پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:01:42 - شنبه 7 بهمن 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شناخت انقلاب از زبان دانشجویان؛
پاسداشت انقلاب در سایه تلاش و همت هر چه بیشتر مسئولین
مسئولین! ما این انقلاب را ارزان بدست نیاوردیم که ارزان از دست بدهیم، برای بقایش خونها ریخته شده است، پس به پاسداشت این خون ها در حفظ انقلاب تلاش مضاعف نمایید.

به گزارش”دانشجوآزاد” به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه آرمان؛ همان طور که همه مستحضرید در آستانه دهه فجر و پیروزی انقلاب قرار داریم.

حضرت محمد(ص) بزرگترین انقلاب گر و یک انقلابی تمام عیار بود که به منظور تحقق خواسته های جاودانه بشر یعنی آزادی، عدالت، مساوات و یگانگی، اخلاق، رشد و کرامت فردی آدمیان، صلح و صفا بین انسانها و برای برانداختن شرک نظری و عملی برانگیخته شد. او خود در دوران کوتاه بعثت نمونه ای مشهور و مطلوب از جامعه اسلامی پدید آورد اما پس از رحلت او، میراث و راهش دچار تزلزل و پس از آن گرفتار انحطاط و انحراف شد ،از همان اولین ساعات انحراف عده ای برای جلوگیری از آن، گاه به صورت مسالمت آمیز و گاه بسیار خونین و خشن، گاه به صورت فردی و گاه جمعی در تمام جهان اسلام و در طول چهارده قرن به انقلاب و اصلاح پرداختند، اعتراضهای پنهان و آشکار حضرت فاطمه(س) و حضرت امام علی(ع) و بسیاری از اصحاب متقی پیامبر(ص) در آغاز و جنبشهای فکری، سیاسی، انقلابی امامان در ادامه و پیدایش نهضتهای یزیدیان و اسماعیلیان و سربداران استمرار همان انقلاب عظیم اولیه است. نکته مهم این است که این حرکتها از همان آغاز تحت عنوان اصلاح (رفرم) انجام شده است و به همین جهت شخصیت بزرگ انقلاب امام حسین(ع) هدف اساسی قیامش را اصلاح در دین جدش می داند.

تعمق در انقلاب اسلامی ایران که در سال ۱۳۵۷ شمسی به وقوع پیوست نشانگر این است که ویژگی های اسلامی بودن، معنویت گرایی، مردمی بودن، و رهبری امام خمینی(ره) با اهداف نفی استبداد و سلطه بیگانگان، نفی وابستگی، عدالت اجتماعی، ایثار و فداکاری و استقرار حکومت اسلامی بر سیاستهای ضد دینی، فساد سیاسی اجتماعی، تبعیض و بی عدالتی بر رژیم طاغوتی و وابسته سابق پیروز شده است.

امروز صبح برای تهیه گزارش به میان قشر دانشجو رفتیم و خواستیم تا دیدگاه آنان را نسبت به انقلاب جویا شویم که از نظرتان می گذرد:

*انقلاب را چگونه شناختید  و چگونه باید به نسل حال و فردا شناساند؟

ـ دانشجوی دهه هفتادی (رشته زیست شناسی) می گوید: انقلاب را از طریق صدا و سیما و نقل قول های بزرگانی همچون پدر و مادر و کتاب های تاریخی و درسی شناختم. به نظر من انقلاب ما بهترین انقلاب هاست زیرا ما آزادی و امنیت داریم این را مرهون حضرت امام (ره) هستیم.

به نظر من باید این انقلاب را حفظ کنیم و همچنان از طریق نقل قول ها ، کتب تاریخی ودرسی و علی الخصوص اساتید دانشگاهی این نهاد را به نسل امروز و آینده انتقال دهیم.

ـ فارغ التحصل دانشگاه: سوال بسیار سختی است هنوز به این موضوع فکر نکرده ام.

ـ (دانشجوی عمران ) : شناخت چندانی ندارم ، هر چه از صدا و سیما شنیدم و  جشن های زمان مدرسه و در مورد اینکه چگونه می توان آن را به نسل آینده و امروز انتقال داد فکر نکرده ام.

ـ (دانشجوی عمران): من انقلاب را از طریق رسانه ملی و نقل قول های بزرگان علی  الخصوص والدینم شنیدم ، پدربزرگ و خانواده ام همگی انقلابی هستند، انقلاب ما یک انقلاب مذهبی بوده نه سیاسی، می د انم که کشورم نسبت به زمان قبل از انقلاب خیلی بهتر شده و پیشرفت داشته است ولی می توانسته در این ۳۹ سال بهتر از این می بود.

به نظر من مسئولین نباید انقلاب را تحریف و یا افراط کنند، منظور اینکه پیروزی انقلاب را تنها به سمت و سوی یک قشر خاص نبرند و نگویند فقط این قشر باعث پیروزی شدند بلکه این انقلاب متعلق به همه مردم است و وحدت مردم با هم باعث بوجود آمدن و پیروزی این انقلاب شد.

جشن های انقلاب باید با شادی و نشاط همراه باشد چقدر خوب می شود که سخنرانی های کلیشه ای که باعث خستگی مخاطب می شود نباشد، می توان انقلاب را از طریق نمایشنامه های شاد به جوانان امروز شناساند.

ما باید انقلاب را از طریق کتب ، رسانه ها، دانشگاه و علی الخصوص فضای مجازی به نسل امروز و فردا بشناسایم.

ـ (دانشجوی ارتباطات) من نیز انقلاب را از نقل قول های بزرگان شنیدم، یادم هست که عکس حضرت امام (ره) همیشه در اتاق مادرم بوده و هست و روحیه انقلابی والدینم، تزیین جشن های مدرسه در مواقع دهه فجر.

نسل حالای ما که بیشتر وقت خود را در مدارس می گذرانند به نظر من آموزش و پرورش می تواند نقش موثری دراین رابطه داشته باشد، حتی در دهه فجر می توانند از راویان زمان انقلاب استفاده نمایند.

متاسفانه با مشکل بزرگی که امروز روبرو هستیم این است که مسئولین آموزش و پرورش باید به مسئله انقلاب بیشتر توجه داشته باشد نه اینکه باعث حذف شهید از دروس درسی  و یا حذف “اشهد ان علیا ولی الله” و یا حذف برنامه دیدار دانش آموزان از گلزار شهدا باشد.

این خلاصه ای بود از صحبت های دانشجویان در رابطه با انقلاب.

از مسئولین می خواهیم که در راستای شناساندن انقلاب به نسل امروز و فردا بیشتر توجه کنند.

بر چسب ها:
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi