پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:59:26 - چهارشنبه 11 فروردین 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
وقتی فشن شوی یکی از دانشگاه ها جهانی میشود! +عکس و فیلم
«دانشگاه» در سالی که گذشت بدون شک یکی از پرحاشیه ترین، سال های خود را سپری کرد، البته اگر از رشد علمی کشور که به گفته وزیر علوم رشد قاب توجهی داشته ایم، اما در مسئله فرهنگی و اجتماعی اتفاقات مختلفی در سطح دانشگاه های کشور روی داد.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»، طی یکسال گذشته با رصد این اخبار و انتشار و انعکاس این اتفاقات باعث جریان سازی در سطح کشور شد، بطوری که بعضا انتشار این واقعیات که مورد توجه بسیار از رسانه های مکتوب و مجازی قرار گرفت، با واکنش و تهدیداتی از سوی برخی از افراد یا تشکل های حاشیه ساز، همراه شد.

بازخوانی اخبار جریان ساز «خبرنامه دانشجویان ایران» در سال ۹۴، نشان می دهد که نزدیک به ۱۰۰ اتفاق حاشیه ساز در حوزه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی همراه بوده است، که این مسئله فرصت مناسبی است که در نوروز ۹۵، ضمن بازنشر مجدد این اتفاقات نگاهی آسیب شناسانه به وضعیت دانشگاه در حوزه های یادشده بیاندازیم.

** کنسرت موسیقی با چاشنی رقص دختران در دانشگاه سیستان و بلوچستان

دی ماه آغاز شد و در همان روزهای ابتدایی این ماه که مصادف با شب یلدا نیز بود، دانشگاه ها بازهم خبرساز شدند، و اینبار از دانشگاه سیستان و بلوچستان؛ خبرنامه دانشجویان ایران در گزارشی نوشت: تعدادی از دانشجویان با ارسال تصاویری از این مراسم اینبار در دانشگاه سیستان و بلوچستان خواستار پاسخگویی مسئولان فرهنگی وزارت علوم درباره آغاز موج جدیدی از برگزاری معنادار این نوع مراسم های ضدفرهنگی در دانشگاه ها شدند.

کنسرت موسیقی با چاشنی رقص دختران در دانشگاه سیستان و بلوچستان +فیلم

در مراسمی که در دی ماه و به بهانه آغاز ولایت امام زمان(عج) در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، پخش موسیقی که با فضای دانشگاه همخوان نبود با حاشیه هایی همراه شد.

در بخشی از این برنامه مجری در اعلام برنامه خود با ذکر اجرای کاری توسط کانون موسیقی، از برگزاری یک برنامه فرهنگی در روز بعد خبر می دهد!

این برنامه ادامه داشت که با پخش یک موسیقی، تعدادی از دانشجویان دختر که طبقه بالا و دانشجویان پسر در طبقه پایین اقدام به رقاصی و کل کشیدن می کنند.

جالب اینجا است که این برنامه توسط امور فرهنگی دانشگاه و با همکاری شورای صنفی برگزار شد.

یکی از دانشجویان این دانشگاه در گفتگو با خبرنامه دانشجویان ایران، گفت: در این برنامه هیچ نشانه ای درباره ولایت امام زمان(ع) دیده نشد و حتی در بخش هایی از برنامه همچون رقص دانشجویان با بی احترامی به اسم ائمه همراه شد. (اینجــــــــــــا)

فیلم را از اینجا دانلـــــود کنید.

** رقص نشسته به روش موج مکزیکی در دانشگاه صنعتی اصفهان

اما جشن های شب یلدا اینبار در دانشگاه صنعتی اصفهان حاشیه ساز شد؛ در این برنامه که توسط کانون دانشجویی آریا دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، دانشجویان همراه با نوازندگان موسیقی در جشن، از نوع جدید رقص رونمایی می کنند که به گفته خودشان و آنطور که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند، برای فرهنگ سازی «رقص نشسته» سال ها تلاش کرده اند؛ که بیشتر شبیه یک موج مکزیکی بود. (اینجــــــا)

فیلم را از اینجادانلـــــــود کنید.

** نماینده وزارت علوم برای انجمن‌های علمی سر از صدای آمریکا در آورد!

اما دی ماه باعث نشد که حاشیه های آذرماه در دانشگاه فراموش شود؛ خبرنامه دانشجویان ایران در همان اوایل دی ماه با انتشار گزارشی از ابعاد دیگر جلسه دیدار دانشجویان با رئیس جمهور نوشت؛  پس از افشاگری «خبرنامه دانشجویان ایران» درباره حضور فردی با سوابق سیاسی به نمایندگی از انجمن های علمی در جلسه  ۱۶ آذر دانشجویان با حسن روحانی، به نظر می رسد «گاف بزرگ وزارت علوم» وارد فاز جدیدی شده است.

ماجرا از این قرار است که معاونت فرهنگی وزارت علوم در جلسه  ۱۶ آذر رئیس جمهور با دانشجویان که با سخنرانی نمایندگان قشرهای مختلف دانشجویی همراه بود، آرمان ذاکری را به عنوان نماینده انجمن های علمی معرفی می‌کند.

ذاکری که سابقه حضور در انجمن تهران، را دارد در آن جلسه به جای طرح مسائل علمی و پژوهشی، پای مسائل سیاسی را به میان می آورد و در بخشی از اظهاراتش ضمن درخواست آزادی دانشجویان زندانی خطاب به رئیس جمهور می گوید: “از شما می‌خواهم که به ادامه سهمیه‌بندی‌های علمی و جنسیتی پایان دهید چرا که همه این کاستی‌ها به نام رئیس جمهور نوشته می‌شود آیا رئیس‌جمهور واقعاً معتقد است که راه فرجی دانا باید ادامه پیدا کند؟” «خبرنامه دانشجویان ایران» اواخر هفته گذشته نیز ابعاد جدیدی از این «حلقه» که در وزارت علوم در حال پیش بردن مطالبات «سیاسی» خود هستند، پرده برداری کرد.

نماینده وزارت علوم برای انجمن‌های علمی سر از صدای آمریکا در آورد! +فیلم

اما شب گذشته گزارش شبکه ضدانقلاب صدای آمریکا نشان داد که حساسیت و نقد تحریریه «خبرنامه دانشجویان ایران» پیرامون حضور یک فعال سیاسی بدون حضور در اتحادیه های رسمی انجمن های علمی با رانت معاونت فرهنگی وزارت علوم و تریبون دادن به این افراد در صدا و سیما بدون در نظر گرفتن سابقه آنها، تا چه اندازه دقیق و درست بوده است. (اینجـــــــا)

** رقاصی دانشجویان دختر و پسر به بهانه جشن ولایت امام زمان(عج)!

دانشگاه زنجان نیز در همان اوایل دی ماه حاشیه ساز شد؛ و اینبار نیز به بهانه رقص و آواز! خبرنامه دانشجویان ایران در گزارشی نوشت: در حالی که وزیر علوم و معاونش طی اظهاراتی برگزاری هرگونه این مراسمات در دانشگاه‌ها را تکذیب کرده بوده و قول پیگیری برای مشاهده تخلفات را دادند، این بار بساط رقص و آواز در دانشگاه زنجان پهن شد.

جالب اینجاست که این مراسم از سوی هیچکدام از تشکل‌های انشجویی دانشگاه برگزار نشده و محور تهیه و تدارک آن، معاونت فرهنگی دانشگاه زنجان بوده است؛ جمعیت دو بابر ظرفیت ۸۰۰ نفری آمفی تئاتر محل برگزاری این مراسم باعث ایجاد همهمه و شلوغی و همچنین رقاصی دانشجویان دختر و پسر در ملاء تمام حضار شود.

جالبتر اینکه مجری برنامه با ترغیب دانشجویانی که روی سن برنامه حاضر شدند اظهار می‌کند که «نرقص آقا! اگر برقصی پایین میری»؛ در ابتدای برنامه نیز مجری برنامه اعلام می‌کند که «مجوز رقص این گروه صادر شده است».

اتفاقات تلخ دانشگاه زنجان در حالی رقم خورده است که بهانه اصلی جشن، امامت حضرت ولیعصر(عج) است اما تناسبی میان عنوان و محتوای این مراسم دیده نمی‌شود.(اینجــــــــــا)

فیلم را از اینجا دانلـــــــود کنید

فیلم را از اینجا دانلــــــــود کنید

** توهین به روحانیت و قیاس ملت با شعبون بی‌مخ ها در نشریه مدعی پیروی از امام(ره)

خبرنامه دانشجویان ایران در هفتم دی ماه سال ۹۴، با انتشار گزارشی باز هم خبرساز شد؛ نشریه ای تحت عنوان «سرو» به صاحب امتیازی تشکل انجمن مدعی پیروی از خط امام(ره) دانشگاه زنجان در آخرین شماره خود ضمن طرح اهانت هایی به روحانیت و تحریف تاریخ معاصر کشور اقدام به تشبیه ملت ایران و حماسه ۹ دی با کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ توسط شعبون بی مخ ها کرده است.

نشریه «سرو» که به مدیرمسئولی «صالح فرهادی» و سردبیری «سمانه فضلی» در دانشگاه زنجان به عنوان نشریه ارگانی انجمن پیرو خط امام این دانشگاه منتشر می شود، در مطلبی تحت عنوان «صدا، دوربین، حرکت» به قلم «علیرضا زرگری» ضمن درج بخش هایی از بیانیه های «میرحسین موسوی» در جریان فتنه ۸۸، انقلاب رنگی را چماقی بر سر جریان اصلاح طلب از سوی انحصار طلبان دانسته و آورده است: “به اعتراض هایی که در سال ۸۸ در قالب حرکت اعتراضی بدون خشونت انجام می شد و در سکوت محض صدا و سیما به جریان حاکم با مشارکت میلیونی شکل می گرفت… به حکومت به ظاهر عادلانه اقتدارگرای مطلق به هیچ وجه به هیچ یک از افراد حتی به مدت چند دقیقه فرصت دفاع ندادند”.

گفتنی است این نشریه در مطلبی هتاکانه تحت عنوان «از ۲۸ امرداد تا ۹ دی» به قلم «محمدرضا شفیع زاده» ضمن مقایسه کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ با ۹ دی ماه سال ۸۸ آورده است: “۲۸ امرداد سال ۳۲ بی شک روزی فراموش نشدنی در تاریخ ملت ایران است… که زخمی عمیق بر ملت زده شد و سال ها بعد خشم مردم باز علم کرد… اما چقدر همه چیز آشناست… بصیرت و حصر چقدر تصاویرش آشناست، تظاهرات مردمی، کشتار ملت در خیابان ها، تخریب اموال عمومی به نام معترضین، خرابکار خواندن ها و اتهام زنی ها و حالا فتنه گری و بوی آشنای خون، در تاریخ این سرزمین از امرداد تا دی ماه، گویا فقط لباس گرگ و روباه تغییر کرده… امروز گویا در ردای دین و پیامبر از گور کهنه خود برانگیختند تا عربده مستانه خود را در دی ماه سردهند… اما از تاریخ درس نگرفتند که عاقبت کودتای ۲۸ امرداد چه شد؟” (اینجــــا)

توهین به روحانیت و قیاس ملت با شعبون بی‌مخ ها در نشریه مدعی پیروی از امام(ره) +عکس

** «کبک» خواندن مردم توسط نشریه دانشجویی

اما هرچه بیشتر حماسه سالروز نهم دی ماه نزدیکتر می شدیم، فعالیت تشکل های اصلاح طلب علیه این روزبیشتر میشد؛ خبرنامه دانشجویان ایران در گزارشی از این اتفاق در یکی از دانشگاه ها می نویسد:  یکی از تشکل های دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری با توزیع نشریه ای در بین دانشجویان این دانشگاه در آستانه حماسه نهم دی، ضمن به تصویر کشیدن چهره رئیس دولت اصلاحات از جنبش موسوم به سبز به عنوان یک جریان مسالمت آمیز یاد کرد!

ماجرا از این قرار است که نشریه “صبح” به صاحب امتیازی مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری در آخرین شماره خود اقدام به انتشار و توزیع نشریه ای شش صفحه‌ای می کند؛ که در صفحه میانی آن مطلبی با عنوان “خاتمی حذف شدنی نیست”، ضمن انتشار تصویر رئیس دولت اصلاحات و توهین به مردم، از جنبش موسوم به سبز به عنوان یک جریان مسالمت آمیز یاد کرد!

این نشریه در بخشی از مطلب خود که به قلم امیرسلطانیان نوشته شده است، در حمایت از جنبش سبز می نویسد: “آنچنان که جنبش سبز مردم ایران بیش از همه بردوش جوانان حرکت می کند، و با خلق ایده های نو و به کارگیری روش های مسالمت آمیز فصل جدیدی را در مبارزات مدنی مردم ایران برای رسیدن به خواسته های یکصد ساله اش گشوده و آنچنان ابزارهای متفاوت و جدیدی را در خدمت هدف خود بکار گرفته  و مخالفان این حرکت مردمی را مستاصل کرده و گویی پریشان واداشته است.” (اینجـــــــا)

نشریه صبح

** انجمن رانتی

اما ۱۷ دی ماه بود که خبرنامه دانشجویان ایران بازهم خبرساز شد؛ در این گزارش که با عنوان”انجمن رانتی” منتشر شده بود، از پشت پرده فعالیت انجمن دانشگاه تهران آمده است:  با مرور حوادث تلخ در دانشگاه های سراسر کشور پس از دوم خرداد ۷۶، همواره با مجموعه ای مواجه می شویم که در عین تندروی و قانون شکنی، با وجود مقابله صریح با انقلاب و ساختارشکنی های متعدد، همچنان به مسیر گذشته خود ادامه داده، بی آنکه مانعی در برابر حرکات و رفتار غیرقانونی اش از سوی مسئولین دولتی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انجمن دانشگاه تهران بزرگترین به ظاهر تشکل رانتی کشور است که چه با وجود فعالیت علنی در فتنه ی سالهای ۷۸ و ۸۸ و مقابله صریح با نظام اسلامی، و چه با وجود مشکلات فراوان در اساسنامه اش، که حتی در سال ۸۰ به دستور سیدمحمد خاتمی، رئیس جمهور و ریاست شورایعالی انقلاب فرهنگی وقت کشور، ملزم به اصلاح آن شد، بدلیل برخورداری از رانت و حمایت های همه جانبه سیاسیون اصلاح طلب، همچنین حمایت های کامل دولت اصلاحات و امروز نیز حمایت وزارت علوم دولت یازدهم، همچنان به ساختارشکنی های گذشته خود ادامه می دهد. (اینجــــــــــــا)

انجمن رانتی

** نتیجه اعتصاب یک هفته‌ای دانشجویان فردا مشخص می‌شود

اما اواخر دی ماه بود که تحصن تعدادی از دانشجویان، یک هفته فضای خبری- دانشگاهی را درگیر خود کرد؛ خبرنامه دانشجویان ایران در گزارشی از روزهای آخر این تحصن نوشت: “تحصن و اعتصاب غذا و امتحان دانشجویان دانشگاه صنعت نفت  وارد هفتمین روز شد و این در حالی است که مسئولان وزارت نفت هیچگونه اقدام موثری برای جلوگیری از ادامه تجمع و رفع مشکل  انجام نداده اند.

تجمع خود جوش دانشجویان دانشگاه صنعت نفت که به طور همزمان در دانشکده‌های نفت اهواز و آبادان در حال برگزاری است، هفتمین روز خود را سپری می‌کند.

آغاز این ماجرا پس از پخش مصاحبه معاونت تأمین نیروی انسانی وزارت نفت خورده شد؛ وقتی که سلحشور در بخش خبری بیست و سی روز چهارشنبه ۱۶ دی ماه، تعهد وزارت نفت ر قبال استخدام دانشجویان را رد کرد و دانشجویان دانشکده های نفت آبادان و اهواز به نشانه اعتراض، تجمع و اعتصاب غذا کردند.

اعتراض دانشجویان اما با همراهی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه نفت و نماینده مردم آبادان در مجلس ادامه یافت. در طی تحصن یک هفته دانشجویان که به لغو امتحانات کشید، مسئولان دانشگاهی ضمن دعوت به آرامش وعده هایی را به دانشجویان اعلام می کردند، که با توجه به عدم تحقق وعده ها این تجمع ادامه پیدا کرد. (اینجـــــــــــا) و (اینجـــــــــا)

**********

این تحصن یک هفته ای سرانجام با مشخص شدن وضعیت استخدام این دانشجویان روشن شد؛ و دبیرخانه شورای ارادی و استخدام وزارت نفت در نامه ای به دانشگاه صنعت نفت و دیگر مجموعه های دخیل در این مسئله، تکلیف دانشجویان این دانشگاه را مشخص کرد.

در ماده بند استخدام این نامه آمده است: استخدام بدون آزمون دانش آموختگان ممتاز دانشگاه صنعت نفت و همچنین فارغ التحصیلان دیگر دانشگاه ها در صورت نیاز شرکت های اصلی در رشته های مورد نیاز صنعت نفت (مطابق با مجوز استخدام و پس از تایید وزیر نفت) با شرایط ذیر پس از طی موفقیت آمیز سایر مراحل (مصاحبه طب، صنعتی، گزینش) مجاز است. (اینجــــــــا)

تکلیف استخدام دانشجویان صنعت نفت مشخص شد

** شوی لباس دختران با «آرایش غلیظ»

اما اواخر دی ماه بود که اینبار دانشگاه الزهرا خبرساز شد؛ خبری که حتی در بسیاری از روزنامه های برون مرزی نیز بازتاب داشت؛ خبرنامه دانشجویان ایران از این اتفاق نوشت: در روزهایی که امید دولت به باز شدن درب تعامل با دنیای غرب است و تصمیمات و عملکرد مسئولین دولتی با فرجام برجام گره خورده است، برگزاری شوی لباس با تبلیغ لوازم آرایش در دانشگاه مزین به نام حضرت فاطمه زهرا(س) دور از ذهن نیست.

سایت پندار مدعی شد کانال تلگرام هنرگردی، عکس‌هایی از نمایشگاه فشن در دانشگاه الزهرا در تهران را منتشر کرده است که می‌گوید بخشی از ۷۰ طراحی ۷۰ دانشجوی دختر این دانشگاه است.

این سایت از این رویداد به عنوان یک رویداد به نسبت جدید در ایران و دانشکده «علم و فرهنگ» دانشگاه الزهرا یاد می‌کند. (اینجــــــــا) و (اینجـــــــــــا)

توضیحات مسئولین دانشگاه الزهرا(س)
مسئولین دانشگاه الزهرا(س) اما این شوی لباس را فقط شیطنت برخی دانشجویان و البته یک ژوژمان درسی عنوان کردند.
حسامی، رئیس دانشکده هنر دانشگاه الزهرا(س) در این باره گفت: عکس‌هایی که گرفته شده کاملا مغایر با دستورات و قوانینی بود که به دانشجویان و حتی اساتیدمان اعلام کرده‌ایم. چون برگزاری این کلاس‌ها متناسب با سرفصل دروس برگزار می‌شود در برخی از موارد مغایریت با شئونات فرهنگی اجتماعی و دینی ما پیدا می‌کند.
مسئول روابط عمومی این دانشگاه نیز در خصوص شوی لباس گفت: مراسم شوی دیروز ژوژمان درسی دانشجویان برای درس ارائه مد بوده و دانشجویان خودشان از هم عکس انداختند و ارتباطی با دانشگاه ندارد. (جزئیات بیشتر از اینجــــــــا)

بر چسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  1. دانلود کلیپ رقص دانشجو های    خرداد ۲۹, ۱۳۹۵  

    […] وقتی فشن شوی یکی از دانشگاه ها جهانی میشود! +عکس و فیلم &#… […]

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi