پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:47:42 - پنجشنبه 13 خرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
وقتی مسئولان فرهنگی، برای برگزاری کنسرت پیش‌قدم می‌شوند! +فیلم
کنسرت‌های موسیقی و جشن‌هایی که با رقص و آواز دانشجویان در دانشگاه همراه است؛ این خبری است که دیگر معطوف به این روزها نیست و قدمتی بیش از دو ساله دارد!

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کنسرت موسیقی و جشن رقص و آواز به ایستگاه دانشگاه صنعتی شیراز رسید و به بهانه جشن هفته خوابگاه‌ها در دانشگاه، کنسرت موسیقی و جشن رقص و آواز برگزار شد.

در تازه ترین این نوع برنامه، مراسمی به بهانه جنش خوابگاه ها در دانشگاه صنعتی شیراز برگزار شد، برنامه که به گفته دانشجویان به میزبانی معاونت فرهنگی این دانشگاه بوده است.

این برنامه در حالی برگزار شد که علی‌رغم تدوین آئین نامه موسیقیایی در دانشگاه‌ها مبنی بر مشخص شدن حد و مرز اجرای موسیقی در دانشگاه‌ها اما این بار مسئولان دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز در شکستن مرزهای قانونی و اخلاقی پیش قدم شدند!

این در حالی است که عملکرد معاونت مذکور دانشگاه صنعتی شیراز در روند برگزاری برنامه های مختلف هفته خوابگاه‌ها به گونه‌ای بود که مورد اعتراض دانشجویان، اساتید و کارکنان قرار گرفت.

از طرفی مسئولین دانشگاه علاوه بر پاسخ‌های مبهم به این اعتراضات و پیگیری‌ها در خصوص تخلفات انجام شده، تمام برنامه‌های برگزار شده را دارای مجوز عنوان کردند!

گفتنی است با گذشت دو هفته از این اتفاق اما درخواست تشکل‌های دانشجویی عضو شورای فرهنگی دانشگاه برای بررسی اتفاقات صورت گرفته اما مسئولین دانشگاه هیچگونه پاسخ روشنی در این باره نداده‌اند.

در ادامه بخش هایی از این برنامه آمده است:

درباره برگزاری موج جدید برنامه های ضدفرهنگی در دانشگاه ها طی مدت اخیر اظهار نظرهای فراوانی شده است، اما چیزی که در این بین به نظر می رسد بیشتر نیازمند بررسی است، نقش مسئولان فرهنگی در وزارت علوم است چرا که با این حجم از مراسمات نمی توان نقش ستادی مسئولان فرهنگی این وزارتخانه را نادیده گرفت.

رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان در ماه رمضان سال گذشته با اشاره به همین مسائل و اتفاقاتی که در دو وزارت خانه علوم و بهداشت در حوزه فرهنگی در حال صورت گرفتن است، می فرمانید: “البتّه هر دو وزیر محترم مورد اعتماد من هستند منتها مراقب زیردست‌هایشان باشند؛ کاملاً مراقب کسانی که کلید کارهای این‌جوری دست آنها است، باشند؛ بدانند چه کار دارد انجام میگیرد.”

تمام این مسائل در حالی است که شخص وزیر علوم در مصاحبه های خود همواره برگزاری چنین برنامه هایی را در دانشگاه تکذیب کرده است (اینجــا)؛ این موضع گیری وزیر علوم اینگونه برداشت می شود که اگر این اظهارات را بر اساس گزارش های معاونت فرهنگی این وزارتخانه بدانیم، به نظر می رسد جریانی در این مجموعه سعی در پنهان کردن گزارش های اینچنینی به فرهادی را داشته و تلاش دارد خارج از نظارت شخص وزیر علوم اقدامات ضدفرهنگی را در دانشگاه ها پیش ببرد و اینجاست که تذکر رهبری به وزرای علوم و بهداشت معنای حقیقی خود را پیدا می کند.

سخنان رهبری درباره کنسرت در دانشگاه‌ها

به هر حال، با توجه به هشدارهای چندین باره رهبر انقلاب درباره وضعیت فرهنگی در دانشگاه ها و انتشار برخی خبرهای نامناسب از فضای فرهنگی دانشگاه ها که بدون شک بخش کوچکی از آنچه که در دانشگاه می گذرد است، اینگونه برداشت می شود که سکان فعالیت های فرهنگی در وزارت علوم در دست کسانی نیست که بتوانند مسیر حرکت فرهنگی دانشگاه را به درستی هدایت کنند و تغییر در این ساختارها می تواند به بازگشت فعالیت های فرهنگی در مسیر اصلی خود کمک کند؛ حال باید دید آیا وزیر علوم پاسخی عملی به اعتماد رهبر انقلاب را با تغییر دست اندرکاران فرهنگی وزارتخانه تحت نظرش پس از مشخص شدن چنین رویکردی خواهد داد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi