پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:41:09 - سه شنبه 9 خرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
همه تقلای کابینه برای انحطاط فرهنگ ایرانی-اسلامی
با بررسی عملکرد کابینه دولت یازدهم می توان نتیجه گرفت که نه تنها وزرای آموزش و پرورش و علوم با اجرای سند ۲۰۳۰ در پی تغییر ماهیت فرهنگی نسل آینده هستند بلکه وزارت کشور و معاونت امور زنان نیز نقش خود را به خوبی در این زمینه ایفا می کنند.

به گزارش “دانشجوآزاد” در حالیکه رئیس جمهور در یکی از سفرهای تبلیغاتی خود قبل از انتحابات صراحتا اعلام کرد؛  “در سند ۲۰۳۰ تصریح کرده است که در چارچوب قوانین و فرهنگ ایران به آن پایبند خواهیم بود”؛ اما حسین مروتی نویسنده و پژوهشگر بحران جمعیتی شورای فرهنگی اجتماعی زنان به آسیب شناسی رفتار نامعقول دولت یازدهم در خصوص فرهنگ پرداخته است.
مروتی گفت: ما سند ۲۰۳۰ را که پذیرفتیم داخل کشور برای آن یک چارچوب عمل ملی نوشتیم تحت عنوان “چارچوب عمل ملی آموزش ۲۰۳۰ جمهوری اسلامی ایران” در این چارچوب در صفحات ۲۹ و ۷۵ گفتیم باید به دانش آموز آموزش جامع جنسی داده شود.
این پژوهشگر افزود: ما دو روش آموزش جنسی در دنیا داریم: اول آموزش مبتنی بر خویشتن داری که ارتباطات قبل از ازدواج را به رسمیت نمی شناسد و تاکید دارد که ارتباط جنسی باید موکول شود به بعد از ازدواج اما نوع دوم یعنی آموزش جامع جنسی؛ ارتباطهای جنسی قبل از ازدواج را به رسمیت می شناسد و تاکید دارد حالا که قرار است این رابطه را داشته باشید یکسری اصول را رعایت کنید مثلا از وسایل پیشگیری استفاده کنید حتی در کشورهای غربی یکسری وسایل را سر کلاس می آورند و فرد بایستی نحوه استفاده از وسایل پیشگیری را بیاموزد اما در قریب ۵۰ ایالتی که آمریکا دارد بیش از نیمی از آنها آموزش مبتنی بر خویشتن داری دارند یعنی ما از آمریکا هم فراتر رفتیم!
وی توضیح داد: در متن سند توسعه پایدار صفحه ۱۶ ما به آموزش همگانی جنسی متعهد شدیم و برای تحقق آن، ۹ هزار کتاب آموزش مسائل جنسی در پیش دبستانی ها و مهدکودکهای تهران تحت عنوان آموزش مسائل جنسی پخش شده است.
حسین مروتی با اشاره به دلایل آموزش های جنسی تشریح کرد: به چه بهانه هایی آموزش جنسی داده می شود؟ مسائل مختلفی هست مثل ایدز؛ قریب ۶۸ درصد مبتلایان ایدز در کشور ما معتاد تزریقی هستند و عمده مواردی که از طریق جنسی آلوده به ایدز شده اند همسر همین معتادان تزریقی هستند! یعنی عامل یک در کشور ما در بحث ایدز عامل اعتیاد است واقعا اگر مسئولان دلشان به حال ایدز می سوخت باید کاری در زمینه اعتیاد می کردند چهار سال از دوران ریاست جمهوری آقای روحانی گذشت یکبار هم در ستاد مبارزه با مواد مخدر شرکت نکردند!
پژوهشگر بحران جمعیتی شورای فرهنگی اجتماعی زنان در رابطه با فعالیتهای معاونت امور زنان ریاست جمهوری اظهار داشت: از طرفی در معاونت امور زنان ریاست جمهوری مسائلی مطرح می شود که انسان شرم می کند آنها را بخواند؛ شهیندخت مولاوردی عنوان کرده: “ما از نظر علمی کلمه تن فروش را یک انگ می دانیم ما می گوییم sex industry یعنی می گوییم صنعت Sex و افراد را تن فروش نمی گوییم بلکه کارگر جنسی می نامیم؛ ما نباید بر روی این زنان انگ بگذاریم نباید سعی کنیم شغل آنها را عوض کنیم”.
وی ادامه داد: از دیگر مساولی که هست طرح تحقیقاتی بوده که وزارت کشور انجام داده در زمینه سلامت جنسی ؛ در این سند اینطور مطرح شده است: “یکی از تصورات غلطی که در مورد خودارضایی وجود دارد این است که خودارضایی باعث انواع و اقسام بیماری های روحی و کاهش ضریب هوشی و غیره می شود اما روانشناسان درست به عکس این موضوع دست یافتند آنها معتقدند که خودارضایی نقش مهمی در سلامت روان افراد بازی می کند نکته ای که روانشناسان بر آن تاکید دارند ضرورت دادن اطلاعات درست در این زمینه خصوصا به نوجوانان است”! یعنی باید از فواید خودارضایی برای نوجوانان بگوییم! ای کاش ما انصاف علمی را رعایت می کردیم؛ دهها مقاله isi دقیقا بر خلاف این نظر وجود دارد و مسئولین رفتند رجوع کردند به یک منبع غیرمعتبر و زرد! و آن را آوردند برای طرح تحقیقاتی وزارت کشور متاسفانه وقتی بحث ازدواج مطرح می شود کلی سنگ می اندازند جلوی پای جوانان اما در این قضایا یک صفحه کامل برای خودارضایی محاسن مطرح شده و یک عیب هم برای آن نگفتند!
مروتی درباره فعالیت های مراکز کاهش آسیب گفت: مراکز کاهش آسیب کارشان این است که خدمات بدهند به زنان خیابانی و معتادها اینها بودجه را از وزارت بهداشت می گیرند ولی تقریبا هیچ نظارتی بر آنها نیست! مصاحبه ای انجام شده با یکی از مدیران این مراکز که حرفهای تکان دهنده ای مطرح کرده است گفته:” کار مرکز ما امر به معروف و نهی از منکر نیست ما نمی توانیم به زن بگوییم تن فروشی نکن مشاور مذهبی هم نداریم کار ما کاهش آسیب است ما تنها می توانیم سرنگ و وسایل پیشگیری رایگان در اختیار زنان قرار دهیم تا رابطه ایمن تری برقرار کنند همچنین ما می گوییم اگر می خواهید رابطه داشته باشید از میان ۲۰ رابطه ۵ رابطه سالم با پول زیاد انتخاب کن”!

وی در پایان خاطرنشان کرد: بحث ما سیاسی نیست من آدم سیاسی نیستم دولتهای قبلی هم گلی به سر فرهنگ نزدند ولی اینکارهای فاجعه آمیز را نداشتند خیلی موارد را می شود سرش معامله کرد اما بر سر ناموس، هویت ملی و فرهنگ نمی شود معامله کرد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi