پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:37:57 - دوشنبه 16 بهمن 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
واکنش تشکلهای دانشجویی دانشگاه باهنر به اظهارات توهین آمیز مشاور شهردار کرمان؛
وقتی ژن خوب معیار انتصاب باشد ارزشها کمرنگ می شوند
در پی سخنان توهین آمیز مشاور شهردار کرمان به ساحت شهدای مدافع حرم جمعی از تشکلهای دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان با صدور نامه ای به این اظهارات واکنش نشان دادند.

به گزارش “دانشجوآزاد” در پی سخنان توهین آمیز مشاور شهردار کرمان به ساحت شهدای مدافع حرم جمعی از تشکلهای دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان با صدور نامه ای به این اظهارات واکنش نشان دادند؛ متن نامه به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ ﴿ آل‌عمران ۱۶۹﴾

(ای پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

 

به روزی رسیده ایم که یکی از مسئولین جمهوری اسلامی که صندلی خود را مدیون خون شهدای ما هستند، با پررویی تمام نیاز به جوانان پرانرژی و دانا را بیشتر از شهدا و علی الخصوص شهدای مدافع حرم ذکر می کنند. شهدای ما جوانان پرشوری بودند که برای دفاع از همین جمهوری اسلامی ای که امروزه همین مشاور سابق شهردار یک شهرستان جمهوری اسلامی از سفره آن ارتزاق می کنند، به میدان نبرد با دشمن رفتند. نکته مهم اینجاست ما به جوانانی نیاز داریم که الگویشان همین شهدا باشند نه جوانانی که خود را رهرو راه شهدا ندانند. جوانانی از این قبیل به هیچ درد این مملکت نخواهند خورد و نخواهند توانست نقش مفیدی را در تحقق دولت اسلامی مدنظر مقام معظم رهبری ایفا کنند.

 

قطعا شهردار کرمان به دور از خانواده سالاری و ژن خوب گزینی، همسر خود را در پست مشاور خود منصوب نموده اند؛ وگرنه کم نیستند جوانان پرشور و دانایی که مشتاق فعالیت جهادی و حتی به دور از هرگونه حقوق و مزایا در شهرداری کرمان می باشند. مساله این است چرا باید به جایی برسیم که یکی از مسئولین جمهوری اسلامی به این راحتی به شهدا اهانت می کند و به نوعی حضور آن ها را در جامعه بی ثمر می شمارد؟! و مساله مهم تر این است در دورانی که باید با دو قطبی انقلابی-غیرانقلابی به مسئولین نگاه کنیم، بیان این جمله که به جوانان پرانرژی و دانا بیشتر از شهدا نیاز داریم چه جایگاهی دارد؟ اساسا مبنای این تفکر که به بیان این جمله می رسد چیست؟

 

ما تشکل های دانشجویی از نهادهای قضائی به طوری جدی خواستار این هستیم که افرادی که این چنین و به این راحتی به شهدا توهین می کنند و ارزش های جامعه را به هیچ می انگارند را به جزای اعمال خود برساند تا دیگر شاهد این چنین توهین ها و افاضات پوچ در بین مسئولین نباشیم. هم چنین ما تشکل های دانشجویی آمادگی خود را مبنی بر برگزاری یک دوره کلاس عقیدتی برای مسئولینی که فکر می کنند دیگر نیازی به شهدا در جامعه نداریم، اعلام می داریم.

 

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان

مجمع دانشجویان عدالت‌خواه دانشگاه شهید باهنر کرمان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi