پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

20:22:32 - پنجشنبه 28 تیر 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پذیرش دانشجوی دوره شبانه در تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاه شهید باهنر کرمان متوقف شد
مدیر برنامه ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: پذیرش دانشجوی دوره شبانه در تمامی مقاطع تحصیلی این دانشگاه در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ متوقف شد و پذیرش دانشجو صرفا در دوره روزانه خواهد بود

به گزارش دانشجو آزاد: صادق کریمی مدیر برنامه ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو گفت: پذیرش دانشجوی دوره شبانه در تمامی مقاطع تحصیلی این دانشگاه در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ متوقف شد و پذیرش دانشجو صرفا در دوره روزانه خواهد بود.

وی افزود: بر اساس تصمیم کمیته تحول، آمایش و ماموریت گرایی دانشگاه، امسال در هیچکدام از رشته‌های این دانشگاه، پذیرش دانشجوی شبانه تقاضا نشده است.

او تاکید کرد: این اقدام بنا به سیاست‌های آمایشی و ارتقای کیفی در پذیرش دانشجو با تصمیم کمیته تحول، آمایش و ماموریت گرایی این دانشگاه انجام شده و تداوم یا عدم تداوم آن در سال‌های تحصیلی آتی منوط به تصمیمات این کمیته بر اساس ارزیابی نتایج طرح خواهد بود.

کریمی افزود: علاوه بر این در آزمون دوره کارشناسی ارشد امسال مجموعا در رشته فیزیولوژی دامپزشکی؛ همچنین در رشته زمین شناسی گرایش چینه شناسی و دیرینه نگاری (با ضمیمه شدن پیوست تفاهم نامه بورسیه با بنگا‌های اقتصادی) در مرحله تکمیل ظرفیت، تقاضای پذیرش دانشجو به صورت محدود شده است.

او اعلام کرد: از طرفی در رشته فیزیک پلاسما؛ همچنین در گرایش هندسه و توپولوژی رشته ریاضیات و کاربرد‌ها که به دلیل تغییر در گرایش‌های رشته ریاضیات و کاربرد‌ها برای مدتی پذیرش دانشجو انجام نمی‌شد، امسال به صورت مجدد تقاضای پذیرش دانشجو شده است.

مدیر برنامه ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: در سایر رشته – گرایش‌هایی که در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه شهید باهنر کرمان، پذیرش دانشجو داشته در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به قوت خود باقی است.

وی افزود: تصمیمات فوق بر اساس ساماندهی و آمایش رشته‌ها مبتنی بر ماموریت گرایی آموزشی دانشگاه شهید باهنر بوده که
به استناد کلیات سند تحول آموزشی دانشگاه؛ اصول آمایش آموزش عالی استان و در راستای اجرای مصوبات کارگروه پیاده سازی آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان اجرایی شده است.

او تاکید کرد: سیاست‌های تحول آموزشی مبتنی بر اسناد فرادستی و با برنامه به صورت گام به گام و به آرامی در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه شهید باهنر اجرا خواهد شد.

شایان ذکر است وی به چرایی دلایل و جزییات علت اتخاذ این تصمیم مهم و بی سابقه در دانشگاه شهید باهنر کرمان که قدیمی‌ترین دانشگاه بزرگترین استان کشور با دارا بودن حدود ۱۴ هزار دانشجو و ۶۰۰ عضو هیات علمی اشاره نکرد.

لازم به توضیح است این دانشگاه در ۶۴ رشته گرایش دوره کارشناسی، ۱۶۳ رشته گرایش دوره کارشناسی ارشد و در ۶۳ رشته گرایش دوره دکتری دانشجو می‌پذیرد.


پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi