفر مجدد به کرمان؛
پروژه ها بدون حضور شما هم افتتاح می شد/ بی توجهیتان به محرومیتهای جنوب کرمان درد مردم را دوچندان کرد
بیش از ۳۰ تشکل دانشجویی استان کرمان از ریاست جمهوری جهت سفر مجدد به این استان و بازدید از مناطق کمتر دیده شده دعوت به عمل آوردند.

به گزارش “دانشجوآزاد”  بیش از ۳۰ تشکل دانشجویی استان کرمان از ریاست جمهوری جهت سفر مجدد به این استان و بازدید از مناطق کمتر دیده شده دعوت به عمل آوردند؛ متن دعوتنامه به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

“تنها آنهایی تا آخر با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا و متدینین بی بضاعت ،گردانندگان و بر پا دارندگان واقعی انقلابها هستند.ما باید تمام تلاشمان را بنمائیم تا به هر صورتی که ممکن

است،خط اصولی دفاع از مستضعفین را حفظ کنیم….” امام خمینی (ره)

 

متاسفانه پس از سفر ریاست جمهوری به استان کرمان، خبر های ناخوشایندی به گوشمان رسید از لغو سفر ایشان به کوهبنان تا عدم سفرشان به جنوب استان، که دل دانشجویان را عمیقا به درد می آورد.

آقای رییس جمهور برای بازدید حضوری از مناطق زلزله زده، دهستان گورک راور را انتخاب کردند با اینکه کوهبنان در اثر زمین لرزه بیش از آن منطقه خسارت دیده بود و مهمتر از آن ،از جمعیت ده هزار نفره و چندین برابر منطقه گورک برخوردار بود و بیش از هر مکان دیگر نیازمند و در انتظار امداد دولت نشست.

با این حال بعد از گذشت تقریبا پنجاه روز از زمان زلزله، ایشان تنها وزیر کشور را به آن منطقه فرستادند که وزیر کشور هم به بهانه  قناعت مردم و کم خواندن مشکلات آنها، از پاسخگویی به کم کاری های دولت و بازخواست زیر دستان خود خودداری کردند.

متاسفانه رسانه های دعوت شده جهت پوشش خبری سفر ریاست جمهوری به مناطق زلزله زده از رسانه های حامی دولت بوده و به طور گزینشی انتخاب شدند که خبرهای مربوطه را با تغییر و تحریف به افکار عمومی برسانند و اینگونه بر خلاف واقعیت مدعی سفر رئیس جمهور به کوهبنان شدند.

دکتر روحانی در کرمان با اشاره به معادن موجود استان بیان نمودند که این معادن باید برای مردم بومی منفعت داشته باشد.

لازم به یادآوری است که کرمان دارای معادن بسیاری است که یکی از آن ها معادن شهرستان کوهبنان است. همان منطقه ی زلزله زده ای که عده زیادی از  کارگران معدن آن با دریافت حقوق اندک کارگری و خصوصا حقوق کارگران معادن خصوصی از گذراندن زندگی خود عاجز مانده اند و حداقل انتظار حضور رییس جمهورشان را در میان خود داشتند.

کاش مسئولین میدانستند درد مردم درد دیده نشدنشان است. دردی که با دروغ پردازی رسانه ها و وعده های عمل نشدنی مسئولین بیشتر میشود. وعده های کمک هایی از سوی مسئولین که مشخص نیست تا چه زمان بعد از گذشت خبر فوت و صدمه اهالی از سرما و آتش گرفتن چادر ها،باید به آنها داده شود خود درد کمی نیست.

 

نکته ی دیگری که لازم به ذکرست اینست که رییس جمهور در جلسه شورای اداری کرمان دلیل اصلی سفر خود را افتتاح پروژه های بزرگ بیان کردند اما آیا حقیقتا ماهیت سفرهای ریاست جمهوری باید افتتاح پروژه باشد؟

آیا براستی هزینه های سفر ایشان به کرمان باید با هدف افتتاح چند پروژه باشد که بدون حضور شخص ریاست جمهوری نیز میتوان آن ها را افتتاح نمود؟ حال آنکه وضعیت مردم مظلوم مناطق محروم  بدون حضور مسئولین هیچ تغییری نخواهد کرد.

مردمی که انقلاب در گرو حضور آنان بوده و  تنها روزنه امیدشان صحبت با مسئولین و شنیده شدن حرف هایشان است. به یقین همانطور که حضرت امام معتقد بودند مقبولیت مردمی، یکی از شروط اصلی بقای حکومت ها است که اگر حاصل نشود همان کسانی که انقلاب کردند روبروی حاکمان آن می ایستند.

 

در نهایت تاسف، استان کرمان همیشه یکی از استان هایی بوده که مناطق جنوبی آن شاهد فقر و محرومیت چشمگیری در کشور است .

در جنوب کرمان مردمانی سخت کوش در ظل آفتاب داغ تابستان، برای برداشت محصولات کشاورزی خود تلاش می کنند و سرانجام بدلیل ضعف مدیریت چیزی جز ارزانفروشی و یا گندیده شدن محصولات انتظارشان را نمی کشد .

از این گذشته دانش آموزان جنوبی در دل کویر در محیطی که هیچ شباهتی به مدرسه ندارد یا در کپرهایی که توسط خودشان ساخته شده درس میخوانند البته اگر معلمی داشته باشند و گرنه که همه ی استعداد این کودکان بخاطر عدم وجود امکانات کافی در همان خاک های کویر برای همیشه دفن خواهد شد. این حقیقت را در درصد افراد با سواد این منطقه میتوان به راحتی دید.

وضعیت سلامت جنوب کرمان آن هم در شرایطی که صدای تبلیغات طرح تحول سلامت گوش فلک را کر کرده بسیار اسف بار است. هنوز در جنوب کرمان کودکانی به نیش کژدم جان میدهند. هنوز عده ای بخاطر عدم وجود پزشک متخصص در منطقه شان در راه بیمارستان شهر جان میدهند. آقای رییس جمهور این مردم را هم در سفرتان دیده اید؟ و یا خبر دارید از مبلغ  ده هزار میلیاردی  مصوبات سفر شما چند درصد ان سهم مردم مظلوم این منطقه و معادن به تاراج رفته انان بوده است؟ همان منطقه ای که درکنار رنج و فقر ومحرومیت مردمان ان که همه ناشی از سو مدیریت وعدم توجه مسولین به این منطقه بوده حالاباید به کانون ریزگرد های جنوب شرق کشور تبدیل شود؛ ریزگرد هایی که ناشی از خشک شدن تالاب جازموریان است که شخص شما پیش از این  قول احیای انرا داده بودید .دل به قول شما بسته بودیم ولی در سفر اخیرتان و تنها پس از گذشت چند ماه رویا ما به اب نقش بست و شما شرایط اقلیمی را دستاویز کردید و کوتاهی دولتمردانتان را توجیه کردید. رویای ما بر وعده شما هم برای مردم جنوب کرمان تبلیغ انتخاباتی بیش نبوده است.

 

اقای دکتر این وعده های ضد ونقیض شما در کنار بی توجهیتان به در خواست های مکرر نمایندگان و  جریان دانشجویی این منطقه  که از همان ابتدای خبر سفر شما به سیرجان خواستار ورودتان  به شهرستان های جنوب کرمان  شدند  درد  محرومیت مردم  این منطقه را دوچندان کرده است و متاسفانه این رفتار شما مردم جنوب کرمان را که سالها است مورد غفلت  و نامهربانی های مسئولین استانی قرار گرفته اند به این نتیجه رسانده  است که رئیس دولت هم مشابه آنان مردم را که باید خود را صاحبان انقلاب و ولی نعمتان مسئولین بدانند  به فراموشی سپرده اند و این چیزی جز عدول از خط اصلی انقلاب و زخمی بر پیکره مردمی بودن انقلاب برای این مردم تعبیر نخواهد شد.

فلذا ما دانشجویان استان کرمان از شما خواستاریم  تا یکبار دیگر به این استان سفر کرده و این بار وجهه ناملایم استانمان را با ما نظاره کنید و همچنین نوع نگاه خود را از اساس به سفرهای استانی تغییر بدهید.

 

مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه شهیدباهنر کرمان، مجمع دانشجو معلمان عدالتخواه دانشگاه فرهنگیان کرمان، مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه ولیعصر رفسنجان، تشکل امام حسن دانشگاه شهید باهنر کرمان، بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان، جامع اسلامی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان، انجمن اسلامی مستقل دانشگاه شهید باهنر کرمان، کانون خط امام دانشگاه شهید باهنر کرمان، گروه جهادی فاطمه الزهرا  کوهبنان، بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور کوهبنان، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کوهبنان، بسیج دانشجویی دانشگاه جیرفت، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت،  بسیج دانشجویی دانشگاه جاوید جیرفت، بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور جیرفت،  بسیج دانشجویی فنی پسران جیرفت،  بسیج دانشجویی دانشگاه نگین جیرفت

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi