پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

17:54:20 - سه شنبه 29 خرداد 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان:
نقش جامعه دانشگاهی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات بسیار حائز اهمیت است
رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان گفت: دانشگاه‌ها باتوجه‌به حضور بخش عمده‌ای از جوانان فعال در حوزه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و همچنین بهره‌مندی از قشر نخبگانی همواره مورد توجه جامعه هستند.

به گزارش دانشجو آزاد:  قاسم محمدی‌نژاد، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید باهنر کرمان در سومین نشست حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه با حضور مسئولین دانشگاه و دانشجویان فعال فرهنگی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت گفت: نقش جامعه دانشگاهی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات بسیار حائز اهمیت است.

رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان افزود: دانشگاه‌ها باتوجه‌به حضور بخش عمده‌ای از جوانان فعال در حوزه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و همچنین بهره‌مندی از قشر نخبگانی همواره مورد توجه جامعه هستند.

رییس پژوهشگاه افضلی پور در رابطه با مسائل آموزشی ابراز داشت؛ در بحث ارزشیابی اساتید، موضوع کیفیت آموزشی، اولویت دانشگاه است و طی دو سال گذشته بحث ارزشیابی کیفی را به‌صورت جدی پیگیری نموده و نتیجه آن را اعمال کرده‌ایم.

محمدی‌نژاد در پاسخ به سؤالات دانشجویان در مورد مسائل مربوط به بازدید‌های دانشجویی توضیحاتی را بیان و تصریح کرد: در موضوع ترم تابستانی ۱۴۰۳، ازآنجاکه ترم تحصیلی جاری با دو هفته تأخیر شروع شد، برای برگزاری ترم تابستانی زمان کافی را نخواهیم داشت و از طرفی باتوجه‌به لزوم رعایت صرفه‌جویی در مصرف آب و برق در تابستان با محدودیت‌هایی نیز مواجه هستیم.

*ضرورت توانمندسازی دانشجویان

سپس رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز در خصوص پیشینه فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی در دانشگاه بیان داشت: دانشگاه شهید باهنر کرمان در سال‌های گذشته، همواره در حوزه فرهنگی و اجتماعی الگو بوده است و این افتخار را داشته است تا گام‌های بلندی برای تربیت نیروی انسانی متخصص و توانمند در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی و همچنین توانمندسازی دانشجویان بردارد. 

حسین اکبری‌فرد افزود: البته عضویت دانشجویان در مجموعه‌های دانشجویی اعم از کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی، تشکل‌های اسلامی و مشارکت در برنامه‌ریزی و اجرای فوق‌برنامه‌های فرهنگی بسیار مهم و پررنگ بوده است. 

او تاکید کرد: انتظار داریم دانشجویان جدید نیز ضمن فراهم‌آوردن زمینه ارتقای توانمندی‌ها و شکوفایی استعداد‌های خود بر دستاورد‌های دانشگاه در این حوزه بیفزایند و در انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری، مذهبی و اجتماعی یاریگر دانشگاه باشند.

وی افزود: افرادی که در طول دوران دانشجویی، فعالیت‌های جمعی مشترک داشته‌اند و برای اهداف علمی و فرهنگی کار مشترکی را سامان داده‌اند، در مراحل بعدی زندگی‌شان مدیران و کارشناسان موفق‌تری بوده‌اند و بلوغ اجتماعی آن‌ها با انجام فعالیت‌های فوق‌برنامه فرهنگی در دانشگاه تسریع شده است.

اکبری‌فرد خاطرنشان کرد: باتوجه‌به انتخابات پیش رو انتظار می‌رود اقشار جوان به‌ویژه دانشجویان و فعالان فرهنگی با برگزاری برنامه‌های متنوع و تولید محتوا‌های تبیینی، فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی، زمینه مشارکت حداکثری اقشار مختلف در انتخابات را فراهم آوردند تا ان شاالله فردی اصلح به‌عنوان رئیس‌جمهور آینده برای خدمت صادقانه و مؤثر به انقلاب و مردم انتخاب شود.

در ادامه معاون فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه نیز گفت: فعالیت‌های حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی تأثیر مهمی در ارتقای سطح فرهنگی و روحیه مطلوب دانشجویان دارد.

محمود بابایی افزود: حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تلاش می‌کند زمینه مشارکت دانشجویان در فوق‌برنامه‌های فرهنگی را فراهم نموده و از اجرای طرح‌های علمی، فرهنگی، هنری و مذهبی در سطح دانشگاه حمایت نماید.

در ادامه معاون فرهنگی دانشگاه در پاسخ به سؤالات و دغدغه‌های دانشجویان در خصوص برگزاری مراسم دانش‌آموختگی و پرداخت کمک‌هزینه کاردانشجویی توضیحانی را بیان نمود.

در پایان این جلسه اعضاء شورای مرکزی کانون‌ها و انجمن‌های علمی در خصوص مسائل حوزه خود مطالبی را عنوان و مشکلات مربوطه را با مسئولین دانشگاه در میان گذاشتند.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi