پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:41:05 - سه شنبه 22 فروردین 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان:
وجه تمایز اعتکاف دانشجویی طرح همه مباحث به صورت علمی است
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: وجه تمایز اعتکاف دانشجویی طرح همه مباحث به صورت علمی است.

حجت الاسلام و المسلمین علی عارفی در گفتگو با “دانشجوآزاد” در رابطه با اعتکاف گفت: اعتکاف یک سنت پسندیده ایست که از زمان پیامبر اکرم (ص) بنیانگذاری شده و در آیات قرآن کریم هم آمده است و در واقع زمانی است برای تفکر، عبادت و دورشدن از دغدغه های اجتماعی و استرس هایی که بیرون از فضای معنوی مساجد وجود دارد، فرصتی است برای سازندگی روحی و معنوی.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص دلیل برگزاری اعتکاف دانشجویی در دانشگاهها توضیح داد: چرا این مراسم را ما در دانشگاهها و مساجد دانشگاهها برگزار می کنیم؟ اول اینکه دانشجویان راحتتر دسترسی داشته باشند چون در مساجد سطح شهر ثبت نام مشکل تر است و شلوغ است و مشکلات خاص خودش را دارد و از جهت دیگر هم دانشجویان قشری فرهیخته هستند لذا باید برنامه های متناسب با وضعیت علمی وفرهنگی اینها برایشان برنامه ریزی شود در مساجد سطح شهر برنامه های عمومی است ولی در اعتکاف دانشجویی اساتید و دانشجویان هستند و برنامه های فرهنگی متناسب با آنها علمی و متنوع است.
وی اظهار داشت: مهمترین عبادت مخصوصا در اعتکاف مسائل علمی است ادله علمی در آفرینش، توحید، نوبت، عدل، امامت، معاد و سیاست و امثال اینها و کارهای فرهنگی و رفع شبهاتی که وجود دارد.
حجت الاسلام عارفی عنوان کرد: صحنه دانشگاه و مساجد دانشگاه قابل قیاس با مساجد سطح شهر نیست مخصوصابرای قشر فرهیخته ای که نیاز به سطح علمی بالایی دارند از این جهت ما برای دانشگاهیان به صورت مجزا اعتکاف درنظر می گیریم و امکانات ویژه ای را هم ارائه می دهیم.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: چند سالی است که مراسم اعتکاف دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی برگزار می گردد؛ مدتی ویژه برادران بود و خواهران را به دانشگاه شهید باهنر معرفی می کردیم اما سال گذشته و امسال ما پذیرای دانشجویان دختر هستیم و دانشجویان پسر به دانشگاه فرهنگیان می روند.
وی تصریح کرد:امسال استقبال خیلی عجیب بود همانطور که پارسال ما نتوانستیم همه متقاضیان را پذیرش کنیم ما حدود ۳۰۰ نفر بیشتر ظرفیت نداریم و امسال هم ظرفیتها تکمیل شده جا کم داریم البته پیشنهادی که بنده به معاونت فرهنگی نهاد رهبری عرض کردم این بود که یک مسجد اختصاصی برای دانشجویان در سطح شهر درنظر گرفته شود.
حجت الاسلام عارفی ضمن برشمردن برنامه های ویژه دانشجویان در مراسم اعتکاف خاطرنشان کرد: حلقه های معرفت که بحثهای علمی می شود دعوت از اساتید و فرهیختگان می شود برای ارائه سخنرانی های علمی و معرفتی، جشنهای ویژه برای میلاد داریم که با دقتِ مسائل علمی به همراه مداحی و تفسیری که علمی است تقریبا می توان گفت دانشجویان وقت آزاد ندارند ومعمولا با برنامه های ما تکمیل می شود در کنار اینها نیروهایی از طلبه ها و اساتید برای رفع شبهات دانشجویی هم در طول سه روز اعتکاف در مسجد دانشگاه مستقر هستند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi