پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

16:37:38 - سه شنبه 11 تیر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در راستای تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه شهید باهنر و پژوهشگاه نیرو صورت گرفت:
پایان نامه‌ها و تحقیقات باید از قالب کتاب خوانی خارج شوند و به حل مشکلات جامعه و صنعت بپردازند
تفاهم‌نامه همکاری آموزشی و پژوهشی بین دانشگاه شهید باهنر کرمان و پژوهشگاه نیرو در راستای ماموریت پژوهشگاه نیرو برای گسترش تحقیقات منسجم و هدفمند در صنعت برق و انرژی کشور و به منظور ارتقاء روحیه نشاط و خود باوری متخصصین این حوزه، در ۱۱ تیرماه ۹۸، در دانشگاه شهید باهنر کرمان منعقد شد.

 

به گزارش “دانشجو آزاد” دکتر نظام آبادی‌پور معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید باهنر کرمان عنوان کرد: این تفاهم نامه به‌منظور استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه و تشریک مساعی برای گسترش تحقیقات هدفمند اعضای هیئت علمی دانشگاه، افزایش سهم پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد، رساله‌های دکتری و تحقیقات پژوهشگران پسادکتری در توسعه دانش و فناوری موردنیاز صنعت برق کشور و ایجاد قطبیت دانشگاه شهید باهنر کرمان در موضوع مطالعات تئوری بهینه‌سازی برق و انرژی کشور منعقد گردید.

دکتر نظام آبادی پور با اشاره به اینکه مدت این تفاهم‌نامه از زمان امضاء و مبادله، پنج سال تعیین شده است تصریح کرد: در صورت توافق طرفین، تفاهم‌نامه قابل تمدید خواهد بود. هریک از طرفین قبل از انقضای مدت تفاهم‌نامه و با اطلاع قبلی و کتبی از سه ماه قبل، می‌تواند به تفاهم‌نامه خاتمه دهد و طرفین مکلف هستند تا پایان تمامی قراردادهای منعقد شده براساس این تفاهم‌نامه، وظایف خود را به اتمام رسانند.

دکتر لعالی عضو پژوهشگاه نیرو در زمینه طرح بهتام بیان کرد: طرح بهتام مشتمل بر سه طرح حمایتی استاد، طرح حمایت از پایانه نامه‌های کارشناسی ارشد، رساله دکتری و طرح حمایت از پژوهشگران پسا دکتری است. هر عضو هیأت علمی باید یک برنامه مدرن پنج ساله متناسب با نیازها و اولویت‌های صنعت برق و انرژی و همچنین در طرح حمایت از پایانه نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله دکتری و طرح حمایت از پژوهشگران پسا دکتری داشته باشد.

 

عضو پژوهشگاه نیرو در ادامه افزود: توسعه تحقیقات هدفمند و منسجم، فراهم کردن زمینه پرورش نیروهای تخصصی مورد نیاز آتی صنعت برق و انرژی، هم‌گرایی و هم‌افزایی متخصصان صنعت برق، جهت دهی به فعالیت‌های پژوهشی دانشگاهی و شناسایی فعالیت‌های پژوهشی آینده، از اهداف طرح بهتام است.

دکتر لعالی اهداف این تفاهم نامه را برشمرد و افزود: از جمله اهدافی این تفاهم نامه می توان به جهت دهی  پژوهش‌های مورد نیاز وزارت نیرو، صنعت برق و گسترش دانش و فناوری کاربردی مورد نیاز صنعت برق، استفاده مفید و موثر اعضاء هیأت علمی از آزمایشگاه‌ها و تجهیزات پژوهشگاه، انتقال و ترویج یافته جدید دانش و فناوری در حوزه صنعت برق با هدف توان علمی و فنی پژوهشگاه، کمک به رفع مشکلات علمی و تخصصی واحدهای عملیاتی و…اشاره کرد.

انتهای پیام/ی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi