پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:25:52 - یکشنبه 6 اسفند 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حجت الاسلام ناصر رفیعی در دومین کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان:
وصیت همه شهدا سفارش به ولایت فقیه و پیروی از رهبری است/ در جشنواره فجر به اسم نظام ضد اخلاقیات را ترویج می دهند
حجت الاسلام ناصر رفیعی در دومین کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان مطرح کرد:خوشحالی و ناراحتی خانواده شهید به مسائل مالی نیست،خانواده شهید از بی حجابی ناراحت می شود؛ اینکه بعد از اینکه خون جوانش در راه اسلام ریخت عده ای روسری سفید علم کنند ناراحت می شوند.

به گزارش “دانشجوآزاد” حجت الاسلام ناصر رفیعی در دومین کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان با بیان اینکه شهادت مفهموم بسیار بلندی است که ائمه اطهار(س) برای رسیدن به آن اشک ریختند اظهار داشت: بر شهادت باید شاکر بود نه صابر و برای همین بود که امیرالمومنین(ع) هنگام شهادت فرمود به خدای کعبه رستگار شدم.

وی ادامه داد: بنده همیشه به خانواده شهدا توصیه میکنم هیچگاه برای شهدا غصه نخورید زیرا پیغمبر خدا فرمودند شهید در راه خدا مقامش با انبیا هیچ تفاوتی ندارد الا در نبوت و اولین جایزه ای که به شهید می دهند هنگامی که خونش بر زمین میرسد این است که به وجه خدا نگاه میکند.

این استاد حوزه و دانشگاه توضیح داد: در حدیث قدسی آمده کسی که شهید شود من(خدا) جانشین وی در خانه اش هستم هرکس خانواده شهید را شادمان کند من(خدا) را شاد کرده و هرکس خانواده شهید را ناراحت کند من را ناراحت کرده است.

رفیعی خاطرنشان کرد: بحث شادمانی خانواده شهدا فقط رسیدگی مالی یست بلکه خانواده شهدا از بی حجابی و توهین به انقلاب و رهبری ناراحت میشوند.

وی در خصوص لزوم معرفی اخلاق شهدا به جامعه تشریح کرد: آموزش و پرورش و آموزش عالی و صدا وسیما اخلاق شهدا را معرفی کنند؛ امروز ما ما گله مند جشنواره فجر جمهوری اسلامی هستیم که به اسم نظام، ناهنجاری و ضد اخلاقیات را ترویج می دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در همه وصیت نامه های شهدا سفارش به ولایت فقیه و پیروی از رهبری مورد تاکید است عنوان کرد: امروز باید داستان آن نوجوان ۱۶ ساله ای در کتابها بیاید که در کاغذی در کوله پشتی اش نوشته بود خدایا من از دیشب تا الان سه تا گناه کردم یکی اینکه نمازشب نخواندم دوم نماز صبحم را تند خواندم سوم اول فرمانده به من سلام کرد؛ این الگوها باید به نوجوانان و جوانان معرفی شود.

 

رفیعی تشریح کرد: ما دو نوع شهید داریم یکی شهید اصلی که در جبهه ها خونش در راه خدا ریخته میشود دوم کسانی که خود را به مقام شهدا می رسانند کسی که سه ویژگی داشته باشد شهید از دنیا میرود یکی اینکه حق خدا را بشناسد دوم حق پیغمبر را بشناسد سوم حق ائمه را بشناسد.

وی افزود: کسی که بخاطر خدا شهوتش را کنترل کند ثواب را شهید دارد و  با شهدا محشور می شود؛ همچنین کنترل خشم انسان را با شهدا محشور میکند پس میشود اخلاق شهدا را پیاده کرد و در ردیف شهدا قرار گرفت.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi