پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:08:54 - دوشنبه 24 خرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پروژه‌های شهری به دانشجویان واگذار می‌شود/ شرکت ۱۰ هزار دانشجو در این پروژه ها
مدیر عامل خانه شهریاران جوان با بیان اینکه تاکنون ۱۰ هزار دانشجو در پروژه‌های شهرداری شرکت کرده‌اند، گفت: این دانشجویان به صورت پروژه‌ای در حوزه کارهای پیمایشی شهرداری نظیر نظرسنجی، افکارسنجی و کارهای هنری کار می‌کنند.

به گزارش “دانشجوآزاد”ابویی، مدیر عامل خانه شهریاران جوان در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص واگذاری طرح های شهرداری تهران به دانشجویان گفت: طبق برنامه ریزی هایی که در مدیریت شهری شده تقریبا همه سازمان هایی که قابلیت مشارکت اجتماعی بالا دارند، نظیر اداره کل آموزش شهروندی، سازمان رفاه، زیباسازی فضای سبز و پسماند و سازمان هایی با ظرفیت مشارکت اجتماعی بالا؛ با تشکیل یک دبیرخانه تحت عنوان دبیرخانه فعالیت های دانشجویان و جوانان، از وجود دانشجویان در حوزه مدیریت شهری استفاده می کند.

وی افزود: این دبیرخانه در شهرداری تهران تاسیس شده و طی جلساتی که در آن شکل می گیرد، براساس نیاز سازمان های مختلف، پروژه هایی معرفی شده، که پروژه های تصویب شده در اختیار دانشجویان و جوانان قرار می گیرد.

ابویی در ادامه تاکید کرد: در هر سازمانی زیرمجموعه شهرداری، دفتری متناسب با موضوع تخصصی تشکیل شده که مثلا دانشجویانی که در حوزه فضای سبز تحصیل می کنند یا علاقه مند به این مسئله هستند و یا تشکلی ایجاد کرده اند، خودشان و فعالیت هایشان را به این دفتر معرفی می کنند تا در صورت وجود پروژه از آنها استفاده شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا اطلاع رسانی در سطح عمومی و در دانشگاه ها انجام می شود، گفت: ما در ابتدا این کار را به صورت پایلوت شروع کردیم و فراخوان عمومی نداشتیم و تاکنون هم توانسته ایم تعداد زیادی از دانشجویان را در پروژه های شهرداری شرکت دهیم.

مدیر عامل خانه شهریاران جوان با بیان اینکه تاکنون ۱۰ هزار دانشجو در پروژه های شهرداری شرکت کرده اند، گفت: این دانشجویان به صورت پروژه ای کار می کنند و پروژه ها شامل کارهای پیمایشی شهرداری نظیر نظرسنجی، افکارسنجی و کارهای هنری می باشد.

ابویی در ادامه بیان داشت: یکی از تاکیدات شهردار استفاده از دانشجویان برای پروژه ها بود؛ که متاسفانه در زمانی که وی دستور داده بودند به آن عمل نشد، ولی خوشحالیم از اینکه در حال حاضر در پروژه ها و برنامه های پیمایشی از دانشجویان و جوانان استفاده می کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پروژه هایی نظیر نمادهای هنری در شهر که در ایام عید در شهر تهران ایجاد شده توسط دانشجویان انجام شده بود و این یک فرصت برای دانشجویان برای بروز خلاقیت ها و هنرهایشان ایجاد می کند و برای شهرداری نیز به صرفه است؛ چرا که با یک سوم هزینه ای که باید به پیمانکار داده شود؛ می توان دانشجویان را به کار گرفت و در عوض آنها نیز  تجربه یک فعالیت را دارند.

انتهای پیام/س

بر چسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi