پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:13:12 - سه شنبه 5 دی 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
قیمت «تخم مرغ» سوژه داغ این روزها؛
واکنش‌های طنز و جدی به گرانی قوتِ غالبِ دانشجویان! +تصاویر
افزایش ناگهانی قیمت تخم مرغ با واکنش‌ بسیاری از کاربران در شبکه‌های مختلف مجازی همراه بود و کاربران فضای مجازی با به راه انداختن هشتگ‌های همچون مرغ ، تخم مرغ، تخم طلا و… به صورت گسترده اعتراض خود را به افزایش ناگهانی مرغ و تخم مرغ نشان دادند.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»، چندی پیش بود که لایحه بودجه ۹۷ به مجلس تقدیم شد و در پی آن موج اعتراض‌ها به خصوص به مسئله افزایش عوارض خروج از کشور و قیمت حامل‌های انرژی شکل گرفت که کماکان نیز ادامه دارد اما در بین این هیاهو  قیمت برخی اقلام مورد نیاز همیشگی مردم مانند مرغ و تخم مرغ و… با چراغ سبز دولت به شکل ناگهانی و قابل توجهی بازار افزایش یافت. این تغییر قیمت‌ها به گونه‌ای بود که قیمت هر شانه تخم مرغ از نزدیک ۱۲ هزار تومان که مصوب اتحادیه میادین میوه و تره‌بار بود به یک باره به ۱۸ هزار تومان رسید که برخی ۲۰ هزار تومان را هم به عنوان قیمت فروش در برخی مناطق ذکر کرده‌اند.

همچنین مرغ نیز با رسیدن به قیمت ۱۰ هزارتومان رکورد افزایش قیمت را شکست.

اما این افزایش ناگهانی قیمت تخم مرغ که بدون اغراق باید گفت یکی از مهمترین منابع تغذیه دانشجوبان و افرادی که شرایط مالی مناسبی را ندارند را تشکیل می‌دهد با واکنش‌ بسیاری از کاربران در شبکه‌های مختلف مجازی همراه بود و کاربران فضای مجازی با به راه انداختن هشتگ‌های همچون مرغ‎، تخم مرغ، تخم طلا و… به صورت گسترده اعتراض خود را به افزایش ناگهانی مرغ و تخم مرغ نشان دادند.

برخی کاربران همچون بسیاری از موارد دیگر سعی کردند از موضع طنز به این مسئله واکنش نشان دهندند زیرا معتقدند بیان مطالب با زبان طنز اثرگذاری بیشتری دارد.

تعدادی از کاربران نیز با واکنش صریح و بی‌پرده و با کمک گرفتن از تصاویر اعتراض خود را گرانی تخم مرغ نشان دادند.

550

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi