پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:38:20 - یکشنبه 14 شهریور 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئول بسیج دانشجویی:
نفوذ فرهنگ غرب در دانشگاه ها /ناامیدی مسئولین در احیایی ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی
مسئول بسیج دانشجویی گفت:دیده می شود دردانشگاه ها فرهنگ مطلوبی وجود ندارد ،مسئولین کار فرهنگی در دانشگاه ها را رها کرده اند و حتی وضعیت خوبی در خوابگاه ها و وضعیت و پوشش و حجابی که در دانشگاه وجود ندارد و رفتارهای نامطلوب و اردوهای مختلطی که در دانشگاه رخ می دهد این ها نشان از این است که مسئولین دانشگاه ها وضعیت ذاتی خودشان را به خوبی نشان نمی دهند.

داود گودرزی در گفتگوی اختصاصی با “دانشجوآزاد”  دررابطه با بی توجهی به فرهنگ در دانشگاه ها گفت:در رابطه با فرهنگ دانشگاه ها می توان گفت متاسفانه وضعیت مطلوبی را در دانشگاه ها نمی بینیم و اراده و توانایی خوبی هم در دانشگاه ها نیست و فعالیت درست فرهنگی هم صورت نمی گیرد.

مسئول بسیج دانشجویی افزود:حتی دیده می شود دردانشگاه ها فرهنگ مطلوبی وجود ندارد ،مسئولین کار فرهنگی در دانشگاه ها را رها کرده اند و حتی وضعیت خوبی در خوابگاه ها و وضعیت و پوشش و حجابی که در دانشگاه وجود ندارد و رفتارهای نامطلوب و اردوهای مختلطی که در دانشگاه رخ می دهد این ها نشان از این است که مسئولین دانشگاه ها وضعیت ذاتی خودشان را به خوبی  نشان نمی دهند.

وی اذعان کرد: متاسفانه مسئولین دانشگاهی ما با یک ناامیدی به عرصه فرهنگی نگاه می کنند، و به دلیل اینکه کار فرهنگی دراز مدت و بی بازده است، مسئولین این همت را ندارند و برخی ها ناامید شدند و به صورت کاملا نامیدانه به وضعیت فرهنگی دانشگاه ها می نگرند و انقلاب اسلامی ما و مبانی انقلاب اسلامی به ما اجازه نمی دهد که این نگاه را داشته باشیم.

گودرزی با اشاره به اینکه برخی ها که مبانی آن ها غربی است در کل کار فرهنگی را قبول ندارند واز پایه با کارهای فرهنگی در دانشگاه ها مشکل دارند و خودشان هم دچار یک کار ضد فرهنگی می شوند،لذا ما با وضعی در دانشگاه ها مواجه هستیم که کار فرهنگی را مبانی قبول ندارند برخی هم دارند فضای دانشگاه را به سمت ابتذال می برند برخی هم امید ندارند که امکان پذیر است  وضعیت فرهنگی دانشگاه را درست کنند.

وی تصریح کرد:لذا این موارد دست به دست هم داده است که ما نتوانیم کار فرهنگی خوبی در دانشگاه داشته باشیم،و تشکل های دانشگاهی ما هم باید بیشتر از این ظرفیت خودشان در دانشگاه ها استفاده کنند و تشکل ها در دانشگاه باید نگاهشان را تغییر بدهند و همین حداقل کاری را هم که دانشجویان در دانشگاه انجام می دهند از طرف دانشگاه حمایت نمی شود.

وی تشریح کرد:.و ما نظاره گر این موضوع هستیم که به صورت مکرر مقام معظم رهبری تاکید دارند که از تشکل های انقلابی حمایت نمی شود زمانی که بدنه دانشجویی، دانشجو حمایت نشود حال و وضع دانشگاه ها به این صورت می شود و مسئولین فرهنگ را به عنوان زیر ساخت جامعه و فرهنگ جامعه دانشگاه که اثر جدی روی جامعه می گذارند به این حال و روز رسانده است.

مسئول بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه ما در رویکرد به عمل فرهنگ هم تغییر نگرش داریم  طبیعتا وضع دانشگاه مثل همه محیط های دانشگاهی یک قانون و قاعده خاصه خودش را داشته و باید داشته باشد وهرکسی با هر پوششی نمی تواند وارد دانشگاه شود در تمام دانشگاه های جهان این قوانین وجود دارد .

گودرزی تصریح کرد:همین حداقل ها را هم دانشگاه های ما نمی خواهند بپذیرند و رعایت کنند که باید به عنوان یک مدیر دانشگاه یک چهار چوبی را رعایت کنند برای رفتار دانشجو واستاد دانشگاه و آن چهارچوب تعریف شده را محکم حفاظت کنند.

وی افزود: لذا این فضا قانون گذاری در دانشگا ها وجود ندارد و دشمنان هم که بیکار ننشسته اند و می خواهد به صورتی نفوذ کند در افکار و باورهای جوانان این کشور و می خواهد روی آینده ما تاثیر بذارد و آینده کشور ما را تحت تاثیرقرار می دهد، و یک ایران ضعیف شده نشان دهند و نگاه عمیقی روی دانشگاه و جوانان کشور ما دارد و این رفتار ضد رفتارهای فرهنگی با وجود ماهوراه و شبکه های اجتماعی به صورت تهدیدی برای جوانان کشور ما محسوب می شود.

وی تصریح کرد:اگر در این مسیر کار کرد می شود فرهنگ کشور ا درست کرد اگر هرکسی وظیفه ذاتی خودش را قبول کند و به خوبی انجام دهد یعنی استادو دانشجویی مسلمان در دانشگاه با هر گرایش سیاسی، دغدغه آینده کشور و آینده مردم را داشته باشد باید یک محیطی درست شود که جوانان ما به خوبی تربیت شوند.

گودرزی در پایان افزود:جوانی که وقت خودش را صرف ابتذال در دانشگاه کند این فرد نه برای خودش و نه برای مردم و کشورش مفید می باشد،لذا باید فضا را طوری طراحی کنیم که این جوان بتواند با طهارت در جامعه باشد، اگر کسی با این دید به موضوع نگاه کند  با توجه  به اینکه گرایش سیاسی دیگری داشته باشد، می شود وضع فرهنگی را درست کرد و تلاش می خواهد چون این کار به دراز مدت انجام می شود و صبرو حوصله می خواهد و کار واقدامی که صبر در آن باشد به مرور زمان حل می شود.
انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi